iPhone-tråden

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Ni som Jailbreakat: Kom ihåg att inte uppdatera telefonen via iTunes utan att kolla http://blog.iphone-dev.org/ först.

Risken är att ni inte kommer att kunna Jailbreaka igen. Speciellt viktigt är det att avvakta uppdateringen ifall man vill köra UltraSn0w (låsa upp för alla operatörer).

Jag använder inte Installous utan har Jailbreakat för att komma åt apparna som ligger i Cydia som standard. Jag köper gärna applikationer som kostar mellan 7kr och 50kr och har köpt ett flertal. Senaste jag köpte var spelet Civ. Dyraste jag köpt var Tomtom :)

Last edited:

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Har man inget o göra på jobb, sitter på en buss/tåg mm o vill spela o gillar bilspel kan man alltid testa Real Racing. Helt otroligt att ett spel kan se så bra ut i en mobil tycker jag :)
Och ja, det finns ställe där man kan betala för det om man vil tex appstorel, annars finns det sånadära kostaingetpengarställe o dra de från..

Dark_Messenger

Guest
ColorSplash. För oss som varken har tid eller lust att lära sig photoshop. Ger mäktiga resultat efter bara någon minuts pillande. Kostar 15 spänn och det var det väl värt! 4.5 av 5.

Arkanoid. Klassiker som funkar riktigt bra på iPhone. Nu med storymode mm mm.. Kanske lite trögt när det börjar bli hetsigt pga att fingret har en tendens att "fastna" på iphones skärm. Kostar 30-40 spänn. 3,5 av 5.

PuzzleBubble. Också ett gammalt taito-spel i ny tappning. Storymode etc etc. Kul och beroendeframkallande. Kostar 30-40 spänn. 4 av 5.

iTranslate. Översätter en massa språk fram och tillbaka. Enkelt interface. Svenska finns med. Gratis. 3 av 5.

XE Currency. Valutakurser med omvandlare. Möjlighet att lagra 8st på startskärmen. Uppdateras hur ofta man vill. Störigt som fan att finska mark inte finns med bara. Aktuell pris på guld, silver, titan osv finns också. Gratis. 3 av 5.

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Har tydligen kommit itunes 9 nu, ska man vara kvar på den gamla "stabila":näsblod eller installera den ny ??

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Har tydligen kommit itunes 9 nu, ska man vara kvar på den gamla "stabila":näsblod eller installera den ny ??

Tror inte att det gör något om du kör iTunes 9... men eftersom du jailbreakat så bör du nog inte installera OS3.1 på iPhone förräns det är bekräftat att du kan jailbreaka det.

Själv kör jag iTunes 9 och OS3.1 på min och frugans iPhone. Funkar kanon och 3G täckningen är markant bättre... vissa ställen där jag aldrig hade 3G förut har jag nu 3-4 staplar.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Tror inte att det gör något om du kör iTunes 9... men eftersom du jailbreakat så bör du nog inte installera OS3.1 på iPhone förräns det är bekräftat att du kan jailbreaka det.

Själv kör jag iTunes 9 och OS3.1 på min och frugans iPhone. Funkar kanon och 3G täckningen är markant bättre... vissa ställen där jag aldrig hade 3G förut har jag nu 3-4 staplar.

Ok, låter ju bra, japp ja vet att man inte ska uppdatera telefon när man jailbreakat..

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
O.B.S !!!!!!! ni som vill kunna jailbreka ska INTE uppdatera till 3.1 det finns och kommer kanske aldrig finnas möjlighet att jailbreka 3.1 telefoner. Det går heller inte att nerdatera till 3.0.1 efter man uppdaterat till 3.1 !!!!!!!!

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
O.B.S !!!!!!! ni som vill kunna jailbreka ska INTE uppdatera till 3.1 det finns och kommer kanske aldrig finnas möjlighet att jailbreka 3.1 telefoner. Det går heller inte att nerdatera till 3.0.1 efter man uppdaterat till 3.1 !!!!!!!!

Okej, låter ju bra för oss som inte fått våra ifåner än, hur kommer det sig att det kanske inte går att jailbreaka dem i framtiden? Jag har läst lite om olika baseband o dyl men ingen förklarar anledningen till att de kanske inte går att jailbreaka.

Nån som vet?

Dark_Messenger

Guest
Okej, låter ju bra för oss som inte fått våra ifåner än, hur kommer det sig att det kanske inte går att jailbreaka dem i framtiden? Jag har läst lite om olika baseband o dyl men ingen förklarar anledningen till att de kanske inte går att jailbreaka.

Nån som vet?

Ni som inte fått era telefoner än, varför åker ni inte någon annanstans och handlar? Det finns telefoner om ni bara vågar ge er av en liten bit från Sthlm!?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Nu börjar jag bli otrevlig hemma:gnissla ( iPhonepms:rolleyes:), sista budet jag har fått är att min iPhone ska komma med leverans nästa vecka (beställningar gjorda mellan 7 till den 20 augusti levereras då).

Log dock en smula då jag fick mobilräkningen på 184 kr (brukar hamna på 500-600).

Last edited:

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Ni som e nåna riktiga iphöne hackers, finns de inget jävla sätt o få ett album o vara ett album. Lägger man tex in albumet låt oss säga "Absolute Rock Anthems" så delar ju skiten upp det efter artister och man får då ex antal massa mer artirster o bläddra i när man ska ha tag i en vis låt el ett visst album. Riktigt tröttsamt om man lägger in 20-30gb musik o ska bläddra satan för o hitta...

Dark_Messenger

Guest
Ni som e nåna riktiga iphöne hackers, finns de inget jävla sätt o få ett album o vara ett album. Lägger man tex in albumet låt oss säga "Absolute Rock Anthems" så delar ju skiten upp det efter artister och man får då ex antal massa mer artirster o bläddra i när man ska ha tag i en vis låt el ett visst album. Riktigt tröttsamt om man lägger in 20-30gb musik o ska bläddra satan för o hitta...

Sök på "album" istället för artist?

Längst till höger i ipodden har du nån meny, där kan du söka på en massa annat skit.

Tänk på att du får styra upp "egenskaper" för de album/låtar du för över(windows), annars fattar inte iTunes hur den ska sortera din musik.

Sad Glad

Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ni som inte fått era telefoner än, varför åker ni inte någon annanstans och handlar? Det finns telefoner om ni bara vågar ge er av en liten bit från Sthlm!?

Jag bor i Lund, det blir lite jobbigt om jag skall åka längre bort än Stockholm än så ;)

Nä men seriöst så vill jag handla med abonnemang från Telenor och då är det bara att vänta. Eller så är jag helt enkelt inte tillräckligt kissenödig...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Simpelt bekymmer som även jag frågat om hjälp med... :)

Markera alla låtar, högerklicka (dra fram meny) välj "visa info" och där väljer du att markera att det är en samling... sen att kan du även skriva in vad skivan heter i "Album"... då är det inga problem längre. :)

Jag bor i Lund, det blir lite jobbigt om jag skall åka längre bort än Stockholm än så ;)

Nä men seriöst så vill jag handla med abonnemang från Telenor och då är det bara att vänta. Eller så är jag helt enkelt inte tillräckligt kissenödig...

Tror nog att era telefoner kommer med 3.0 om det är så viktigt... men samtidigt, hur kan man bli sur på Apple för att de levererar med senaste mjukvara om nu så vore fallet... de är ju inte så glada över jailbreak precis.

Last edited:

Dark_Messenger

Guest

Sånt har jag. All inclusive typ. Telenor är bra att ha att göra med, jag snackade till mig en grym deal hos dom första gången jag tjackade lur av dom. Sen har det bara rullat på. Visserligen cashade jag iphonen men eftersom jag har en historia hos dom så ordnade de en ruskigt bra deal åt mig.

Tidigare har jag haft företagsabbonemang hos tre men då kom jag aldrig upp i någon fart när jag surfade. :kulspruta

Sad Glad

Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Simpelt bekymmer som även jag frågat om hjälp med... :)

Markera alla låtar, högerklicka (dra fram meny) välj "visa info" och där väljer du att markera att det är en samling... sen att kan du även skriva in vad skivan heter i "Album"... då är det inga problem längre. :)

Tror nog att era telefoner kommer med 3.0 om det är så viktigt... men samtidigt, hur kan man bli sur på Apple för att de levererar med senaste mjukvara om nu så vore fallet... de är ju inte så glada över jailbreak precis.

Jag är inte sur över det, jag tycker bara det vore trist om de har lyckats täppa till hålet för gott. Fast det tror jag egentligen inte, det är nog bara en tidsfråga innan de hittar ett nytt sätt.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras