iPhone-tråden

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Simpelt bekymmer som även jag frågat om hjälp med... :)

Markera alla låtar, högerklicka (dra fram meny) välj "visa info" och där väljer du att markera att det är en samling... sen att kan du även skriva in vad skivan heter i "Album"... då är det inga problem längre. :)

Tack för tipset, ska testa de sen.
Lättaste hade väl egentligen varit om de bara lagt till en "album" knapp också :)
För ganska jobbigt om man övervägande lyssnar på VA album ju.

Sök på "album" istället för artist?

Längst till höger i ipodden har du nån meny, där kan du söka på en massa annat skit.

Tänk på att du får styra upp "egenskaper" för de album/låtar du för över(windows), annars fattar inte iTunes hur den ska sortera din musik.

Men då funkar de ju inte o bläddra sådra coolt så alla blir impade :D

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Tack för tipset, ska testa de sen.
Lättaste hade väl egentligen varit om de bara lagt till en "album" knapp också :)
För ganska jobbigt om man övervägande lyssnar på VA album ju.

Tror nog inte att Apple som säljer musik via iTunes bryr sig så mycket om problemen man får när man fixar musiken från Piratebay eller dylikt. ;)

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag är inte sur över det, jag tycker bara det vore trist om de har lyckats täppa till hålet för gott. Fast det tror jag egentligen inte, det är nog bara en tidsfråga innan de hittar ett nytt sätt.

Det tror jag med, det finns alltid folk som fixar sånt där, tar bara lite längre tid..

Det finns ju iallafall i ipodspelaren i iphonen :):)

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Det finns ju iallafall i ipodspelaren i iphonen :):)

Precis. Jag kanske missförstår frågan..

EDIT: det går att välja album "sådär coolt". Lägg telefonen ner bara så hoppar den mellan list och cool-vy.:)

Last edited:

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Ja inte i min iaf, visst står där album o visst kan jag se "vissa" album som album. Men lägger jag luren ner o ska bläddra så ser den varje låt som ett nytt album eftersom jag inte har samma artist i albumet. Mao kan 2 skivor musik bli 50 olika album när man bläddra i landscape. Fatta ni nu el jag ska rita en bild med?

Dark_Messenger

Guest
Ja inte i min iaf, visst står där album o visst kan jag se "vissa" album som album. Men lägger jag luren ner o ska bläddra så ser den varje låt som ett nytt album eftersom jag inte har samma artist i albumet. Mao kan 2 skivor musik bli 50 olika album när man bläddra i landscape. Fatta ni nu el jag ska rita en bild med?

Trots att du kopplat varje låt till ett specifikt album i låtens "egenskaper"?

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Trots att du kopplat varje låt till ett specifikt album i låtens "egenskaper"?

Jag hade ju aldrig frågat om ja inte haft problem ellerhur?
Men nu har ja äntligen fått rätt på det, så nu behöver du inte va orolig mera :D

Tror nog inte att Apple som säljer musik via iTunes bryr sig så mycket om problemen man får när man fixar musiken från Piratebay eller dylikt. ;)

Aja, man kan ju ha gammla Lp´s o cd´s som man lagt över på datorn en gång i tiden, allt behöver inte komma från skabbiga piratbukten..:arsele

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Kan någon förklara för mig VARFÖR jag inte får ha en låt, vilken låt som helst, som ringsignal? Att de vill sälja skit genom iTunes fattar ju jag med men allvarligt talat liksom...

Dark_Messenger

Guest
Kan någon förklara för mig VARFÖR jag inte får ha en låt, vilken låt som helst, som ringsignal? Att de vill sälja skit genom iTunes fattar ju jag med men allvarligt talat liksom...

Ja det är värdelöst hur långt apple är beredda att gå för att behålla kontrollen över vad man får och inte får göra. Folk har pröjsat en massa stålars för att få en iphone och sen kan man inte ens välja signaler som man vill.

http://audiko.net/

Testa? Har inte provat själv men det verkar ju som man kan välja något själv och sen "få" den som ringsignal utan att apple kan göra något åt det...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag skulle också ha ifrågasatt det, men gör jag det är jag bara grinig, avundsjuk och anti-apple...

Självklart är det ju för att dom vill kapa åt sig ringsignalsförsäljningen själva, eftersom det tydligen finns dom som köper signaler, jag är nöjd bara jag kan byta till någon signal som jag är hyfsat ensam om och som hörs ordentligt.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Jag skulle också ha ifrågasatt det, men gör jag det är jag bara grinig, avundsjuk och anti-apple...

Självklart är det ju för att dom vill kapa åt sig ringsignalsförsäljningen själva, eftersom det tydligen finns dom som köper signaler, jag är nöjd bara jag kan byta till någon signal som jag är hyfsat ensam om och som hörs ordentligt.

Jag är ganska anti-Apple själv men nu löste sig detta löjliga problemet eftersom http://audiko.net/ faktiskt fungerar, även om man inte jailbreakat. Fast bara på ringsignaler, sms går fortfarande inte att ändra.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

Men du kan redan göra detta i iTunes. Har vi verkligen inte kommit längre med detta? Som grädde på moset hoppar Guw in eftersom detta naturligtvis är en sanning trots att han redan motbevisats på denna punkt för länge sedan.

Kan ni inte bara köpa en annan telefon...

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Men du kan redan göra detta i iTunes. Har vi verkligen inte kommit längre med detta? Som grädde på moset hoppar Guw in eftersom detta naturligtvis är en sanning trots att han redan motbevisats på denna punkt för länge sedan.

Kan ni inte bara köpa en annan telefon...

Jag vill inte göra det i iTunes, jag vill välja en låt i telefonen som ringsignal. Inte göra en ringsignal av en låt i ett program på datorn och synka telefonen, vilket ju vore dubbelarbete som dessutom tar upp onödig plats på telefonen.

PS: Tack för din hjälpsamma attityd.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...