iPhone-tråden

Dark_Messenger

Guest
Men iTunes gör ju en backup i början av varje synk..?

Angående lagring på SIM-kortet så är det ingen modern telefon som använder det då dagens adressböcker är mycket mer innehållsrika än vad SIM-kortet rymmer, dels kan du inte ha lika många kontakter (tror det är max 100 eller 200) och dels inte lika mycket info per kontakt, typ bara namn och ett nummer.

Jo jag har upptäckt det nu. Tyvärr gör den ju som sagt en backup VARJE gång du utför någon ändring i itunes. Dvs hade jag vetat om detta direkt efter telefonen blev nollställd hade jag kanske kunnat få tillbaka telefonkontakterna. Nu gjorde itunes flera backupper innan jag fattade att man kunde högerklicka på telefonikonen och få upp "återställa backup" eller vad det står.

Vad trött man blir på sånt här. Man har ju mer eller mindre sitt liv i mobilen. :(

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Dark_Messenger: checka iTunes --> Inställningar --> Enheter

Har du tur så har iTunes kanske sparat flera backuper, när jag upptäckte detta för ett tag sedan så hade jag tre stycken, en från i vintras, en från i början av sommaren och en sedan några dagar tillbaka :)

Dark_Messenger

Guest
Dark_Messenger: checka iTunes --> Inställningar --> Enheter

Har du tur så har iTunes kanske sparat flera backuper, när jag upptäckte detta för ett tag sedan så hade jag tre stycken, en från i vintras, en från i början av sommaren och en sedan några dagar tillbaka :)

Hej.
Nope, det finns bara en och den är från idag står det. Jag sitter och intalar mig själv att jag ändå behövde rensa i telefonboken. :död

I framtiden ska jag ha ett kollegieblock med alla kontakter kopierat på någonstans.

Ett litet plus finns det dock. Nya itunes är sjukt mycket snabbare än det gamla möget.

Dark_Messenger

Guest
Hade du jailbreakat eller inte ?

Nej jag kör normalt.

Vet inte hur många av er som har slängt i nya itunes och uppdaterat telefonen med senaste programvaran men jeflar vad det flyter bättre nu (under windows 64 iaf). Jag tycker itunes blev lite rörigare men det är det helt klart värt för hastigheten!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hej.
Nope, det finns bara en och den är från idag står det. Jag sitter och intalar mig själv att jag ändå behövde rensa i telefonboken. :död

Men har du testat att köra tillbaka den? Min skippar backupen om jag gör flera synkar på en dag så chansen finns att den backupen är från innan det blev fel.

Dark_Messenger

Guest
Men har du testat att köra tillbaka den? Min skippar backupen om jag gör flera synkar på en dag så chansen finns att den backupen är från innan det blev fel.

Yesbox.

Jag fick telenors standardnummer, typ telefonsvarare och nummerupplysning. Mina egna kontakter var inte med.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Nej jag kör normalt.

Vet inte hur många av er som har slängt i nya itunes och uppdaterat telefonen med senaste programvaran men jeflar vad det flyter bättre nu (under windows 64 iaf). Jag tycker itunes blev lite rörigare men det är det helt klart värt för hastigheten!

Ok, har hört att det ska vara bättre täckning på 3G med nya 3.1 uppdateringen, har du märkt det ??

Dark_Messenger

Guest
Ok, har hört att det ska vara bättre täckning på 3G med nya 3.1 uppdateringen, har du märkt det ??

Jag har bara använt telefonen drygt en dag efter uppdatering så det svårt att uttala sig om det ännu. Däremot hade min lur en irriterande egenskap att kunna tappa all täckning mot nätet under några minuter efter intensivt surfande. Detta har jag inte stött på efter uppdateringen. Vore jävligt najs om de fixat det.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag har aldrig haft problem med täckningen (Telia), föräldrarnas stuga ligger i ett svart hål mobilmässigt men det fungerade fint där också. Hade 3,6 Mbps med bredbandskollen där också.

Körde härom dagen med Navigon-programmet och hade glömt hållaren så jag höll upp telefonen vid ratten för att den skulle få GPS-kontakt men det orkade jag förstås inte länge så jag lade den i sätet och räknade med att den skulle tappa kontakten men det gjorde den inte, fungerade perfekt där den låg. Inte blev den varm heller som en del hävdar.

Är helnöjd. :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...