iPhone-tråden

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Jag vill inte göra det i iTunes, jag vill välja en låt i telefonen som ringsignal. Inte göra en ringsignal av en låt i ett program på datorn och synka telefonen, vilket ju vore dubbelarbete som dessutom tar upp onödig plats på telefonen.

PS: Tack för din hjälpsamma attityd.

Det finns tyvärr bara de val som presenterats i tråden. Apple har valt att inte tillåta att man får ändra precis allt man vill.

Här kan man lämna åsikter till Apple: http://www.apple.com/feedback/

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag hade ju aldrig frågat om ja inte haft problem ellerhur?
Men nu har ja äntligen fått rätt på det, så nu behöver du inte va orolig mera :D

Aja, man kan ju ha gammla Lp´s o cd´s som man lagt över på datorn en gång i tiden, allt behöver inte komma från skabbiga piratbukten..:arsele

När du importerar en CD-skiva så hamnar de oftast rätt... det är när man gör egna importer med skabbiga saker som det blir fel.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Det finns tyvärr bara de val som presenterats i tråden. Apple har valt att inte tillåta att man får ändra precis allt man vill.

Här kan man lämna åsikter till Apple: http://www.apple.com/feedback/

Tycker bara det är väldigt märkligt, det är ju världens enklaste grej att göra mjukvarumässigt eftersom telefonen redan spelar mp3-filer med bravur.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Tycker bara det är väldigt märkligt, det är ju världens enklaste grej att göra mjukvarumässigt eftersom telefonen redan spelar mp3-filer med bravur.

De har valt att inte använda MP3 för sina ringsignaler utan .m4r... så deras ringsignalsmotor hanterar inte .mp3... alltså måste man konvertera.

EDIT: Ändrade så jag skrev rätt format.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
De har valt att inte använda MP3 för sina ringsignaler utan .m4r... så deras ringsignalsmotor hanterar inte .mp3... alltså måste man konvertera.

EDIT: Ändrade så jag skrev rätt format.

Dessutom är det väl så att ringsignalerna ska vara upp till 30 sekunders loopar så att ha en hel låt går inte. Men det är enkelt i iTunes att ta vilken mp3 som helst och välja ett intervall upp till 30 sek, t ex från 1.00 till 1.30, och spara som ringsignal och sedan synka över den, då blir den valbar som ringsignal i iPhonen.

Ber om ursäkt för att jag uttryckte mig klumpigt men Apple gör saker annorlunda, det är inte helt okänt och det överraskar mig att folk lägger så stort värde i att man måste kunna göra saker på det sätt de förväntar sig baserat på tidigare erfarenheter. Här har man valt att låta iTunes fronta iPhonen i stort och den integrationen blir allt tydligare, ny finess i 9:an är att man kan arrangera programmen i iTunes i stället för bara i iPhonen t ex.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
De funkar väl bara om man kört in 3.1 i phönen också el?

Antar det, inte vågat prova eftersom jag jailbreakat och det inte kommit någon uppdatering på det ännu. Har uppgraderat till iTunes 9 men nekat OS3.1 uppdateringen, jag ser finessen i iTunes men har inte testat om det verkligen fungerar. Ser onekligen ut som iTunes blir ännu viktigare i alla fall. Tur att det fungerar mycket bättre på Mac. :D

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
När du importerar en CD-skiva så hamnar de oftast rätt... det är när man gör egna importer med skabbiga saker som det blir fel.

Jo men ja menade skivor som man dragit över på den tiden man var ung. :D
Inte alltid dom blev som dom skulle då..

Antar det, inte vågat prova eftersom jag jailbreakat och det inte kommit någon uppdatering på det ännu. Har uppgraderat till iTunes 9 men nekat OS3.1 uppdateringen, jag ser finessen i iTunes men har inte testat om det verkligen fungerar. Ser onekligen ut som iTunes blir ännu viktigare i alla fall. Tur att det fungerar mycket bättre på Mac. :D

Näe ja har heller inte vågat, o har iof inte kollat så mkt på 9an iheller. Mer än att den känns mkt stabilare och snabbare.

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Dessutom är det väl så att ringsignalerna ska vara upp till 30 sekunders loopar så att ha en hel låt går inte. Men det är enkelt i iTunes att ta vilken mp3 som helst och välja ett intervall upp till 30 sek, t ex från 1.00 till 1.30, och spara som ringsignal och sedan synka över den, då blir den valbar som ringsignal i iPhonen.

Ber om ursäkt för att jag uttryckte mig klumpigt men Apple gör saker annorlunda, det är inte helt okänt och det överraskar mig att folk lägger så stort värde i att man måste kunna göra saker på det sätt de förväntar sig baserat på tidigare erfarenheter. Här har man valt att låta iTunes fronta iPhonen i stort och den integrationen blir allt tydligare, ny finess i 9:an är att man kan arrangera programmen i iTunes i stället för bara i iPhonen t ex.

Ingen fara. :krama

Dagens lästips: http://i-phone-home.blogspot.com/

En intressant blogg som handlar om säkerhetshål i apps och spel, rekommenderad läsning för samtliga skulle jag vilja påstå. Ebuddy åkte ut från min ajfån illa kvickt kan jag ju avslöja. :rolleyes:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Någon som har erfarenhet av MobilMe, kanon att kunna följa vart den tar vägen vid en eve stöld eller om den på annat sätt skulle försvinna.
Kan man registrera flera på samma konto?

Jag har MobileMe och är nöjd med det. Dock skulle jag påstå att det är dyrt om man bara är ute efter att hitta den vid en eventuell stöld.
Jag och frun kör på familjekonto (1200:-/år) och har då fotolagringsplats, mail (som vi inte använder), syncade kalendrar där vi kan se varandras också (i dator och i iPhone) samt find my iphone.
Hade jag inte haft egen domän hade jag nog använt mailen också... men jag har som sagt redan den bästa mailadressen för mig och familjen. (efternamn.se)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Här va några el någon som ville göra ringsignaler av grejor de hade i luren.
Då gör ni såhära..Lite meck, men de går ju alldeles utmärkt.

http://iclarified.com/entry/index.php?enid=839

Det där är egentligen samma sak som man kan göra i iTunes, bara att det sker direkt i telefonen. Att välja start/stopp (max 30 sekunder) och själva konverteringen kommer man inte undan.

Jag ska prova i iTunes i kväll om jag kommer ihåg det.

Dark_Messenger

Guest
Jaha då har man återigen blivit rövk****ad av itunes och apple. Tänkte uppdatera skiten igår... mmvisst.. efter installationen så har ALLT tagits bort från telefonen. Över 300 telefonkontakter/sms/mms-historik/webläsar-bokmärken/bilder/filmer/musik osv. Verkligen en fantastisk telefon man har.

Panikslagen var jag nere hos telenor för att fråga om det fanns något sätt att återställa åtminstone telefonkontakterna från SIM-kortet eller något liknande. Svaret blev.. "Nej Apple gör inte på det sättet(vilket jag är jävligt innerligt less på att höra just nu) - iphone lagrar saker endast i telefonen."

Fy fan så arg jag är nu! :mad:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Men iTunes gör ju en backup i början av varje synk..?

Angående lagring på SIM-kortet så är det ingen modern telefon som använder det då dagens adressböcker är mycket mer innehållsrika än vad SIM-kortet rymmer, dels kan du inte ha lika många kontakter (tror det är max 100 eller 200) och dels inte lika mycket info per kontakt, typ bara namn och ett nummer.

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Har du inte gjort någon säkerhetskopia på mobilen? (i iTunes)?
Har du tur så kanske iTunes gör det automatiskt lite då och då...

Isånafall är det bara att välja "Återskapa från säkerhetskopia..."

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Jaha då har man återigen blivit rövk****ad av itunes och apple. Tänkte uppdatera skiten igår... mmvisst.. efter installationen så har ALLT tagits bort från telefonen. Över 300 telefonkontakter/sms/mms-historik/webläsar-bokmärken/bilder/filmer/musik osv. Verkligen en fantastisk telefon man har.

Panikslagen var jag nere hos telenor för att fråga om det fanns något sätt att återställa åtminstone telefonkontakterna från SIM-kortet eller något liknande. Svaret blev.. "Nej Apple gör inte på det sättet(vilket jag är jävligt innerligt less på att höra just nu) - iphone lagrar saker endast i telefonen."

Riktigt tråkigt o höra :(
E där verkligen ingen backup el så på datorn? Iaf för dina kontakter.
El typ om du har mobileme så ska de väl finnas där.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Hade du jailbreak ?? om du isåfall uppdaterat till 3.1 så är det nog kört..

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024