iPhone-tråden

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Tja tja!

Är duktigt sugen på en 3GS. Vill såklart ha fri surf och ringa billigt. Finns det nåt alternativ som är bäst eller är dom snarlika varandra allihopa?

Hjälp en blivande medlem i klubben :)

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Tja tja!

Är duktigt sugen på en 3GS. Vill såklart ha fri surf och ringa billigt. Finns det nåt alternativ som är bäst eller är dom snarlika varandra allihopa?

Jag kör Telia, har en polare med telenor och vid flera tillfällen har jag haft bra täckning och han ingen alls, vill du kunna använda telefonen överallt så kör med Telia..

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Det suraste av allt är att jag i feb. 09 teckande abb. för en Nokia 5800 hos tele2. Ska ringa dom och se vad jag kan göra åt saken.

Jag kör Telia, har en polare med telenor och vid flera tillfällen har jag haft bra täckning och han ingen alls, vill du kunna använda telefonen överallt så kör med Telia..

Okidoki. Telia känns bara så hmm, stora och därmed dyra. Men, ska man ha det bästa ska man väl inte snåla med lädret ;)

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Det suraste av allt är att jag i feb. 09 teckande abb. för en Nokia 5800 hos tele2. Ska ringa dom och se vad jag kan göra åt saken.

Okidoki. Telia känns bara så hmm, stora och därmed dyra. Men, ska man ha det bästa ska man väl inte snåla med lädret ;)

För mig blev Telia faktiskt billigast. Fast jag ville inte ha pottabonnemang och nöjde mig med 500MB data i månaden iom att jag + alla jag känner har wifi hemma.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

380:- i månaden med fri surf och 29 öre minuten/sms tycker jag är ok. 1000:- kontant för 32 gb, 0:- om du vill ha snikvarianten..

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Någon som vet om Lucasart kommer släppa Monkey Island 2 eller något av de andra liren snart? Hur snokar man reda på det? Är nääästan klar med ettan men jag vill inte att det ska ta slut :(

Dark_Messenger

Guest
Någon som vet om Lucasart kommer släppa Monkey Island 2 eller något av de andra liren snart? Hur snokar man reda på det? Är nääästan klar med ettan men jag vill inte att det ska ta slut :(

Hur var MI på iphone? Skillnader mot originalversion? Har lirat det 4 gånger redan tror jag men funderar starkt på att köra igenom det igen.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jag har aldrig haft problem med täckningen (Telia), föräldrarnas stuga ligger i ett svart hål mobilmässigt men det fungerade fint där också. Hade 3,6 Mbps med bredbandskollen där också.

Körde härom dagen med Navigon-programmet och hade glömt hållaren så jag höll upp telefonen vid ratten för att den skulle få GPS-kontakt men det orkade jag förstås inte länge så jag lade den i sätet och räknade med att den skulle tappa kontakten men det gjorde den inte, fungerade perfekt där den låg. Inte blev den varm heller som en del hävdar.

Är helnöjd. :)
När du kör med Navigon i bilen och har den ansluten till billaddaren. Drar den mer batteri än den laddar för dig då?

Har jag min iPhone 3GS i billaddaren och kör med Navigon så drar den ca 20% batteri i timmen, fastän man laddar den.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
När du kör med Navigon i bilen och har den ansluten till billaddaren. Drar den mer batteri än den laddar för dig då?

Har jag min iPhone 3GS i billaddaren och kör med Navigon så drar den ca 20% batteri i timmen, fastän man laddar den.

Tänkte inte på det, körde bara ett par timmar men tror definitivt inte den drog mer än den laddade eftersom den var helt urladdad när jag åkte, då borde den ju ha gett upp. Dock hade jag inte iPod igång eller någon 3G-laddning eller så som drog extra ström utan körde bara navigatorn.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Tänkte inte på det, körde bara ett par timmar men tror definitivt inte den drog mer än den laddade eftersom den var helt urladdad när jag åkte, då borde den ju ha gett upp. Dock hade jag inte iPod igång eller någon 3G-laddning eller så som drog extra ström utan körde bara navigatorn.
Och då kommer genast en OT fråga. :)

Jag kör med billaddare av modell kina-skräp-för-inga-pengar. Kan det påverka?
Jag menar, det är ju bara ström som ska från bilen till telefonen, så laddare av sämre kvalitet än original borde väl kvitta?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Och då kommer genast en OT fråga. :)

Jag kör med billaddare av modell kina-skräp-för-inga-pengar. Kan det påverka?
Jag menar, det är ju bara ström som ska från bilen till telefonen, så laddare av sämre kvalitet än original borde väl kvitta?

Jag har också Kina-skräp! :D Tror inte ens Apple har en original billaddare..? Hört att en del laddkablar ska visa ett felmeddelande i iPhonen att kabeln är felaktig eller inte godkänd eller liknande men så blir det inte med min.

Såg länkar tidigare i denna tråd till en Hong Kong-firma på eBay och köpte laddkabel, bilhållare och ett skyddshölje, allt för 103 SEK inklusive frakt, kom på en vecka! Otroligt billigt, varje enskild grej brukar kosta mer än en hundring.

Dark_Messenger

Guest
Använder ingen billaddare utan jag kör via usb-utgången på min bilstereo och datakabeln :tummenupp

O den får tillräckligt med kräm?

Fast iphonen är bra på det sättet iofs. Min gamla SE walkman gick minus när jag laddade via USB och surfade samtidigt. Kasst.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Tja tja!

Telenor. 399 kr månaden. 19 öre/min.1500 fria sms (som kompensation för försenad leverans). Fri surf.

Pathfinder; om du läser detta så har jag ännu inte fått något kolinr :(

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Telenor. 399 kr månaden. 19 öre/min.1500 fria sms (som kompensation för försenad leverans). Fri surf.

Pathfinder; om du läser detta så har jag ännu inte fått något kolinr :(

Du har väntat bra länge nu :confused::confused: men den som väntar på något gott, väntar ofta för länge :krama

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning