iPhone-tråden

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Kör du möjligtvis win7? :(

EDIT: HITTADE DET :yoparty ställde in så att jag kör itunes som administratör.

Nope, kör inte win 7. Jag har också ett ytterligare problem. När jag synkar telefonen så får jag upp något felmeddelande som har med auktoriserad att göra tror jag och efter synkningen kan jag inte köra apparna. Jag kan inte heller ta bort appar i iTunes. Mycket skumt. Om jag inte synkar programmen funkar det.

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Nope, kör inte win 7. Jag har också ett ytterligare problem. När jag synkar telefonen så får jag upp något felmeddelande som har med auktoriserad att göra tror jag och efter synkningen kan jag inte köra apparna. Jag kan inte heller ta bort appar i iTunes. Mycket skumt. Om jag inte synkar programmen funkar det.

Du måste auktorisera din dator för att kunna synka dina appar.

Starta iTunes->menyn Affär->Auktorisera dator-> fyll i dina inloggningsuppgifter till AppStore. Klart!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC

det är exakt samma problem som jag hade, så testa att köra itunes som admin eftersom att problemet kan uppstå även under xp och vista.

Du måste auktorisera din dator för att kunna synka dina appar.

Starta iTunes->menyn Affär->Auktorisera dator-> fyll i dina inloggningsuppgifter till AppStore. Klart!

detta är den självklara lösningen som tyvärr inte fungerade.

Last edited:

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Yo iPhone nerds!

Jag har till slut kapitulerat. Jag är besegrad, slagen och förnedrad.
Med mössa i hand beställde jag en iPhone 3GS idag men naturligtvis är de slut överallt och det är väntetid på de nya.
Nu beställde jag dock en vit som inte är lika vanlig som den svarta varianten vilket är lite märkligt då alla appleprylar är vita.

Hur som helst.

Någon här inne måste känna nån som känner nån som känner nån som jobbar på telia och kan ge lite inside tips om när det tänks dyka upp nya telefoner.
Tala även om för dom att om dom ser en vit iphone med "Forsberg" skriven på den så se till att rappa på!! ;)

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
SV650s
Yo iPhone nerds!

Med mössa i hand beställde jag en iPhone 3GS idag men naturligtvis är de slut överallt och det är väntetid på de nya.
Nu beställde jag dock en vit som inte är lika vanlig som den svarta varianten vilket är lite märkligt då alla appleprylar är vita.

Hur som helst.

Någon här inne måste känna nån som känner nån som känner nån som jobbar på telia och kan ge lite inside tips om när det tänks dyka upp nya telefoner.
Tala även om för dom att om dom ser en vit iphone med "Forsberg" skriven på den så se till att rappa på!! ;)

http://www.teliaiphoneblog.se/?page_id=218

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
det är exakt samma problem som jag hade, så testa att köra itunes som admin eftersom att problemet kan uppstå även under xp och vista.

detta är den självklara lösningen som tyvärr inte fungerade.

Jag har också gjort detta i iTunes och det fungerade inte. Men jag ska prova att köra itunes som admin. Jag försökte igår efter att jag såg ditt svar men jag hittade inte riktigt hur man gör detta. (Kör vista :mad:)

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Jag har också gjort detta i iTunes och det fungerade inte. Men jag ska prova att köra itunes som admin. Jag försökte igår efter att jag såg ditt svar men jag hittade inte riktigt hur man gör detta. (Kör vista :mad:)

Håll ner Shift, högerklicka på ikonen för iTunes och välj Kör som administratör (eller vad det nu står på svenska). Eller så högerklicka på iTunes, välj Egenskaper, fliken Kompabilitet, kryssa i rutan för "Kör detta program som administratör"

Ber om ursäkt om texten inte stämmer riktigt. Sitter på en engelsk version av Win7 så jag översätter fritt.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
För er med sprucket glas

Bytte nyligen mitt glas på grund av en liten spricka och gör man bara rätt så är det plättlätt. Tänkte därför bidra med lite instruktioner och tips

Använd denna guiden på YouTube som är kanon:
http://www.youtube.com/watch?v=4mboB8p-sdw

Det du ska tänka på är att inte köpa enbart glaset när du handlar reservdelar, utan att köpa den såkallade digitizern. Alltså glaset med fingeravkänningen. Det är i stort sett omöjligt att byta bara glaset och det skiljer bara nån hundring i pris.

Nästa sak är att vara extremt varsam med LCDn. Alltså själva displayen som sitter under glaset. Jag var lite lite för hårdhänt och direkt gick den sönder, vilket resulterade i att jag fick pröjsa 800kr för en ny samt vänta ett par veckor till på leverans.

Sista saken att tänka på är att kontakt nummer 3 (se videon) är väldigt lurig att få tillbaks på plats. Jag är osäker på om den satt i helt i sitt hölje från början eller om den bara ska vara instoppad till hälften, men jag fick inte in den mer än till lite drygt hälften när jag satte ihop min telefon, och änsålänge fungerar den perfekt.

De reservdelar du behöver köpa är följande:

Digitizer:
http://www.iphonebutiken.se/iphone-3g-ytterglas-display-med-touch-screen-digitizer-290.html

Är nästan hundra på att den även passar 3GS men vill du vara säker finns den här också:
http://cgi.ebay.com/iPhone-3GS-LCD-...ries?hash=item3ca5bfc678&_trksid=p4999.c0.m14(billigaste på ebay)

Dubbelhäftande tape till glaset:
http://www.iphonebutiken.se/dubbelhaftande-tejp-till-ytterglas-446.html

Sen behöver du även en liten stjärnskruvmejsel, något att bända med samt en sugpropp.
Sugpropp har du säkert hemma någonstans och verktygen finns här:
http://www.iphonebutiken.se/demonteringsverktyg-for-iphone-282.html

Gör exakt som det står i videon så lovar jag att du kommer ha en iPhone i nyskick inom kort

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Ursäkta en nybörjare på denna lur, men kan man, om man har USB-uttag på bilstereon, koppla in den och få den att funka som en musikspelare, eller måste man ha en speciell dockningsgrej?

Nej det tror jag inte, men om du har 3.5 mm ingång på stereon så kör den i iphonen så funkar det :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Y

Problemet är inte att det inte finns telefoner.

Trots nyanställningar så hinner inte alla telefoner med att ollas, så käner du någon som skulle kunna tänka dig att jobba som iPhoneollare så hör av dig till telia.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Yo iPhone nerds!

Samma här... fast det var igår jag beställde min 32GB vit hos halebop. :gnissla
Tro hur länge väntan kommer att vara..

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Bytte nyligen mitt glas på grund av en liten spricka och gör man bara rätt så är det plättlätt. Tänkte därför bidra med lite instruktioner och tips

Gör exakt som det står i videon så lovar jag att du kommer ha en iPhone i nyskick inom kort
:)

jag hade nog valt att låta det bli fixat via hemförsäkringen (me tillägg "drulle" bör det ersättas men ska höra me Länsförsäkringar om vad som gäller avseende detta i mina villkor OM oturen skulle vara framme men klippet e sparat :tummeup

Last edited:

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Håll ner Shift, högerklicka på ikonen för iTunes och välj Kör som administratör (eller vad det nu står på svenska). Eller så högerklicka på iTunes, välj Egenskaper, fliken Kompabilitet, kryssa i rutan för "Kör detta program som administratör"

Ber om ursäkt om texten inte stämmer riktigt. Sitter på en engelsk version av Win7 så jag översätter fritt.

Tackar, fungerade fint!

Men nu laddar den inte via adaptern, men det fungerar via usb. Kan adaptern ha lagt av efter den använts 1 gång? :mad

Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
:)

jag hade nog valt att låta det bli fixat via hemförsäkringen (me tillägg "drulle" bör det ersättas men ska höra me Länsförsäkringar om vad som gäller avseende detta i mina villkor OM oturen skulle vara framme men klippet e sparat :tummeup

Gör man bara rätt och är noggrann så är det plättlätt, men det är klart, det kan ju alltid gå fel och då känns det kanske dumt att ha snålat nån tusenlapp och inte använt hemförsäkringen :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept