iPhone-tråden

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Tackar, fungerade fint!

Men nu laddar den inte via adaptern, men det fungerar via usb. Kan adaptern ha lagt av efter den använts 1 gång? :mad

Antar att du menar dockningsstationen. Råkar ut för samma sak ibland jag också. Brukar rycka ur usb-kabeln och dockningsstationen, starta om datorn och stoppa i den när datorn är igång igen. Du kan även testa att byta USB-port.

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Antar att du menar dockningsstationen. Råkar ut för samma sak ibland jag också. Brukar rycka ur usb-kabeln och dockningsstationen, starta om datorn och stoppa i den när datorn är igång igen. Du kan även testa att byta USB-port.

Sorry, jag slänger mig nog med felaktiga uttryck. Det är när man ska ladda den i vanliga vägguttaget som det inte fungerar. Dock går det fint att ladda via usb:)

Dark_Messenger

Guest
:)

jag hade nog valt att låta det bli fixat via hemförsäkringen (me tillägg "drulle" bör det ersättas men ska höra me Länsförsäkringar om vad som gäller avseende detta i mina villkor OM oturen skulle vara framme men klippet e sparat :tummeup

Ingen som tagit försäkring på själva luren? Enligt försäljarsnubben kan jag använda telefonen som dragg om jag vill. bara att betala 600kr så får jag en ny i kartong. Tyckte det lät som en sweet deal då mobiler tenderar att hålla <1 år.

J.F.S

Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Sorry, jag slänger mig nog med felaktiga uttryck. Det är när man ska ladda den i vanliga vägguttaget som det inte fungerar. Dock går det fint att ladda via usb:)

Aha. DET var ju jäkligt märkligt. Kör du med samma kabel till datorn ocàdaptern? I så fall så lär det vara något fel på nätadaptern. iPhone och dess tillbehör är dessvärre inte felfria, trots det imponerande inköpspriset.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Ingen som tagit försäkring på själva luren? Enligt försäljarsnubben kan jag använda telefonen som dragg om jag vill. bara att betala 600kr så får jag en ny i kartong. Tyckte det lät som en sweet deal då mobiler tenderar att hålla <1 år.

Blev erbjuden men tar inga sådana beslut över telefon, ska överväga det efter jag har fått information från Länsförsäkringar om vad som gäller.

Brukar ha dem i 2-3 år sedan är det dags att uppdatera.:tummenupp

Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Blev erbjuden men tar inga sådana beslut över telefon, ska överväga det efter jag har fått information från Länsförsäkringar om vad som gäller.

Brukar ha dem i 2-3 år sedan är det dags att uppdatera.:tummenupp

Berätta gärna vad som gäller sen när du vet, jag har också Länsförsäkringar och har funderat på att skaffa drulle/otur.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Berätta gärna vad som gäller sen när du vet, jag har också Länsförsäkringar och har funderat på att skaffa drulle/otur.

Hade lite tid över så jag slog en pling.

Länsförsäkringar ersätter om man har en allriskförsäkring (tilläggsförsäkring, även kallad "drulle") Ersätter om du citat slänger den i sjön, tappar den,med andra ord själv orsakar skadan men ersätter även vid stöld etc.
Självrisk 1500 kr.

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
någon som har tips på in-ear hörlurar med en remote för iphone? kravet är att det ska gå att styra ipod funktionen på liknande sätt som med orginal lurarna.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Vet inte om det bara e jag som e lite småsen, men nu har tydligen Tomtom´s carkit kommit ut. 1090 pengar inkl programvara mm.

någon som har tips på in-ear hörlurar med en remote för iphone? kravet är att det ska gå att styra ipod funktionen på liknande sätt som med orginal lurarna.

Dehära har en polare köpt o han var nöjd.

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
okej för jag har mest hört folk klaga på dem. Plus jag hade gärna kommit billigare undan.

Ja han e väl ingen musiknörd så kanske därför haha.
Jag letar iof också bra inear, men har inte stressat så mkt. O sen om de kostar 2k spelar inte så stor roll, bara de är sjuhelvetesbra gentemot priset :)

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Woohoo! Min iphone kommer till butiken i Lund imorgon, en svart 32gb :)

Och tack för infon 2fast4Hjo, det blir nog en drulle för mig beroende på vad årskostnaden ligger på såklart, men jag har tänkt skaffa en länge nu och det kan nog vara dags.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Woohoo! Min iphone kommer till butiken i Lund imorgon, en svart 32gb :)

Och tack för infon 2fast4Hjo, det blir nog en drulle för mig beroende på vad årskostnaden ligger på såklart, men jag har tänkt skaffa en länge nu och det kan nog vara dags.

Det va så lite så, glad att kunna hjälpa till :tummenupp

Jag fick ut min tidigare än avin skickades då jag ringde och bad om kolinr,
inte orkade man vänta över helgen.

Har haft med den nu och testat på tågresorna. Nu känns resorna inte så långa längre, speciellt inte om man ser på motogpklipp.

J.F.S

Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Haha men va fan, hur gör de nu om man redan beställt den för 1090 med programvara?

Ja, de hävdar förmodligen att priset var oskäligt lågt och att det därför inte kan gälla. Typ som när Telia hade annonserat ut telefoner för en spottstyver.

J.F.S

Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Går det att köpa mobil från tex. USA och sen jailbreak:a den osv?

http://shop.ebay.com/i.html?LH_BIN=1&LH_IncludeSIF=1&_nkw=iphone+3gs&_trksid=p3286.c0.m301

Från nåt annat land?

Någon som provat?

Problemet är att Apple kan släppa en uppdatering som tar död på möjligheten att köra RedSn0w* och då står du där med en väldigt dyr prydnadssak. De telefoner som säljs är sannolikt låsta till en operatör såsom tex AT&T. Står det att de är FACTORY unlocked så ska det vara safe. Står det bara Unlocked så är det förmodligen en lur som är Jailbreakad och sedan upplåst med RedSn0w.

http://blog.iphone-dev.org/post/126908912/redsn0w-in-june

Hittils har man inte kunnat få en låst lur upplåst av tex Telia. Hur det blir framöver vet jag inte.

*hack för att kunna köra vilken operatör du vill

Jag har en 3G lur som är inköpt i USA och bunden till AT&T och det tog nog säkerligen 6 månader innan jag kunde använda den som telefon.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Problemet är att Apple kan släppa en uppdatering som tar död på möjligheten att köra RedSn0w* och då står du där med en väldigt dyr prydnadssak. De telefoner som säljs är sannolikt låsta till en operatör såsom tex AT&T. Står det att de är FACTORY unlocked så ska det vara safe. Står det bara Unlocked så är det förmodligen en lur som är Jailbreakad och sedan upplåst med RedSn0w.

http://blog.iphone-dev.org/post/126908912/redsn0w-in-june

Hittils har man inte kunnat få en låst lur upplåst av tex Telia. Hur det blir framöver vet jag inte.

*hack för att kunna köra vilken operatör du vill

Jag har en 3G lur som är inköpt i USA och bunden till AT&T och det tog nog säkerligen 6 månader innan jag kunde använda den som telefon.

Har luren man köper bara rätt fw, vill säga 3,01 el tidigare o aldrig ens sniffat på 3,1 kan du både JB och låsa upp utan problem.

Och Telia har avtal med äpplet om upplåsningen och den släpper de inte på föräns efter 12månader. Då telia skickar imei-nr till äpplet som då släpper upplåsningen via itunes. Men antar att du visste det redan.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept