iPhone-tråden

Nicotin

Guest
fråga..hur funkar blåtanden på iphonen ?

Bra el dåligt ?

Kör blåtand i bilen tex som bara måste funka ( volvos inbyggda blåtand )

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Fick min iPhone igår, allt frid och fröjd så långt.
Hade lagt in en lite musik och laddat hem lite program från appstore via iTunes när jag tänkte testa hur det var att skriva på iPhone, drar upp anteckningar och börjar skriva. Då märker jag rätt omgående att bokstäverna E D & Z inte fungera.

Efter lite testande inser jag att touchen inte fungerar som den ska, ca 1cm från vänsterkanten är det en "rand" över hela displayen som inte fungera som den ska. Ibland funkar den en lite stund för att sedan lägga av helt och för att sedan plötsligt bli hyperkänslig och reagerar bara jag har fingret 1cm från displayen.

Liiiiiiiiiiite less man blir!!

Kul får skicka en telefonen på lagning det första man göra!:mad:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
fråga..hur funkar blåtanden på iphonen ?

Bra el dåligt ?

Kör blåtand i bilen tex som bara måste funka ( volvos inbyggda blåtand )

Funkar kanon med min Honda Accords inbyggda BT... även med mitt Jawbone.

Fick min iPhone igår, allt frid och fröjd så långt.
Hade lagt in en lite musik och laddat hem lite program från appstore via iTunes när jag tänkte testa hur det var att skriva på iPhone, drar upp anteckningar och börjar skriva. Då märker jag rätt omgående att bokstäverna E D & Z inte fungera.

Efter lite testande inser jag att touchen inte fungerar som den ska, ca 1cm från vänsterkanten är det en "rand" över hela displayen som inte fungera som den ska. Ibland funkar den en lite stund för att sedan lägga av helt och för att sedan plötsligt bli hyperkänslig och reagerar bara jag har fingret 1cm från displayen.

Liiiiiiiiiiite less man blir!!

Kul får skicka en telefonen på lagning det första man göra!:mad:

Låter helt klart som att du borde kunna hävda DOA... gå tillbaka till ÅF omedelbums och säg att du vill ha en ny lur direCkt!

Last edited:

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Låter helt klart som att du borde kunna hävda DOA... gå tillbaka till ÅF omedelbums och säg att du vill ha en ny lur direCkt!

Är hos Halebop jag köpt den så tyvärr finns det varken någon fysisk butik eller telefon att ringa, dvs det är mailkontakt som gäller.

Gjort en felanmälan, skrev att det var en "DOA". Sen om dom bara reparer den eller ger mig en ny återstår att se. Maila kundtjänst å så att jag ville ha en ny telefon hemskickad men nä, jag måste skicka in den till servicestället :mad:

Får hem emballage och fraktsedel om någon dag, hoppas dom fixar detta snabbt för jag har redan fäst mig vid telefonen!:D

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har blivit sugen på en iPhone jag också, bra deal med Halebop abonnemang. Men det jag är fundersam på är hur långt dom 500mb/mån i datahantering räcker? Hur mycket drar spotify, youtube och vanligt surf på en månad?

Inte sugen på att teckna upp mig på 24mån abonnemang bara för att upptäcka att dom 500mb i månaden inte räcker till för att man ska kunna utnyttja telefonen som man vill... Är väll främst spotify jag vill kunna använda frekvent.

Har förstått att man kan lägga offline spotify spellistor som man laddar ner via wlan, men måste man sedan stänga av telefonfunktionen för att kunna lyssna på dom? D v s flightmode eller liknande? Eller är det bara spotify programmet man ställer som offline så att man fortfarande kan ta emot samtal?

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Kom igen nu, sitter ju o vill beställa en på stört om 500mb/mån är tillräckligt :D

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Kom igen nu, sitter ju o vill beställa en på stört om 500mb/mån är tillräckligt :D

kikade just på min användning denna månaden, låg en bit över 1 gig.. då tyckte jag att jag inte hade använt surf onödigt mycket ;) tur att man har 10 gig/mån :tummenupp

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det är så pass alltså, misstänkte nästan det.... Får sikta in mig på Telia istället då.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag kollade nyss min användning också. 15mb totalt senaste månaden. Åker inte buss och alla jag känner har wlan hemma... :rolleyes:

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
15mb? Det är ju ingenting.. Har du varken surfat eller kört spotify så mycket då antar jag?

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
500 mb sedan 090925. Använder Spotify lite då och då, har inte tillgång till wifi. Annars bara surf.

Wifi är för övrigt nästan ett måste när det gäller iPhone, alldeles för många appar förlitar sig på att man har det hemma. Jag har ff inte lyckats föra över mina excel- och worddokument till telefonen och sedan fått dem att fungera. Har provat Diskaid och fileaid som suger getpung...

Dark_Messenger

Guest

500mb borde räcka så länge du inte enbart använder telefonen som väg ut mot nätet. Då är det fri trafik som gäller.

Enligt telefonen har jag skickat 808mb data och tagit emot 3.8gb sedan senaste uppdateringen för 2-3 veckor sedan o då har jag knappt tankat något.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Fick just räkningen från Telia, har kört ungefär 150 MB senaste månaden över 3G. Jag har 500 MB inkluderat, efter det sänker de hastigheten resten av månaden, jag behöver aldrig betala för överförbrukning så att säga.

Jag använder telefonen precis som jag vill och har alltså god marginal. Dock tittat jag bara på en del Youtube per dag och har inte Spotify premium. Men jag surfar och mailar en hel del tycker jag, tankar appar direkt till telefonen också. Dock har jag wlan hemma och det spar ju en hel del förstås.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Telias datatrafikavtal går dessutom att uppgradera on the fly, om 500 MB i månaden inte skulle räcka så kan man skaffa 5GB med ett samtal till kundtjänst.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör nog på Telia istället för Halebop, 5gb vs 500mb avgör saken. Har ni någon uppfattning om vilket som är snabbaste sättet att få luren, teliabutik eller att beställa via nätet?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Ett spel som är ett måste för alla (delvis för att det är gratis) är ju Paper Toss.

Mitt tåg i lördags var 50 minuter försent, gissa om jag vart kung på Paper Toss efter det :D

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Är det någon av er som hört talas om GPS Pac Man? Man använder GPS/accelerometer för att styra och måste alltså själv springa banorna för att spela! :D

Hittar det inte i App Store, kanske var till Android? :va

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...