Dark_Messenger
Guest
Nu fungerar push till gmail också om man fipplar lite![]()
Hmm.. Har det inte alltid gjort det?
Nu fungerar push till gmail också om man fipplar lite![]()
Hmm.. Har det inte alltid gjort det?
Nej, det kom bara härom veckan. Tidigare var det pollning med ställbart intervall. Google kunde bara synka (med push) kontakter och kalender, men inte mail alltså.
Här är steg för steg:
http://iphone24.se/push-gmail/
Tänk på att det drar mer batteri om du får mail ofta.
Här är steg för steg:
http://iphone24.se/push-gmail/
Tänk på att det drar mer batteri om du får mail ofta.
1. Måste man lägga till kontot som Microsoft Exchange (alla mina konton ligger som gmail förutom ett testkonto jag la till nu för att testa detta)?
Nej, det kom bara härom veckan. Tidigare var det pollning med ställbart intervall. Google kunde bara synka (med push) kontakter och kalender, men inte mail alltså.
Det tråkiga är bara att man kan bara ha ett Exchangekonto och ett MobileMekonto... alltså om har jobbmailen så kan man inte ställa in sitt gmailkonto för push också.
Nope. Gmail har inte haft push förrän någon vecka sedan. Däremot har man ju kunnat låta sin iPhone kolla av mailen med vissa intervaller. Men nu ploppar mailet upp i telefonen nästan innan det är skickatHmm.. Har det inte alltid gjort det?
Det sög ju... då måste man ju ändå göra som innan för att se de anda kontona och faller ju poängen helt...
Nope. Gmail har inte haft push förrän någon vecka sedan. Däremot har man ju kunnat låta sin iPhone kolla av mailen med vissa intervaller. Men nu ploppar mailet upp i telefonen nästan innan det är skickat![]()
Det sög ju... då måste man ju ändå göra som innan för att se de anda kontona och faller ju poängen helt...
Tycker inte det drar så våldsamt mkt mer batteri heller.![]()
Så telefonen är inte ständigt uppkopplad mot inkorgen utan servern skickar en signal när något nytt trillar in?? Känns som i det fallet så borde det inte dra särskilt mycket. Är telefonen ständigt uppkopplad så är det en annan femma antar jag..Beror på om du i snitt får mail oftare än pollintervallen du hade innan.
Så telefonen är inte ständigt uppkopplad mot inkorgen utan servern skickar en signal när något nytt trillar in?? Känns som i det fallet så borde det inte dra särskilt mycket. Är telefonen ständigt uppkopplad så är det en annan femma antar jag..
Om jag konfigurerar för en veckas synkning, innebär det då att på åttonde dagen "raderas" dag etts mail?
Skulle jag vara du skulle jag sätta push på det kontot du får färre men viktigare mail på. Jag är med på en massa mailing-listor med mitt gmail-konto och höll på bli vansinnig på plingandet om nya mail, fick stänga av plinget. Funderar fortfarande på om det inte vore bättre att polla lite oftare än att ha push då jag skulle spara batteri på det också.
Beror på om du i snitt får mail oftare än pollintervallen du hade innan.
Så telefonen är inte ständigt uppkopplad mot inkorgen utan servern skickar en signal när något nytt trillar in?? Känns som i det fallet så borde det inte dra särskilt mycket. Är telefonen ständigt uppkopplad så är det en annan femma antar jag..
Om du pollar låt säga varje 15min så kopplar luren upp sig och letar efter mail varje 15min även om det inte finns några. Kör du push så kommer det direkt till luren när det kommer och luren pollar inte när det inte kommer nya mail. Så med andra ord måste du få över 100 mail per dygn för att det skall löna sig med pop3 istället för push med just det i åtanke.
Någon som vet om det är möjligt att synkronisera iphonen mot flera olika kalendrar? Idag synkroniserar jag den mot min Outlookkalender på hemdatorn (där jag också synkroniserar musik o.s.v) men jag hade även velat synkronisera den mot outlookkalendern på jobbet. Jag hade velat ha en "samlad" kalender på telefonen, alternativt att den synkroniserar in allt så att alla tre kalendrar är identiska. Går det?
Skulle jag vara du skulle jag sätta push på det kontot du får färre men viktigare mail på. Jag är med på en massa mailing-listor med mitt gmail-konto och höll på bli vansinnig på plingandet om nya mail, fick stänga av plinget. Funderar fortfarande på om det inte vore bättre att polla lite oftare än att ha push då jag skulle spara batteri på det också.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |