iPhone-tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det jag vill göra är att jag vill synka med 2 kalendrar som är på olika datorer, inte riktigt samma sak...?

Är väl problem att synka luren till två datorer, så det dyker nog redan där.

Japp det var det jag gjorde nu. Vissa kontom kommer det sjukt mycket mail på, mycket pga maillistor jag är med på.

Det sura är att behöva välja mellan min viktigaste privata mail och jobbets. Jävla I-landsproplem :tungan

Maillistor kör man till ett speciellt konto... det separerar de viktiga privata mailen och de listor man är intresserad av.

/Krister med 6 aktiva mailkonton. :)

Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Maillistor kör man till ett speciellt konto... det separerar de viktiga privata mailen och de listor man är intresserad av.

/Krister med 6 aktiva mailkonton. :)

Har ett "spamkonto" för maillistor :tummenupp
Däremot så är mailen som jag kopplat till bl.a. twitterkontot för Internetmarknadsföring helt sjukt.

Vad är det man säger, flest mailkonton när man dör vinner?

/Santo med 11 aktiva mailkonton :skrämd

edit: glömde bort två konton

Dark_Messenger

Guest
I mitt fall får jag ofta oviktiga mail och är därför kluven till nyttan med push i mitt fall. Du kanske får mail mer sällan men är desto mer intresserad av att se varje nytt direkt.

En perfekt lösning för mig vore om Google lät mig filtrera bort vissa labels från pushen då jag har det på alla mailing-listor.

Det är just det som är grejen. Jag får inte mail så ofta men de jag får måste jag kunna läsa asap. Antar att push är optimalt då med tanke på driftstid?

Filtrera kan du väl? Om du skapar en mapp i gmail dit du hänvisar alla "oviktiga" mail så bör det funka. Sen synkar du bara inkorgen med push till telefonen.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det är just det som är grejen. Jag får inte mail så ofta men de jag får måste jag kunna läsa asap. Antar att push är optimalt då med tanke på driftstid?

Filtrera kan du väl? Om du skapar en mapp i gmail dit du hänvisar alla "oviktiga" mail så bör det funka. Sen synkar du bara inkorgen med push till telefonen.

När du kör Push så syncar den hela mailboxen, inte bara inkorgen.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Det verkar dröja innan svarta 32Gb dyker upp men vita finns ju i lager.
Ere nåt fel på dom vita lr?

Dem är fula ...:rolleyes:

Bokade först en vit men efter att ha sett en irl så bokade jag om till svart.
Vart besviken på att hela iPonen inte var vit, då hade det varit en annan femma.

:banana min svarta 32:a ligger här så fint
* jävlas lite nu när jag får chansen*:D

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Varför kan man då välja mappar? Inkorgen är satt som default men det finns mer att välja om man vill. :confused:

Jasså... det var som rackarns...

Kollade lite närmre nu och det stämmer, man kan välja vilka mappar den skall pusha. Däremot kan man alltid komma åt de andra mapparna men då laddar den ned materialet på begäran.

Dark_Messenger

Guest
Jasså... det var som rackarns...

Kollade lite närmre nu och det stämmer, man kan välja vilka mappar den skall pusha. Däremot kan man alltid komma åt de andra mapparna men då laddar den ned materialet på begäran.

Alltså borde han kunna fulfiltrera genom att hänvisa oviktig post till andra mappar och bara pusha inkorgen..?

En annan lösning vore ju att helt enkelt skapa ett mytt gmailkonto och köra oviktig post dit medan man pushar sitt ordinarie.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Alltså borde han kunna fulfiltrera genom att hänvisa oviktig post till andra mappar och bara pusha inkorgen..?

En annan lösning vore ju att helt enkelt skapa ett mytt gmailkonto och köra oviktig post dit medan man pushar sitt ordinarie.

Stämmer bra, det borde funka. Skall testa denna variant under dagen med lite regler... återkommer med resultat.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Men allt hamnar ju i inkorgen? Jag har bara inkorgen vald för synken men får alla foldrar/labels pushade i alla fall. Det jag skulle vilja är att kunna välja bort labels och pusha resten.

I-landsproblem. :D

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Hittills trivs jag bra med min fån, men herrejävlar vad det medföljande headsetet suger! Man får i stort sett stoppa micken i munnen för att de på andra sidan ska höra något. Finns det något headset som inte kostar blod som ni kan rekommendera?

Dark_Messenger

Guest
Hittills trivs jag bra med min fån, men herrejävlar vad det medföljande headsetet suger! Man får i stort sett stoppa micken i munnen för att de på andra sidan ska höra något. Finns det något headset som inte kostar blod som ni kan rekommendera?

Du menar den vita taniga med mic/knapp-grunkan på..? För att inte tala om att plopparna trillar ur öronen hela tiden....Det enda den var bra till var att man kunde prata i den och säga åt telefonen att byta låtar. Jag bytte ut min efter tre dagar mot ett par KOSS The Plug. Dessa är beprövade likt Porta Pro bara att de är in-ear och snorbilliga. Typ 200-250 spänn. :)

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Nu har fakturan från telenor kommit. Har valt att betala av hela summan (4600) på en gång men vill med detta påminna er, som ska betala på liknande sätt, om att vara uppmärksamma på summan. Telenor "glömde" att dra av min rabatt på 600 kr. Slog en pling och en ny e-faktura är nu på g.

Drar en lättnades suck att det upptäcktes:)

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...