iPhone-tråden

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Hur mycket skiljer det på den nya och den gamla iphonen?

Eftersom jag prackade på mig själv ett 2 år abb. från jan. med en nokia 5800 inser jag att ekonomin för att skaffa nyaste iphonen är spräckt.

DOCK, dom gamla telefonerna borde ju ligga bättre i pris nu.

Någon som vill sälja?

Är det bara kass att köpa den äldre modellen?

Den är betydligt snabbare.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Ok, tack för tipset. Kanske lägger en order. Det är ett par smårepor på skärmen som stör en aning. Baksidan ska vi inte prata om, den blev ju repig bara man tittade snett på den.

Istället för att byta baksida (med 7 sprickor) testade jag att gå in i en annan Teliabutik och för att reklamera min iphone 3G med utgången garanti sedan i somras (Den första butiken vägrade ta emot den trots att jag hävdade 3 års reklamationsrätt).
Denna gång hade jag turen att få prata med butikschefen direkt och hon lovade att kolla upp det åt mig och återkomma. Mycket riktigt hör hon av sig en tid senare och tar in min lur för reklamation. Jag frågar om de kommer att byta ut baksidan. Hon säger att de nog kommer att byta ut den mot en ny åt mig.
Jag hade en vit 16GB 3G. Finns det någon chans att de ersätter den med 8GB 3G som de fortfarande säljer, eller har de några 16GB på lager för ev. reklamationer?
(Hon hade inget svar på det.)

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Känns ju väldigt baklänges om de ersätter dig med en sämre telefon än den du lämnade in. Det kan väl inte vara ok enl kkl?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Vad pratar du om??
Menar du lånetelefon, under tiden iphone är på service?

Ja, jag trodde det var det som avsågs.
Ursäkta, läste slarvigt.
Trots det har de enligt dem själva policyn att om man lämnar in en telefon för service så ska man få en lur som motsvarar denna under tiden, enligt vad de sa på butiken. Verkar tyvärr inte alls stämma.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Ljudvolym vs högatalvolym

Stör mig nåt infernaliskt på att man sänker båda.
Är jag som vanligt bara dum, eller kan man bibehålla ring/alarm/spelvolym även om man vill sänka ljudet på den andre när man pratar?:huvet
Om jag softat ned samtalet kvällen innan hör jag bara när fanskapet vibrerar när jag ska upp.

Finns det någon egentlig alarmlocka på fanskapet som jag missat?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Är jag som vanligt bara dum, eller kan man bibehålla ring/alarm/spelvolym även om man vill sänka ljudet på den andre när man pratar?:huvet
Om jag softat ned samtalet kvällen innan hör jag bara när fanskapet vibrerar när jag ska upp.

kan inte hjälpa dig med volymen eftersom jag alltid har ljudlös.

alarmklockan hittar du under klocka > påminnelse, den duger som väckarklocka för mig iaf.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Höj och sänk volymen på respektive funktion när du använder funktionen... alltså i samtal så justerar du samtalsvolymen och i standardläge så justerar du standardljudet.

Väckarklocka har du i klockfunktionen.
Själv använder jag nightstand som klocka på natten... larm vet jag inte då jag itne använder väckarklocka alls, räcker med att den visar tiden.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Tack igen :tummenupp:tummenupp du har ju stenkoll. När vi ändå håller på, det ska finnas någon som gör youtube bättre vid 3g/edge surf som lurar iphonen att tro att det spelas via wifi...

3g unrestrictor

men rekommenderas endast om man har helt fri surf med max hastighet alltid :gnissla

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!