iPhone-tråden

MikkE

Guest
Tja!
Hur mycket trafik förbrukar ni med er iPhone per månad? Vad är det som drar iväg med Mb/Gb? Berätta gärna lite =)

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Tja!
Hur mycket trafik förbrukar ni med er iPhone per månad? Vad är det som drar iväg med Mb/Gb? Berätta gärna lite =)

Jag skulle tappa alla hår på hövet (o det är många) om jag skulle börja räkna på hur mycket det hade kostat om jag inte hade fri surf :gnissla

Enligt inställningarna för mobilt nätverksdata är 98,1 MB skickat och 2,7 GB mottaget.

Lyssar en del på SR podradio och där står bland annat " att det kan bli mycket dyrt att lyssna via 3G utan fastpris", skönt att slippa tänka på det för just SR podsändningar med t ex ekot nyheter använder jag dagligen.:)

Last edited:

Sonny

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
TL-1000S
Nu har jag ställt till det..

Jag installerade swirlymms igen på min 3G häromdagen för jag tänkte använda det till att skicka filmer med mms vilket inte apples egna kan.

MEN när jag startade programmet så inaktiverade den automatiskt apples egna mms funktion som jag fortfarande ville ha kvar.

Problemet är nu alltså att jag inte får igång apples mms igen, har provat att ta bort swirlymms OCH återställt telefonen men fortfarande så funkar inte mms funktionen!

NÅGON som har nån bra ide om vad man kan göra åt detta? Ska man måsta sätta den i DFU? eller gör inte det nån skillnad?

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Har du valt att läsa tillbaka från backup? Om du gjort det, testa att sätta upp den som en ny telefon MEN du blir av med all musik, bilder, web favoriter, mail-inställningar osv.

En återställning av nätverksinställningar kanske kan hjälpa dig?

Här får du kontakt med Swirly iaf: http://www.swirlyspace.com/?page_id=51

Last edited:

Sonny

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
TL-1000S
Jepp, provade att läsa från backup sist, funkade ej.. Har satt upp den som en ny ajfån nu och håller på att synka program från itunes, får se hur det gått när den är klar..

Har du valt att läsa tillbaka från backup? Om du gjort det, testa att sätta upp den som en ny telefon MEN du blir av med all musik, bilder, web favoriter, mail-inställningar osv.

En återställning av nätverksinställningar kanske kan hjälpa dig?

Här får du kontakt med Swirly iaf: http://www.swirlyspace.com/?page_id=51

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Hänt en hel del på JB-fronten nu ju. Nu går det att ta bort operatörslåsningen igen, även på ajfönes med 3,1,2 Fw. :)

frelar

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Tack, men det var lite segt att mata in stationer, ska prova wunderradio nu, återkommer med recension..

Wunderradio är sjukt mycke bättre !!! hittar stationerna själv :tummenupp:tummenupp

Visst är det kanske enklare, och bättre. Men så kostar det 49kr också.
Gratis ÄR gott! :tummenupp

Black Sparrow

Har gått livets mjuka skola
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
BMW R1200 GS Adventure -17
Någon som testat Blacksn0w än? Skulle vara bra att få bort operatörslåset innan utlandsresan

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Någon som testat Blacksn0w än? Skulle vara bra att få bort operatörslåset innan utlandsresan

Tror jag körde det när jag uppdaterade mitt blackra1n, det funkar säkert bra, blackra1n funkar ju kanon :tummenupp:tummenupp

Jodå det funkar, jag kan välja vilken opperatör jag vill, fick upp en lista med flera än telia..

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår