iPhone-tråden

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Men byt lösenord då! Alla vet ju att det är "alpine" som standard. Vidöppet för alla som råkar vara i närheten alltså.

Om nu SSH och bluetooth är påslaget vill säga...

Vem har sagt jag inte gjort det?
Men alla kanske inte är lika duktiga som vi tre? :va

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Tack för hjälpen! Blev en iphone med teliaabonnemang. Ett tips är att inte ta den direkt med det stora surfpaketet som du binder dig i 24 månader, utan ta bara "prata på" abonnemang och lägg till surfen efteråt. Då slipper du bindningstiden på surfet och kan byta om det ex kommer en billigare variant om ex ett år. Det blir inte dyrare att göra på det viset.

Nu ska jag bara hitta ett smidigt skal också. Silikon verkar bra, men det borde ju vara bökigt att ha den i fickan med tanke på friktionen?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Samtidigt är lite friktion välkommet ibland. Finns ingen telefon som är så hal som en iPhone när man behöver båda händerna fria och klämmer den mellan öra och axel med huvudet, den är som en oljad tvål. :D

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Samtidigt är lite friktion välkommet ibland. Finns ingen telefon som är så hal som en iPhone när man behöver båda händerna fria och klämmer den mellan öra och axel med huvudet, den är som en oljad tvål. :D

Har skaffat skinnfodral som underlättar +som ett stöd när jag tex kollar Youtube etc på tåget, skakar en del samtidigt som jag inte vill hålla i den under hela resans gång.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Tror min hade omkommit flera ggr utan kondomen.
Vet tom en som glömde den på biltaket när han åkte hem och den låg kvar när han anlände.
Däremot fnular jag på den varianten som även har skydd för displayen, känns som om även den är tålig så kommer den förr eller senare att få repor.
Dessutom är den mkt lättare att hålla i med ett fult silikonomdrag!
Kanske är den även mindre stöldbegärlig, man kan ju hoppas, eftersom den ser förjävlig ut... :p

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Har tagit ett principbeslut att jag inte ska ha nåt silikonfodral som fastnar i fickan. Min telefon är inget museiföremål, den tål att användas och en repa har ingen dött av...

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hittar inte vart jag byter det...

Har du Unix/Mac OS så kör du bara:

Code:
$ ssh root@<ip-adress för iPhonen>
# passwd
<nytt lösenord>
<skriv det nya lösenordet en gång till för att bekräfta>
# exit

Har du Windows får du ladda hem PuTTY som är en SSH-klient och göra samma sak.

Du kan också ladda hem en terminalapp till iPhonen.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Har du Unix/Mac OS så kör du bara:

Code:
$ ssh root@<ip-adress för iPhonen>
# passwd
<nytt lösenord>
<skriv det nya lösenordet en gång till för att bekräfta>
# exit

Har du Windows får du ladda hem PuTTY som är en SSH-klient och göra samma sak.

Du kan också ladda hem en terminalapp till iPhonen.

Kör winSCP funkar det i den :va:va sorry, jag är inte så duktig på den här nivån..

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Kör winSCP funkar det i den :va:va sorry, jag är inte så duktig på den här nivån..

Kör du WinSCP så har du nog PuTTY någonstans, har för mig att WinSCP använder den.

Kanske kan man köra interaktivt från WinSCP också, kolla om du har något i stil med terminal när du ansluter. Tror dock den är gjord för filöverföring i första hand dock.

Sök annars efter putty.exe på disken och klicka på den, ange ip-numret till iPhonen och följ anvisningen ovan.

Hittar du inte PuTTY så googla på det och ladda hem.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Kör du WinSCP så har du nog PuTTY någonstans, har för mig att WinSCP använder den.

Kanske kan man köra interaktivt från WinSCP också, kolla om du har något i stil med terminal när du ansluter. Tror dock den är gjord för filöverföring i första hand dock.

Sök annars efter putty.exe på disken och klicka på den, ange ip-numret till iPhonen och följ anvisningen ovan.

winscp har putty, jag har dock ett annat problem, efter att jag kört passwd och kontrollerat att lösenordet är ändrat genom att köra passwd igen så anslöt jag den via ssh, nu till det mystiska, för att logga in via ssh så använder den fortfarande std lösenord :va

EDIT: argh, självklart hade jag inte rootat mig genom terminal när jag ändrade lösenordet :huvet

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Tack så mycke :Bugar:Bugar

winscp har putty, jag har dock ett annat problem, efter att jag kört passwd och kontrollerat att lösenordet är ändrat genom att köra passwd igen så anslöt jag den via ssh, nu till det mystiska, för att logga in via ssh så använder den fortfarande std lösenord :va

EDIT: argh, självklart hade jag inte rootat mig genom terminal när jag ändrade lösenordet :huvet

Putty var skitenkelt, kör det istället :tummenupp

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Här har vi det absoluta tillbehöret till Iphone i vinter - ett par handskar!

http://www.aftonbladet.se/pryl/article6077452.ab

"Skärmen på en Iphone är gjord för att aktiveras genom kroppskontakt, det går alltså inte att peka med exempelvis en penna, eller en handske."

"Företaget Dots Glove släpper senare i november tre olika handskar anpassade för användning med Iphone."

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Här har vi det absoluta tillbehöret till Iphone i vinter - ett par handskar!

http://www.aftonbladet.se/pryl/article6077452.ab

"Skärmen på en Iphone är gjord för att aktiveras genom kroppskontakt, det går alltså inte att peka med exempelvis en penna, eller en handske."

"Företaget Dots Glove släpper senare i november tre olika handskar anpassade för användning med Iphone."

Sanning med modifikation. Jag blev jätteglad när det visade sig att jag kunde använda ajfånen med mc-handskarna på! :banana

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår