iPhone-tråden

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Vilket problem?

Inlägg #810.

Gick för övrigt inte att beställa från din ebaysnubbe till sverige, så jag köpte både ett siliconskal och ett BELKIN iPhone Micra Flex-skal till min. Siliconet kan man kasta med det samma. Däremot var det tunna plastskalet en höjdare!
250:- på mediamarkt.

31lyQS9Fr%2BL._SS500_.jpg

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag kör JB med cydia, installerade även rock och icy dumt nog, nu har jag märkt att det blir konflikter mellan vissa program. Hur går jag för att återställa till original och JB om utan att förlora inställningar, sms och program...

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Nästa problem.

Mina kontakter i telefonboken är reggade med enbart namn och nummer. När jag går in på min Gmail via telefonen och ska skriva ett mail, finns inga av mina mailkontakter där.

Hur ska jag göra för att det ska funka som från datorn hemma? Jag vill ju inte ha in samtliga kontakter fån mailen in i telefonboken, utan skulle vilja ha det separat på något sätt. Vill liksom inte ha sj,s kundtjänst som kontakt i telefonboken bara för att jag mailar med de...

Tips tack.

Ingen som har en lösning? Känns som att hela mailfunktionen fallerar utan kontakterna.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Ingen som har en lösning? Känns som att hela mailfunktionen fallerar utan kontakterna.

Varför inte? Det är ju en kontaktbok och inte en telefonbok. Oavsett hur du kommunicerar med någon så bör de finnas där då alla program använder kontaktboken, t ex Google Maps, Navigon, m m.

Ibland är det mycket enklare att ändra sig själv än att ändra alla andra. ;)

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Varför inte? Det är ju en kontaktbok och inte en telefonbok. Oavsett hur du kommunicerar med någon så bör de finnas där då alla program använder kontaktboken, t ex Google Maps, Navigon, m m.

Ibland är det mycket enklare att ändra sig själv än att ändra alla andra. ;)

Alla människor och företag som jag har i telefonboken måste jag nu manuellt knappa in adresserna på. Det blir några hundra adresser... Det kan jag ändå acceptera men jag har tre ggr så många mailadresser som jag har kontakter.

Det beror på alla mail man skickar utan att man för den skull vill ha de i telefonboken, eller "kontaktboken". Jag vill inte se kaninen@liseberg.se när jag bläddrar bland numrena jag vill ringa. Den kontakten kan fortfarande ligga så som den gör i gmail. Börjar jag skriva in liseberg i adressraden dyker den upp om jag gör det via datorn, däremot gör den inte det i telefonens mailfunktion.

Detta skulle onekligen underlätta mycket.

Om jag nu skulle ändra på mig till ett osmartare sätt att arbeta så uppkommer det genast ett problem. Säg att jag skriver ett mail på datorn till rollers mc och frågar vad ett kilo spik kostar. Tre månader senare kommer jag på att jag behöver skruv också. Nar jag nu ska maila roller och fråga detta via min iphone finns inte adressen någonstans.

För att detta ska funka måste jag alltid skriva alla nya mailadresser i kontaktboken. Detta blir extra störigt när man måste först skriva mailadressen på datorn, därefter plocka upp telefonen och knacka in adressen där som en kontakt.

Jag använder Gmail via deras hemsida på datorn och inte via outlook.

Nej tyvärr, mitt tips är att dra ett mail till gmails support..

Får bli så. Nu kommer det gå åt någon timme att utforma ett mail på engelska som beskriver problemet tydligt... :gnissla

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Börjar jag skriva in liseberg i adressraden dyker den upp om jag gör det via datorn, däremot gör den inte det i telefonens mailfunktion.

Fast så fungerar det för mig, kanske därför vi inte är överens.

När jag börjar skriva får jag en massa förslag att välja mellan, både från kontaktboken och från gmail själv, den cachar ju alla man någonsin mailat med.

Nicotin

Guest
GPS fråga 3g vs 3gs ?

Läste ngn artikel för ett tag sen att GPS delen var bättre i 3Gs än i vanliga 3G ?

Är detta ngn som sett skillnad på ?

EL är det ingen skillnad på GPS på den gamla och den nya ?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin

När jag börjar skriva får jag en massa förslag att välja mellan, både från kontaktboken och från gmail själv, den cachar ju alla man någonsin mailat med.

Varför funkar inte min så? Varken "kan" i kaninen@liseberg.se alt "lis" fungerar...

Sjukt störigt! Löser man detta och problemet med flash så får luren 9 av 10 möjliga!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tyckte min Iphone var lite seg på sistone så jag beslöt att uppdatera programvaran. Det misslyckades och jag blev tvungen att återställa telefonen och förlorade en del kontakter och annan information på kuppen. Lite surt faktiskt.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin

Problemet löst!

Följ dessa instruktioner så funkar allt sen.

http://iphone24.se/push-gmail/
http://blogg.urr.nu/20091007/synkronisera-iphone-google-mail-kontakter-kalender/

Nu får den 9 av 10 möjliga! Bättre kamera och en "flashlight" funktion som maxar skärmen så är vi snart på en tiopoängare!

Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Tyckte min Iphone var lite seg på sistone så jag beslöt att uppdatera programvaran. Det misslyckades och jag blev tvungen att återställa telefonen och förlorade en del kontakter och annan information på kuppen. Lite surt faktiskt.

Kan man inte sykronisera all info från iphonen på en separat fil ex till en usb-sticka om man skulle förlora allt på ett sätt som ditt?

Det kunde man ju på tom min gamla ericsson!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Kan man inte sykronisera all info från iphonen på en separat fil ex till en usb-sticka om man skulle förlora allt på ett sätt som ditt?

Det kunde man ju på tom min gamla ericsson!

man kan kopiera sin restorefil från datorn

och om du jailbreakat telefonen så finns det en flashlight som ökar ljusstyrkan.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Nu får den 9 av 10 möjliga! Bättre kamera och en "flashlight" funktion som maxar skärmen så är vi snart på en tiopoängare!

Bättre kamera som i fler megapixlar menar du? Så att man kan ta samma halvsuddiga mobilbilder fast i monsterupplösning istället? Nej tack. :hihi

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum