iPhone-tråden

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Någon som testat tomtom i iphonen?
Jag la in det igår och de småsträckorna som är i visby funmkar det bra.
(nej jag betalade inte för programmet).

Någon app som ni annars rekomenderar?
Har en 3G 16gig.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Någon som testat tomtom i iphonen?
Jag la in det igår och de småsträckorna som är i visby funmkar det bra.
(nej jag betalade inte för programmet).

Någon app som ni annars rekomenderar?
Har en 3G 16gig.

Kör oxå tomtom men tycker inte det är så "exakt" som man vill att en gps ska va, antar att det blir bättre med hållaren med gpsförstärkning som tomtom säljer. Navigon verkar vara bättre i det avsendet. Men gillar tomtoms funktion där man ser laglig hastighet och den hastighet men i självaverket håller.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Ok, tack igen. Finns det några fördelar att "unrigstra" andra appar än youtube ?

tror det finns några till men eftersom jag själv bara har 500mb full hastighet så använder jag det inte själv.

Kör oxå tomtom men tycker inte det är så "exakt" som man vill att en gps ska va, antar att det blir bättre med hållaren med gpsförstärkning som tomtom säljer. Navigon verkar vara bättre i det avsendet. Men gillar tomtoms funktion där man ser laglig hastighet och den hastighet men i självaverket håller.

gillar också tomtom bäst även om navigon verkar ha fler saker utsatta på kartan, typ post/mat/parkering osv, tycker dock att navigon är sämre på att sätta ut rutter.

Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Är inte så förtjust i varken Navigon eller TomTom, fast TomTom är det som är installerat nu. Jag har inte använt det så mycket men det verkar vara krångligt att lägga till avancerade rutter i den.

Jag hoppas MioMap kommer till iPhone, de hade ett jäkligt bra windows mobile-program.

Ok, tack igen. Finns det några fördelar att "unrigstra" andra appar än youtube ?

Med Spotify så kan du ladda hem låtar även över 3G-nätet och med App store så kan du ladda hem stora apps/uppdateringar.

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
någon som ska investera i en sån här :rolleyes:

Bifogat

• iphoneshuffle.jpg
    iphoneshuffle.jpg
    81.1 KB · Visningar: 109

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
någon som ska investera i en sån här :rolleyes:

Pff, jag har redan en Ericsson som ringer upp random kontakt när man försöker navigera i listan med den där jävla styrpinnen...

Tidigare hade jag en Nokia som gjorde samma sak, mest beroende på att den inte hade automatiskt knapplås :va

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Såg min räkning idag. Nästan 190 kr enbart för internet trafiken på Iphone. Laddat ner mail samt surfat lite i jakt på telefonnummer och tittat lite på någon nyhetssida.

Gick in och gjorde en ändring i abonnemanget och fick en fast kostnad på 69 kr fortsättningsvis för internet trafiken.

Även om Iphone är en smart telefon på många sätt och vis innebär den vissa ökade kostnader och vanor som man tidigare klarade sig utan.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Någon annan här som har problem med att Winterboard crashar "springboard" så att telefonen går in i felsäkert läge?

Detta hände efter att jag uppdaterat min jailbreakade lur till den senaste jailbreakade 3.1.2 versionen.

Dessutom kommer jag inte in i Cydia över huvudtaget, klickar jag på ikonen så blinkar det bara till. Icy kommer jag däremot in i.

Utöver detta så fungerar allt annat kanon.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Även om Iphone är en smart telefon på många sätt och vis innebär den vissa ökade kostnader och vanor som man tidigare klarade sig utan.

Så är det ju med all "ny elektronik" :tummenupp:tummenupp

Någon annan här som har problem med att Winterboard crashar "springboard" så att telefonen går in i felsäkert läge?

Japp det gjorde min oxå häromdagen, cydia strulade oxå men efter att ha installerat det igen via blackrain så har det funkat utan problem sista vecka.

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Så är det ju med all "ny elektronik" :tummenupp:tummenupp

Japp det gjorde min oxå häromdagen, cydia strulade oxå men efter att ha installerat det igen via blackrain så har det funkat utan problem sista vecka.

Crap...ska jag behöva göra om proceduren med blackra1n alltså? :(
Har ju just återställt telefonen & konfigurerat den som jag vill ha den för 3:e gången nu...

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Crap...ska jag behöva göra om proceduren med blackra1n alltså? :(
Har ju just återställt telefonen & konfigurerat den som jag vill ha den för 3:e gången nu...

Nejdå, klicka bara på blackra1nappaen på springborden, och i den väljer du att installera cydia igen bara :tummenupp:tummenupp

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Såg min räkning idag. Nästan 190 kr enbart för internet trafiken på Iphone. Laddat ner mail samt surfat lite i jakt på telefonnummer och tittat lite på någon nyhetssida.

Gick in och gjorde en ändring i abonnemanget och fick en fast kostnad på 69 kr fortsättningsvis för internet trafiken.

För mig känns det nästan tvärtom. Förut fick jag räkningar på ca 600 i månaden och nu är det på 399. Det största orsaken till detta är att jag nu ringer för 19 öre/min istället för 69 öre.Fri surf ingår.

Testar kameran, första bilden en fin morgon i göteborg på väg över göta älvbron:)

Bifogat

• bild.jpg
    bild.jpg
    132.3 KB · Visningar: 77
Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...