iPhone-tråden

Dark_Messenger

Guest
Ett spel som är ett måste för alla (delvis för att det är gratis) är ju Paper Toss.

Mitt tåg i lördags var 50 minuter försent, gissa om jag vart kung på Paper Toss efter det :D

Arkanoid!

Man tröttnar aldrig. :)

Lessnar man på blipbloppandet och den något monotona syntmusiken kan man köra egen musik från ipodden. Köööp! Taito är kungar på arkadspel. :Bugar

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Geodefense och Geodefense Swarm. Bästa td jag spelat i mitt liv tror jag. fem av fem, lätt.

Dark_Messenger

Guest
Geodefense och Geodefense Swarm. Bästa td jag spelat i mitt liv tror jag. fem av fem, lätt.

"It's bright, it's colorful and you might have seizures while playing it but it's fun as hell!"

:D

Nu måste man ju nästan testa.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Är det någon av er som hört talas om GPS Pac Man? Man använder GPS/accelerometer för att styra och måste alltså själv springa banorna för att spela! :D

Hittar det inte i App Store, kanske var till Android? :va

Hahaha jag ser en ökning av olycksstatistiken i framtiden! :D

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
detta har sääääkert redan frågats, men jag var inte här då så, jag undrar hur det är med försäkring/garanti om du jailbreakar en iphone, och samma fråga fast när du låser upp den från operatören själv?

Dark_Messenger

Guest
detta har sääääkert redan frågats, men jag var inte här då så, jag undrar hur det är med försäkring/garanti om du jailbreakar en iphone, och samma fråga fast när du låser upp den från operatören själv?

Garantin borde väl egentligen bara ryka om du modiferar telefonen hårdvarumässigt/öppnar den etc men är osäker där. Tittar du tillbaka lite i tråden så verkar en hel del med jailbreakade telefoner få strul med ditt o datt plus att de inte kan nyttja senaste uppdateringarna osv. Det är ju lite störigt.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
vad är fördelen med att jailbreaka telefonen? Antar att dom måste vara ganska stora om man riskerar garanti och driftsäkerhet.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
vad är fördelen med att jailbreaka telefonen? Antar att dom måste vara ganska stora om man riskerar garanti och driftsäkerhet.

Dels att nästan alla appar finns gratis plus en massa smarta småappar som inte finns i appstore som gör att iphonen blir bättre och enklare att använda. Det bästa är om du kan titta på en jailbreakad för att förstå alla fördelar.:tummenupp:tummenupp

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
hur gör man egentligen för att få tag i apparna när telefonen är jailbreakad :va som jag förstått det ska man installera installous via cydia, men lite googlingar visar att detta sätt inte är tillförlitligt längre :confused:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
hur gör man egentligen för att få tag i apparna när telefonen är jailbreakad :va som jag förstått det ska man installera installous via cydia, men lite googlingar visar att detta sätt inte är tillförlitligt längre :confused:

Installous är skräp jämfört med AppStore, det är bara "friendly" länkar som alls fungerar och ändå inte ibland. Om du installerar AppSync från Cydia så kan du hämta program där du förmodligen hämtar musik och film idag ;) och synka över dem via iTunes.

Dark_Messenger

Guest

Det satans spelet höll mig uppe till 6 i morse. Omöjligt att sluta spela. :mad:

EDIT: Nästan klar med mediumnivåerna på hardcore nu. :yoparty

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Installous är skräp jämfört med AppStore, det är bara "friendly" länkar som alls fungerar och ändå inte ibland. Om du installerar AppSync från Cydia så kan du hämta program där du förmodligen hämtar musik och film idag ;) och synka över dem via iTunes.

argh :mad:anledningen till att inget funkade igår var att deras sida låg nere JUST igår, jag trodde de var nere för evigt efter att ha läst igenom en massa forum :rodnar

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
För er som vill imponeras av hur Push Notification fungerar (en app som inte är igång kan ändå tala om att något hänt), prova Ping! (utropstecknet är del av namnet). Det är en iPhone till iPhone app.

Jag tycker att det är riktigt coolt och hoppas på att det kommer till fler typer av program snart. Till Skype skulle det vara grymt.

Dark_Messenger

Guest
För er som vill imponeras av hur Push Notification fungerar (en app som inte är igång kan ändå tala om att något hänt), prova Ping! (utropstecknet är del av namnet). Det är en iPhone till iPhone app.

Jag tycker att det är riktigt coolt och hoppas på att det kommer till fler typer av program snart. Till Skype skulle det vara grymt.

Verkar vara en oslipad diamant. Idén är bra men tyvärr kräver det ju att alla har iPhone och detta program. Sen fattar jag inte riktigt om det är snubben själv som har själva meddelandeservern i garaget eller om det sköts på något annat sätt..? Om hela konceptet vilar på att killen sköter sina datorer känns ju systemet ganska sårbart. Enda stora plusset som jag ser det är att man kan skicka gratis textmeddelanden till utlandet. I Sverige skickar väl de flesta ändå gratis?

EDIT: Haha har Markus iPhone? Signaturen "SvD suger" skriver:

"Sosse app!!
Folk som inte har råd med flatrate abonnemang borde inte ha iPhone.

Men är man född i Farsta så är det nog en bra app."

lol :D

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj

ebuddy använder sig också av push, jäkligt smidigt.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Nu fungerar push till gmail också om man fipplar lite :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA