iPhone-tråden

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Det ser ut att vara original ja. Jag köpte som sagt mina grejor på ebay, då jag trodde att det var billigast. Sen idag hittade jag denna sidan som enligt dem själva har i lager, och de är tillochmed billigare än ebay.

http://www.iphonebutiken.se/

Ok, tack för tipset. Kanske lägger en order. Det är ett par smårepor på skärmen som stör en aning. Baksidan ska vi inte prata om, den blev ju repig bara man tittade snett på den.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
E det någon här som testat o nergradera från 3,1 Fw till 3,0?
Menar då ni som uppdaterat av misstag el nått.. :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Varför ville du nedgradera? För att kunna låsa upp operatörsbindningen?

Hur lyckades du med det? Trodde det bara gick om man lagrat sina 3.0 signaturer hos Saurik.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Varför ville du nedgradera? För att kunna låsa upp operatörsbindningen?

Hur lyckades du med det? Trodde det bara gick om man lagrat sina 3.0 signaturer hos Saurik.

Operatörslåsningen e där för alltid om man haft 3.1 har nått me bredbandstjofräsen o göra.

Och nergraderingen behövdes eftersom annars måste jag ju betala för allting, o jag e snål som en småläning haha.

Och jag hade min ecid-shsh sparad hos saurik, men tror det skall gå även om man inte fått den sparad där. För va ja minns innan min lur dog o var tvungen o återställa så stod det att jag bara hade 3,01:an sparad på hans server. Och nu har jag nergraderat till 3,0 och även den sparad på hans server. :)

Men det gick kanon iaf, och har man råkat få in 3,1 tycker ja man kan göra ett försök o gå ner till 3,0 om man nu har behov av det vill säga.

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Sitter och konverterar en .avi med videora. Att konvertera 700 Mb ska ta ca 1h 45m. Finns det någon annan konverterare som är snabbare eller är detta tiden man får räkna med varje gång man ska ta in en film i luren?

Tack på förhand!

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
När jag kollar på Cydia nu, så står det att "this device has 3.1 ecid shsh on file".
Betyder det att jag kan sova lugnare nu ifall jag skulle behöva återställa telefonen?

Gick in på cydia nu och fick meddelande om att dom ville spara något från min telefon, godkände det och hoppas på det bästa.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
När jag kollar på Cydia nu, så står det att "this device has 3.1 ecid shsh on file".
Betyder det att jag kan sova lugnare nu ifall jag skulle behöva återställa telefonen?

Har du 3,1 hos honom har du väl en 2g/3g lur o således inga problem o jailbraika den oavsett vad ja förstått iaf inte i nuläget.

Men visst e det bra o ha filerna hos honom vad jag förstått.
Så du kan nog sova lugnt iaf till nästa uppdatering :)

Ja lyckades ju tex få min 3gs med 3,1 lur tillbaka till 3,0 o efter massa av läsning ska det visst inte gå alls om man inte haft dem sparade hos honom.
Enda jag loosa o processen är att ja inte kan få bort operatörslåsningen. Men det kan kvitta..

Gick in på cydia nu och fick meddelande om att dom ville spara något från min telefon, godkände det och hoppas på det bästa.

Spara på :tummenupp

Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Har du 3,1 hos honom har du väl en 2g/3g lur o således inga problem o jailbraika den oavsett vad ja förstått iaf inte i nuläget.

Jag har en 3Gs med 3.0.1 installerat.
Vad jag förstår så skapas signaturfilerna till 3.1 som senare används när man återställer till 3.0 eller 3.0.1. Man pekar om i hostfilen på datorn till Cydias server i stället för Apples server för att fejka hela signeringsprocessen. Då används filen som ligger på Cydias server till att lura telefonen att allt är OK så den godkänner den äldre firmwaren.

Om jag förstått allt rätt...

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Vad jag förstår så skapas signaturfilerna till 3.1 som senare används när man återställer till 3.0 eller 3.0.1. Man pekar om i hostfilen på datorn till Cydias server i stället för Apples server för att fejka hela signeringsprocessen. Då används filen som ligger på Cydias server till att lura telefonen att allt är OK så den godkänner den äldre firmwaren.

Det e ju nog faktiskt så att du har ganska så rätt.
Då måste han ju ha sparat för fw´s tillbaka till 3an typ.

Jag e glad i vilket fall som helst, han gör ett bra jobb :D
Osså får ja skylla min okunskap på att kl e mkt o svininfluensa el nått haha

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

Det är väl vad du har nu, t ex 3.0.1, som behöver sparas så att du kan restora till det om du inte vill ha 3.1 längre. Apple godkänner ju inte längre att backa, det är det man pekar om till Saurik för så att de lagrade tidigare godkända signaturerna kan användas.

Om nu jag förstått det rätt... :D

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Om nu jag förstått det rätt... :D

Ja, precis... Det är inte helt lätt att hänga med i hur det fungerar.
Undrar hur det ser ut hemma hos dom där grabbarna som håller på med det här?

Eller rättare sagt...hur det ser ut i skallen på dom. :tungan

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
är det någon som kan hjälpa mig med vad som blir fel egentligen.

enligt itunes så är min dator inte auktoriserad för att föra över program till min iphone, prompten kommer upp där man ska skriva in användarnamn/lösenord vilket jag gör, det kommer då upp att datorn redan är aktiverad, klickar okej och sen börjar det om igen med att jag inte är auktoriserad.

det enda jag testat för att lösa det är att avauktorisera datorn för att sen auktorisera den på nytt.

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Jag har exakt samma problem. Grymt irriterande:mad: Kan det vara iTunes 9 som ställer till det?

är det någon som kan hjälpa mig med vad som blir fel egentligen.

enligt itunes så är min dator inte auktoriserad för att föra över program till min iphone, prompten kommer upp där man ska skriva in användarnamn/lösenord vilket jag gör, det kommer då upp att datorn redan är aktiverad, klickar okej och sen börjar det om igen med att jag inte är auktoriserad.

det enda jag testat för att lösa det är att avauktorisera datorn för att sen auktorisera den på nytt.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA