JoUh
Gudomlig sporthojare
Jaila den då?
No can do. 3Gs 3.1.3 med nya bootromen...
Jaila den då?
Det där måste vara ett extremt worst-case-scenario. Jag har använt både iPhonens inbyggda GPS och Navigon i utlandet (London, Danmark mfl.) och båda har positionerat sig i stort sett lika snabbt som här hemma.Träffade en person som utvecklar GPS chips till mobiltelefoner (ej Iphone) på flyget. Berättade för honom att jag tyckte att GPS programmen fungerade rätt illa om man t ex flyger till London eller Paris där jag rätt nyligen befann mig. Satte man på GPS programmet hittade den inga satelliter. Telefonen trodde fortfarande jag befann mig i Sverige och räknade ut vägbeskrivningen därifrån.
Personen sa att det tog upp till 1 timme innan telefonen förstod var den befinner sig. Man måste ha programmet på. Jag hade inte det tålamodet och kan inte bekräfta att det han sa stämmer.
Är det någon här som är insatt i den här teknologin med GPS program från Navigon & TomTom på mobiltelefoni möjligtvis?
Det där måste vara ett extremt worst-case-scenario. Jag har använt både iPhonens inbyggda GPS och Navigon i utlandet (London, Danmark mfl.) och båda har positionerat sig i stort sett lika snabbt som här hemma.
Här hemma fungerar programmen klanderfritt. Hittar satelliterna snabbt och beräknar rutten. I både London och Paris fungerade det inte. Tog som sagt flyget dit och provade programmen på plats utomhus där det borde vara full täckning.
Börjar nästan överväga att köpa en separat GPS om man ska åka utomlands i Europa. Känner inte att det går att lita på Iphone.
Har en 3G 8G. Skumt minst sagt. Är det fler som använt sina Iphone utomlands och testat GPS programmen. Tänker mig att man tagit flyget. Nu har jag inte testat det, men antar att telefonen kommer att fungera klanderfritt om man tar bilen via bron ner till Europa.
Kan det vara så att iochmed att luren kör AGPS, assisted GPS...
och utomlands när du per default har "roaming off" att den då har dessa svårigheter som du upplevt?
Tanken har slagit mig, men jag vet ärligt talat inte. Hoppades att någon här haft liknande problem.
Tanken har slagit mig, men jag vet ärligt talat inte. Hoppades att någon här haft liknande problem.
Provade du att starta om den med gps:en påslagen?
Mitt tålamod tog dock slut efter att ha låtit den ligga i 12 minuter, så då tog jag och slog på dataroaming. Detta resulterade i en position på under 20 sekunder. Sedan stängde jag av roamingen och allting fungerade klanderfritt med enbart GPS. Datatrafiken som genererades av detta gick på 6 kr, men det där skiljer ju sig från operatör och land.
Inställningar/Allmänt/Nätverk/Aktivera 3GHur stänger man av 3G? Har för mig att jag sett att man kan göra det någonstans, men hittar det inte nu.
Nån som vet om man kan synka offlineplaylistsen via 3G i Spotify?
Nån som vet om man kan synka offlineplaylistsen via 3G i Spotify?
Hmm... Ok. Har inte jailbreakat min, vad är de största fördelarna med att jailbreaka?Jo det går. Om du har Jailbreakat och har 3Gunrestrictor.
Lägg till Spotify i listan för apps som du vill "unrestrict", dvs lura telefonen att du visst är på ett wi-fi-nät.
Hmm... Ok. Har inte jailbreakat min, vad är de största fördelarna med att jailbreaka?
Vad ska man ha för fodral om man ska ha telefonen med sig när man jobbar i skogen eller kör bärgningsbil! Finns det några vettiga med hårt skydd framför skärmen som går hyfsat lätt att plocka bort. Det estetiska kan vi lämna bort helt då det bara handlar om att hålla telefonen hel under lite mer normala förhållanden än en klockan elva latte på biblioteksgatan!
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|