iPhone-tråden

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Den har jag också hittat, verkar vara en av dom få som verkligen skyddar lite extra.
Har du provat den?

Jag köpte min för några månader sedan.
Mycket nöjd, :tummenupp.

När man har haft den ett tag och sedan tar bort fodralet så känns iPhonen väldigt tunn och smidigt helt plötsligt. Med fodralet så blir den mycket greppvänligare. Enkel att montera.

Köptes här...http://cdon.se/hemelektronik/otterbox_iphone_3g_defender_case_-_yellow-4152834 dock inte gult..

Fick vänta väldigt länge innan jag fick mitt då det var restnoterat.

Vid användandet av "clipset" så blir iPhonen som en liten stående minitv, perfekt om man vill slippa hålla i den när man vill se diverse klipp.

Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Någon som har provat att leka runt med apparna bluewoki eller Walkie Talkie Pro ihop med ett headset?

Last edited:

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Har inte läst hela tråden så jag vet inte om denna varit uppe här ännu.
Strupmikrofon för iPhone

själva strupmicrofongrejjen har jag varit inne på ett bra tag men inte vågat mig på sista steget. Till iPhonen hade det varit riktigt sweet, men jag får lite dåliga vibbar att bilden är tagen med ett vapen där. Lite geeky enligt min mening.

Intressant dock och skall kika lite närmare.
Tack för tipset.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Lite geeky enligt min mening.
Tja, sajten heter ju ThinkGeek :D
Du måste se förbi dina fördommar ;)

Har själv funderat lite på neckmike.se
NeckMike suger. Den har bara en mick på ena sidan vilket gör att hela skiten glider bort från strupen.

Det som behövs är ett symetriskt tryck från båda sidor som gör att kittet sitter kvar där man vill ha det.

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
NeckMike suger. Den har bara en mick på ena sidan vilket gör att hela skiten glider bort från strupen.

Det som behövs är ett symetriskt tryck från båda sidor som gör att kittet sitter kvar där man vill ha det.

Det var ju inge bra.
Den andra strupmicken verkar bara ha en öronplugg... det är ju inte heller så önskvärt.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag är lite osäker på hur jag ska göra med min telebobow när jag kör hoj. Vill ju gärna vara kontaktbar, men det känns kissigt om man skulle råka ramla ner i ett kärr o dränka den :gnissla

Skydden/fodralen som nämts tidigare känns inte så smidiga att ha i byxfickan när man kör.

Pest eller kolera...

sista alternativet är väl att ha en sunkmobil som man vidarekopplar till. Tyvärr kommer ju inte sms med.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Spotify appen uppdaterad (ver 0.4)

Då kom en efterlängtad uppdatering till Appstore på Spotify's app.

Full changelist for the iPhone app below
Last.fm scrobbling.
The ability to open and play Spotify links e.g. straight from your Facebook app or browser.
Save time and space by using tracks already stored on your iPod in your playlists – there’s no need to sync those track anymore.
Save and find your favourite tracks and albums with the Starred playlist and Star buttons (also coming to the desktop version soon!).
Support for listening at 96 kb/s for more efficient streaming on slow connections.
Spotify remembers when you were when you quit and starts up at the same location.
The ability to sync your purchased Spotify tracks over Wifi.
A new look for albums and playlists.
The ability to set playlist as collaborative or not.
The ability to search in playlists.
The ability to create a new playlist from the Add to Playlist view.
Playlists named “-” show up as separators.
Album reviews added to album view.
Volume slider uses system volume.
Volume normalization option added

Har inte hunnit kika igenom det mesta än, men gillar att man nu kan dela med sig av playlists, "skicka" låtar osv.
Hoppas även de lite halvmysko låsningarna / crasherna blivit åtgärdade.
Möjligheten att ställa in kvaliteten på streamingen kan ju vara käckt kan jag tänka mig, noterar att den står som default på "low".

Efterlängtad uppdatering i mitt tycke. Nu återstår det att se om den levererar. Och då avgörs det för min del om jag skall fortsätta pynta för premium eller inte.

Vad tycker ni ?

EDIT: något jag verkligen gillar är funktionen som är inbakad för dem som även kör Last.fm, ingen insticksmodul behövs som tex till Winamp, iTunes osv.
Nu skulle jag även vilja ha Pandora.com med i spelet, men man kan väl inte få allt.

Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Någon som kan tipsa om en bra fm-sändare till iPhone?

Den ska anslutas till kontakten i botten på telefonen och vara liten och smidig. Den behöver inte ha någon sladd för laddning men om den har det ska den vara avtagbar så man slipper att ständigt ha en lång sladd hängande från den.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nej man vill ju ha möjligheten att köra musik i lurarna när man inte pratar.

Har mailat med Bikeman.se som är de som gör/saluför neckmike och fick svar att det skall komma en iPhoneversion utan adaptrar och allt samt Stereolurar...
Jag kommer nog faktiskt slå till på en sån när den väl kommer.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Har mailat med Bikeman.se som är de som gör/saluför neckmike och fick svar att det skall komma en iPhoneversion utan adaptrar och allt samt Stereolurar...
Jag kommer nog faktiskt slå till på en sån när den väl kommer.

Fick du någon prisindikation?
Du får väldigt gärna antingen posta här i tråden när det är akutellt, eller PM'a mig, för jag är definitivt intresserad. :tummenupp

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Fick du någon prisindikation?
Du får väldigt gärna antingen posta här i tråden när det är akutellt, eller PM'a mig, för jag är definitivt intresserad. :tummenupp

Då jag fick det på mail på en vanlig fråga så kan jag inte tänka mig att det är något hemligt...

Release: Om några veckor.
Pris: 995:-

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...