iPhone-tråden

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Tack för tipsen.
Nej, jag har inte ändrat fonter efter JB (Black rain). Jag har bokstaven Q i tangentbordet. Det är i biblioteket för musik i Ipod-delen och i kontaktlistan som Q saknas...
Jag testade att byta tangentord och sedan byta tillbaka, men det hjälpte inte.

Svårt att hitta något via google, det var någon som saknade bokstaven I, och sen var det en snubbe som saknade precis som du bokstaven Q.
Där ballade det ur om Queen var nått o ha eller inte, så fanns inget vettigt att läsa där. Dock så verkar det som att en återställning skulle kunna fixa det, men det känns som bra mycket mer jobb än att bara döpa om ditt band till någon annan bokstav i början tills man hittar en lösning. :va

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Dock så verkar det som att en återställning skulle kunna fixa det, men det känns som bra mycket mer jobb än att bara döpa om ditt band till någon annan bokstav i början tills man hittar en lösning. :va

Faktiskt inte så jobbigt som det låter... återställning och sen återläsning av backup och allt är som förut fast förhoppningsvis utan strulet... ja, såvida man inte kör JB då då, men då får man skylla sig själv.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
vet du ngn sida med konkret info om när nya JB kommer till 1.3.1?
Alla sider jag har hittat verkar så luddiga...
Jailbreak finns redan fungerande men inte upplåsning. Det kommer säkert inte finnas först iPhone 4G släpps för att inte visa för Apple vilka hål de bör täppa till i nästa version.

Vill du gå tillbaka till 3.1.2 kan du göra såhär.

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Jailbreak finns redan fungerande men inte upplåsning. Det kommer säkert inte finnas först iPhone 4G släpps för att inte visa för Apple vilka hål de bör täppa till i nästa version.

Vill du gå tillbaka till 3.1.2 kan du göra såhär.

du har pm..

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
vet du ngn sida med konkret info om när nya JB kommer till 1.3.1?
Alla sider jag har hittat verkar så luddiga...

Jag följer dev-team, ihackintosh, muscleneard och några till på twitter, ger en hyffsad heads up på vad som komma skall.

Ett par andra bloggar jag läser är justanotheriphoneblog och iphonepyssel.se. Den senare har ett flertal guider på svenska.

Har min JB'ad redan och har inga planer på att uppgradera till 3.1.3 så har inte lagt speciellt mycket energi på att ta reda på mer.

Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Själv håller jag på att spricka av förväntan nu och bara väntar tills jag får köpa en HTC Desire. Två veckor kvar nu...

Är så trött på min iphone och det ska bli skoj att få en cool telefon istället för den tråkiga från Apple. Men man är ju tekniknörd och då blir det antagligen så, iphonen är alldeles för enkel och begränsad. Pensionärstelefon kanske? :D

Ok att det blir lite bättre om man jailbreakar, men Apple gör ju tyvärr allt för att stoppa det.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Själv håller jag på att spricka av förväntan nu och bara väntar tills jag får köpa en HTC Desire. Två veckor kvar nu...

Är så trött på min iphone och det ska bli skoj att få en cool telefon istället för den tråkiga från Apple. Men man är ju tekniknörd och då blir det antagligen så, iphonen är alldeles för enkel och begränsad. Pensionärstelefon kanske? :D

Ok att det blir lite bättre om man jailbreakar, men Apple gör ju tyvärr allt för att stoppa det.

En sminkad Google nexus alltså, det jag läst om nexusen har nästan bara varit negativt, men det återstår ju att se. Kul att det kommer flera alternativ till iphonen iallafall..

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
En sminkad Google nexus alltså, det jag läst om nexusen har nästan bara varit negativt, men det återstår ju att se. Kul att det kommer flera alternativ till iphonen iallafall..

Ja, det är kanske en lite chansning, men jag har klämt på en Hero ett par dar och blivit helsåld på Android.

Men troligtvis så behåller jag iphonen också ett tag för säkerhets skull, innan jag säljer den..

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Ja, det är kanske en lite chansning, men jag har klämt på en Hero ett par dar och blivit helsåld på Android.

Men troligtvis så behåller jag iphonen också ett tag för säkerhets skull, innan jag säljer den..
Är det en S du har? Isåfall kan jag vara intresserad om du ska sälja den.

Köpte en 3G medan min 3GS strulade men nu när jag sålt den står jag inte ut med hur långsam den vanliga 3G är.

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Jag lyckas inte få in appsen som jag tankar från piratebay i iphonen.
När jag dubbelklickar på dem så hamnar dem i Itunes men när jag synkar iphonen så står det att de nya appsen inte kan läggas till. Någon som vet vad det beror på?

Har en iphone 3G version 3.1.3....

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Jag lyckas inte få in appsen som jag tankar från piratebay i iphonen.
När jag dubbelklickar på dem så hamnar dem i Itunes men när jag synkar iphonen så står det att de nya appsen inte kan läggas till. Någon som vet vad det beror på?

Har en iphone 3G version 3.1.3....

:)

Du måste ha en Jailbreakad lur, och du måste ha Appsync som "lurar" iTunes att appen du tagit ner från bukten är laddad från app-store.

Inga armar, ingen kaka.

EDIT: och jo, Appsync var det ju jag skulle komma till
Tack Neutral.

Last edited:

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Den är jailad. vart drar jag hem appsync ifrån? ska jag lägga det i iphonen eller i itunes?

lägg till http://cydia.hackulo.us/ i dina sources
och ladda ner appsync motsvarande ditt OS
(den kommer inte synas på din springboard, utan finns inne i maskinen)

sen när du syncar in en app med iTunes som inte är godkännd via appstore, så kommer det gå geschwinnt

EDIT: jo, du måste efter att ha installerat appsync, ladda ner en "hederlig" app från appstore, kan vara en gratisapp, spelar ingen roll. Men innan du kör in crackade/ej godkännda apps måste du göra en riktig app-installation först.

Last edited:

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
lägg till http://cydia.hackulo.us/ i dina sources
och ladda ner appsync motsvarande ditt OS
(den kommer inte synas på din springboard, utan finns inne i maskinen)

sen när du syncar in en app med iTunes som inte är godkännd via appstore, så kommer det gå geschwinnt

EDIT: jo, du måste efter att ha installerat appsync, ladda ner en "hederlig" app från appstore, kan vara en gratisapp, spelar ingen roll. Men innan du kör in crackade/ej godkännda apps måste du göra en riktig app-installation först.

Funkade kanon! Tackar...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...