iPhone-tråden

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
samma problem med min - 3gs. dock inte JB, har nyaste firmware.

konstiga ar att bland funkar det ibland inte (nar samma person ringer)

jag fattar inte varfor folk tycker dessa lurar ar sa bra? har haft min nagra mander nu och tycket det ar en stor javla kompromiss. det mesta funkar ok, men inget ar riktigt bra. mycket ar riktigt javla daligt (kameran till at borja med) och mycket ar irriterande

har aven macbook pro laptop, och skulle ga sa langt som att saga att det anda apple ar riktigt bra pa, ar marknadsforing. deras saljare i apple store ar ocksa valdigt bra..

Jag har hittat en lösning för mig. Dock kräver det en Jailbreakad lur.

Jag installerade "Caller ID & Format Fix" (cydia - ispazio repo).

Tydligen har det nått med att göra att min Iphone är operatörsolåst från fabrik.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
tycker att Spotify-appens onlinematerial varit väldigt oåtkomligt sista dagarna :mad:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag upptäckte precis en väldigt märklig grej med min lur. Jag har suttit och lagt in en massa CD-skivor på datorn via Itunes (rippat delar av min samling alltså) för att kunna lyssna på låtarna via Ipodfunktionen. Det första som jag har problem med är att inte alla skivor automatiskt synkas och att jag inte kan hitta dem enkelt i Irunes. Det kanske beror på att jag inte förstått mig på Itunes. Så efter att ha gått igenom hela alfabetet och markerat alla artister så synkade jag igen och vips så fick jag in alla skivor utom en.

Queensryche's Empire vägrar synkas till min Iphone trots mängder av försök. Jag försöker fatta varför och inser till slut att bokstaven Q saknas i min Ipod-spelare!!! :eek:
Det verkar vara så att eftersom Q helt enkelt inte finns i artistbiblioteket så kan inte telefonen ta emot artister som har ett namn som börjar med Q. (se bild).

Hur fanken kan det vara så!?

Ska jag testa att döpa om Queensryche till något de inte heter för att få över deras skivor?

Bifogat

• Picture.png
    Picture.png
    40.8 KB · Visningar: 40

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Märkligt, jag har ett par album med Queen i min lur. Dom är synkade utan problem via itunes.

Steffo K

Gick med
25 May 2009
Hoj
Helt skadat är det iallafall. Döpte om Queensryche till Kueensryche och nu funkade det bra att få in låtarna på telefonen.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jag upptäckte precis en väldigt märklig grej med min lur. Jag har suttit och lagt in en massa CD-skivor på datorn via Itunes (rippat delar av min samling alltså) för att kunna lyssna på låtarna via Ipodfunktionen. Det första som jag har problem med är att inte alla skivor automatiskt synkas och att jag inte kan hitta dem enkelt i Irunes. Det kanske beror på att jag inte förstått mig på Itunes. Så efter att ha gått igenom hela alfabetet och markerat alla artister så synkade jag igen och vips så fick jag in alla skivor utom en.

Queensryche's Empire vägrar synkas till min Iphone trots mängder av försök. Jag försöker fatta varför och inser till slut att bokstaven Q saknas i min Ipod-spelare!!! :eek:
Det verkar vara så att eftersom Q helt enkelt inte finns i artistbiblioteket så kan inte telefonen ta emot artister som har ett namn som börjar med Q. (se bild).

Hur fanken kan det vara så!?

Ska jag testa att döpa om Queensryche till något de inte heter för att få över deras skivor?

det är snarare så att q inte finns i listan eftersom att du inte hade något på q där (alla listor på telefonen fungerar på det viset), sen varför den inte ville flytta över låtarna när artistnamnet började på q är mest skumt :va

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
När kan vi med senaste firmware jailbreaka? Jag vill också ha cydia och allt sånt!

Jag läste på chronic dev-teams twitter att de inte kommer att släppa något innan juni. De vill inte avslöja sina metoder för apple innan 4.0 är ute. Greenp0ison skall programmet heta men det verkar inte finnas så mkt info ute.

Jag tror det kommer dröja ett bra tag tyvärr.

Steffo K

Gick med
25 May 2009
Hoj
det är snarare så att q inte finns i listan eftersom att du inte hade något på q där (alla listor på telefonen fungerar på det viset), sen varför den inte ville flytta över låtarna när artistnamnet började på q är mest skumt :va

Nej, det är faktiskt inte så... Q saknas även ute till höger i snabbvalsdelen om du kollar noga. Jag har inga artister på bokstaven N, men den finns att välja på ute till höger. Jag saknar även Q som bokstav när jag letar bland mina kontakter i telefonboken. Min telefon har helt enkelt inte bokstaven Q i registret. Undrar om det är något som blivit pga jailbreak och de appar jag kör som inte är Apples egna.
Jag har nog iofs bara tre sådana appar tror jag. Det är Backgrounder, pro Switcher och Categories.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Nej, det är faktiskt inte så... Q saknas även ute till höger i snabbvalsdelen om du kollar noga. Jag har inga artister på bokstaven N, men den finns att välja på ute till höger. Jag saknar även Q som bokstav när jag letar bland mina kontakter i telefonboken. Min telefon har helt enkelt inte bokstaven Q i registret. Undrar om det är något som blivit pga jailbreak och de appar jag kör som inte är Apples egna.
Jag har nog iofs bara tre sådana appar tror jag. Det är Backgrounder, pro Switcher och Categories.

afan då är det ju riktigt skumt, hos mig fattas bara de tomma bokstäverna :va

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

Om du JB, har du lekt runt med olika fonter ?

Kolla också under inställningarna om det går att välja ex.vis. engelskt tangentbord, och sen välja in svenska igen?

Settings -> General -> International -> Keyboards
(kolla även de andra inställningarna här, Language osv)

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
Hittade en sådan här idag när jag var ute och gick
bild.php

Antar att det är en ipod shuffle 1gb?
Men hur fan laddar man in ny musik samt laddar den? :va

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Hittade en sådan här idag när jag var ute och gick
bild.php

Antar att det är en ipod shuffle 1gb?
Men hur fan laddar man in ny musik samt laddar den? :va

iTunes, lägg sen in musiken du vill ha i Library.
Synca.

Eller så skaffar du Ephod, funkar på ungefär samma sätt som iTunes med sync osv. Dock kan du välja musik ur dina musikmappar och lägga dem på kö för att synca in dem. Bra mycket smidigare tycker jag.

Neutral har dock en bra poäng även om detta kanske inte är den dyraste tingesten. Sätt upp en lapp där du hittade den. Återfås mot beskrivning på innehållet.

+ på karmakontot :tummenupp

Last edited:

Steffo K

Gick med
25 May 2009
Hoj
Om du JB, har du lekt runt med olika fonter ?

Kolla också under inställningarna om det går att välja ex.vis. engelskt tangentbord, och sen välja in svenska igen?

Settings -> General -> International -> Keyboards
(kolla även de andra inställningarna här, Language osv)

Tack för tipsen.
Nej, jag har inte ändrat fonter efter JB (Black rain). Jag har bokstaven Q i tangentbordet. Det är i biblioteket för musik i Ipod-delen och i kontaktlistan som Q saknas...
Jag testade att byta tangentord och sedan byta tillbaka, men det hjälpte inte.

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Är det någon sem vet om/när man kan jailbrakea Iphone 3G med senaste uppdateringen 3.1.3???
Den har inte varit JB förut.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Vill du ge din flickvän, pojkvän, polare, farsan etc. hjärtsnörp
så kan du via Appstore ladda ner,

Dude, your car ! länk
Kostar 7 spänn, men skadeglädjen när man lyckats få någons puls att tredubblas på ett ögonblick är ibland priceless.

Du tar en bild på en bil, mc eller vad det nu må vara, och med appen lägger du sen till repor, krossat glas eller bucklor. Bucklorna tycker jag var lite svårare att få till trovärdigt men har inte lekt så mycket med den ännu. Sen kan du spara bilden, maila iväg den eller mms'a.

Detta är det bästa sen man upptäckte pruttkudden i mellanstadiet. :arsele

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...