iPhone-tråden

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Annars kan du väl ställa in att alla mail du får till dit Lotuskonto skickas vidare till gmailen, så körde jag förut.

Jag vet inte vad du jobbar med men på många ställen skulle man få sparken för det. Kolla upp vad som gäller innan ni gör forward på allt till extern privat mail. (Särskilt världens största reklamsäljare)

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
På jobbet använder dom också Lotus Notes :huvet
Men härom dagen fick dom upp en funktion som heter Lotus Notes Traveler som till och med pushar ut mailen till iphonen om man vill.
Annars kan du väl ställa in att alla mail du får till dit Lotuskonto skickas vidare till gmailen, så körde jag förut.

heheh, jo har läst om båda sätten, det förstnämnda är nog ett bra sätt att inte bli så långvarig på arbetet och det andra är jag inte säker på att våran relativt sett low-tech IT ens kan leverera.

Låter det bero ett tag till och hoppas få tag på en IT-kille som fått till det på sistone och kanske är mer behjälplig.:)

Kan inte dina Admin's fixa så du kör IMAP mot Notes ?
Det gjorde jag på den tiden man körde Notres på jobbet.

Det där får jag nog kolla närmare på. Tack för tipset. :tummenupp

Notes har webbmail men den är så dålig i en fullbrowser så den lär suga kolossalt i iPhonen.

Har inte kollat om det finns någon app för detta. Tycker det är skönt att slippa jobbmailen. :D

Min tanke där var väl att det borde bli som med hotmail, där man bara pluttar in mailaddress samt pwd? Dvs du kan läsa, skriva dina mail både på datorn o luren, men de uppdaterar inte varandra så att säga. :va

iTraveller eller vad den nu hette, men hittade inga vettiga reviews på den så vete sjutton..
EDIT: IBM Lotus Notes Traveler Companion hette den jag läste om visst..
http://itunes.apple.com/us/app/ibm-lotus-notes-traveler-companion/id346633404?mt=8

Last edited:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Jag vet inte vad du jobbar med men på många ställen skulle man få sparken för det. Kolla upp vad som gäller innan ni gör forward på allt till extern privat mail. (Särskilt världens största reklamsäljare)

Hehe
Den itavdelningen vi har här skulle nog min snart 7årige son kunna sköta om man går efter kompetensen på dom som jobbar där :D
Sen har jag varken hört eller sett några regler om vad man får eller inte får göra så sparken härifrån tror jag inte är någon risk.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Ja e man oaktsam kan de gå såhära. :huvet
Men allt går utom tennsoldater sägs det..
Så 450 pengar fattigare o 30-45min senare. :tummenupp

Bifogat

• IMG_0271.JPG
    IMG_0271.JPG
    71.6 KB · Visningar: 74
  • IMG_0267.JPG
    IMG_0267.JPG
    60.9 KB · Visningar: 72
  • IMG_0266.JPG
    IMG_0266.JPG
    59.8 KB · Visningar: 84

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
snyggt gjort, lagningen alltså :tummenupp
hittade du nån "manual" för hur man gör eller körde du trial&error?

Körde lite både och faktiskt. Finns en del på youtube, men det var inte så svårt. Fick kolla runt lite när det gällde o plocka av lcd.
Men nu kan man ju lätt konkurrera ut alla andra som tar från 2000:- och uppåt för ett byte :D

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Körde lite både och faktiskt. Finns en del på youtube, men det var inte så svårt. Fick kolla runt lite när det gällde o plocka av lcd.
Men nu kan man ju lätt konkurrera ut alla andra som tar från 2000:- och uppåt för ett byte :D

har du kvar länkarna som hjälpte dig på vägen vore det najs om du delade med dig av dessa, är ju en rädsla man har att en dag så händer just det där och pynta 2k för ny ruta :gnissla

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
4.0 kommer till 3G också men multitaskingen kommer inte fungera, kanske annat också, de var lite otydliga där. Verkar också osäkert om 4.0 kommer alls till iPhone 2G men sådana finns väldigt få i Sverige.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
4.0 kommer till 3G också men multitaskingen kommer inte fungera, kanske annat också, de var lite otydliga där. Verkar också osäkert om 4.0 kommer alls till iPhone 2G men sådana finns väldigt få i Sverige.

min första iPhone var en 3G och JB'ade den, men multitaskingen där blev OK, men aldrig riktigt bra. Krävs en 3GS för att klara av det där hyffsat smärtfritt så det är ju helt rätt av dem att inte släppa MT till 3G.

Foldrar är annars något som är riktigt bra. Har säkert uppåt 200 apps av olika slag men bara 2 springboardsidor, har fördelat apparna på 8 foldrar. Gillar att ha det städat och får ångest när jag pillar med tjejens iPhone. Som ett lekrum efter stängningsdags. :tuttar

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Sammandrag av lanseringen av iPhone OS 4

Lite trist att vi med 3G-versionen och tidigare inte får allt lull-lull, t ex multitaskingen, men har jag klarat mig hittills ska jag nog stå ut tills det är dags att ömsa fån.

Sen kan man fundera på hur länge man skall ha kvar en lur innan det är dags att uppgradera... tror nog att med iPhone är det första gången jag kommer tangera 2år med en och samma lur. (kommer köpa ny så snart den nya modellen släpps)

Första generationen = 3år gammal i sommar.
Andra generationen = 2år gammal i sommar. (3G)
Tredje generationen = 1år gammal i sommar. (3Gs)

Hur många andra telefonleverantörer bryr sig om att uppgradera operativet på 2-3år gamla telefoner? ;)

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Fjärde generationen är ju beräknad till sommarn, så jag som sitter på en 3G med en ruta som är sprucken uppe i ena hörnet kommer nog att byta upp mig istället för att satsa på att antigen byta ruta eller byta upp mig till en 3Gs.

Sen får man ju se vad för spec 4G slutligen får.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Fjärde generationen är ju beräknad till sommarn, så jag som sitter på en 3G med en ruta som är sprucken uppe i ena hörnet kommer nog att byta upp mig istället för att satsa på att antigen byta ruta eller byta upp mig till en 3Gs.

Sen får man ju se vad för spec 4G slutligen får.

Om jag vore du så skulle jag nog ändå byta ruta om du kan göra det själv, kostar dig typ 500:- och du kan sedan sälja luren för några tusenlappar...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning