Å andra sidan har ju Apple varit extremt bra på att tillhandahålla uppdateringar till äldre modeller, jämfört med andra telefontillverkare. Många Android-telefoner verkar ju inte ens gå att uppgradera från 1.x till 2.x t.ex.
Ericsson är ju hopplösa, de har buggfixar i ungefär tre månader utan att man får några nya funktioner alls. Under den tiden har de släppt 473 nya modeller så då ger de upp även om det finns buggar kvar.
På en "smart"-phone från Ericsson jag hade i jobbet så hade de bland annat en irriterande bugg när man skulle välja tid med hjälp av "blädderflikar" i t ex kalenderdelen. Det fixades aldrig utan de slutade supporta den modellen. Min nästa Ericsson i jobbet (ej fritt val) hade också Symbian och var en snarlik modell på alla sätt (något nyare bara), då hade de fixat den buggen! Men de gjorde alltså inte det tillgängligt för alla. Dock har den telefonen gott om egna buggar och den är sedan länge inte supportad längre.
Aldrig mer Ericsson! (från en som alltid körde Ericsson både privat och i jobbet)
Jag gillar verkligen att Apple supportar de gamla modellerna, när det är så lite som skiljer dem åt så borde de gott kunna göra det. Det blir väldigt genomskinligt att de bara vill att vi ska uppgradera. Jag menar 2G hade väl kunnat köra det mesta den med, vi som jailbreakat har alltid kunnat multitaska och för det påstår Apple att vi måste ha en 3GS, precis som det inte är uppenbart att det inte är sant.
Jag kan ju behålla min 3G, uppgradera till 4.0 och sedan jailbreaka för att få multitask också.
Ska tydligen finnas
ett litet hack som gör att det går att multitaska även på Tregen.
Jag har också läst det men det kräver ju jailbreak ändå. Coolt dock att du kan multitaska på Apples vis då.