iPhone-tråden

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada
Nu är det klart, Steve Jobs har sagt att det inte kommer att gå att köra 4.0 alls på iPhone 2G så kommer det inte någon liten uppdatering så är 3.1.3 sista mjukvaran, kan ju i och för sig komma en buggfix eller något.

2G - ingen 4.0
3G - 4.0 men inte multitasking
3GS - 4.0

Jahaaaa, då blir det blocket för min trotjänare nu då...

Vad tror ni man kan begära?
2g 16GB med ny antennlucka, Jailbreakad och upplåst. Kan man begära 1000kr?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Nu är det klart, Steve Jobs har sagt att det inte kommer att gå att köra 4.0 alls på iPhone 2G så kommer det inte någon liten uppdatering så är 3.1.3 sista mjukvaran, kan ju i och för sig komma en buggfix eller något.

2G - ingen 4.0
3G - 4.0 men inte multitasking
3GS - 4.0

Ska tydligen finnas ett litet hack som gör att det går att multitaska även på Tregen.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Å andra sidan har ju Apple varit extremt bra på att tillhandahålla uppdateringar till äldre modeller, jämfört med andra telefontillverkare. Många Android-telefoner verkar ju inte ens gå att uppgradera från 1.x till 2.x t.ex.

Ericsson är ju hopplösa, de har buggfixar i ungefär tre månader utan att man får några nya funktioner alls. Under den tiden har de släppt 473 nya modeller så då ger de upp även om det finns buggar kvar.

På en "smart"-phone från Ericsson jag hade i jobbet så hade de bland annat en irriterande bugg när man skulle välja tid med hjälp av "blädderflikar" i t ex kalenderdelen. Det fixades aldrig utan de slutade supporta den modellen. Min nästa Ericsson i jobbet (ej fritt val) hade också Symbian och var en snarlik modell på alla sätt (något nyare bara), då hade de fixat den buggen! Men de gjorde alltså inte det tillgängligt för alla. Dock har den telefonen gott om egna buggar och den är sedan länge inte supportad längre.

Aldrig mer Ericsson! (från en som alltid körde Ericsson både privat och i jobbet)

Jag gillar verkligen att Apple supportar de gamla modellerna, när det är så lite som skiljer dem åt så borde de gott kunna göra det. Det blir väldigt genomskinligt att de bara vill att vi ska uppgradera. Jag menar 2G hade väl kunnat köra det mesta den med, vi som jailbreakat har alltid kunnat multitaska och för det påstår Apple att vi måste ha en 3GS, precis som det inte är uppenbart att det inte är sant.

Jag kan ju behålla min 3G, uppgradera till 4.0 och sedan jailbreaka för att få multitask också. :D

Ska tydligen finnas ett litet hack som gör att det går att multitaska även på Tregen.

Jag har också läst det men det kräver ju jailbreak ändå. Coolt dock att du kan multitaska på Apples vis då.

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hur gör jag så att min nya dator fattar den ska vara telefonens enda och bästa dator?

Min program är inte synkade alls tex.

Kan man synka från mobil till dator och inte tvärtom?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Opera mini finns nu att ladda hem gratis till Ajfan!

Nu väger det lite jämnare mella Android och Äpple för min del!

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Re: iPhone 3G/3Gs ägare se hit!

Mark skrev:
Ska inte vara några problem. Det sker alltid en tvåvägssynkning.

Dock blir jag alltid lika rädd när datorn varnar första gången på en ny maskin att "all musik kommer att raderas".
Just nu kommer jag inte ihåg hur jag brukar svara i det skedet.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hur gör jag så att min nya dator fattar den ska vara telefonens enda och bästa dator?

Min program är inte synkade alls tex.

I iTunes kan du auktorisera datorn mot ditt iTunes-konto. Du kan ha max fem datorer mot samma konto så egentligen ska du avauktorisera den gamla datorn också.

När du synkar så är det tvåvägs alltid.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Ska inte vara några problem. Det sker alltid en tvåvägssynkning.

Dock blir jag alltid lika rädd när datorn varnar första gången på en ny maskin att "all musik kommer att raderas".
Just nu kommer jag inte ihåg hur jag brukar svara i det skedet.

om du kopierar itunesprogrammappen från din gamla till din nya datorer så går det att undvika obehag :)

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag är inte så förtjust i mobilspel men fy satan va beroendeframkallande "Angry Birds" var, spelade igenom det på några dagar, testa det !!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Planerar i framtiden ett större köp men här köps inget förrän man har kollat upp vad det verkligen kostar så får man inte otrevliga överaskningar och göra budget blir betydligt enklare då .

Appen heter"lånekalkylator", 7 kr.
Där man skriva in/få reda på belopp, räntan, amorteringstyp tex rak amortering, period, startavgift, eve aviavgift, månadskostnad snitt, total ränteutgift, total lånekostnad och få en betalningsplan.

Appen rekommenderas , den har varit till stor hjälp:)

Jag är inte så förtjust i mobilspel men fy satan va beroendeframkallande "Angry Birds" var, spelade igenom det på några dagar, testa det !!

Det är ju görskoj :D

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
måste häda och säga att efter att ha lekt med en desire sen igårkväll så får jag erkänna att den är rätt grym :gnissla speciellt skärmen är otrolig om man jämför med iphonenes, i övrigt har jag inte testat tillräckligt för att kunna bestämma mig för vilken jag föredrar.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
måste häda och säga att efter att ha lekt med en desire sen igårkväll så får jag erkänna att den är rätt grym :gnissla speciellt skärmen är otrolig om man jämför med iphonenes, i övrigt har jag inte testat tillräckligt för att kunna bestämma mig för vilken jag föredrar.

Jag har en Desire ligger och väntar på mig ute på Siba. Ska nog åka och hämta den lite senare tror jag...

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Vad är det som är bättre med Desires skärm?

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Vad är det som är bättre med Desires skärm?

Har inte klämt på nån, men jag lekte lite med en Legend, som har samma skärm fast lite mindre.
När jag höll min iphone bredvid Legenden så såg det ut som det låg en tjock plastfilm framför iphonens skärm. Murriga färger och taskig kontrast, jämfört med Legend, är väl den närmaste beskrivningen jag kan komma på.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Har inte klämt på nån, men jag lekte lite med en Legend, som har samma skärm fast lite mindre.
När jag höll min iphone bredvid Legenden så såg det ut som det låg en tjock plastfilm framför iphonens skärm. Murriga färger och taskig kontrast, jämfört med Legend, är väl den närmaste beskrivningen jag kan komma på.

ungefär så skulle jag också säga, desirens skärm känns livfullare, klarare färger eller vad man ska kalla det. det får väl tillskrivas amoled vs lcd tekniken.

när det kommer till touch däremot så känns iphonen starkare, kan möjligtvis sitta i mjukvaran.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
när det kommer till touch däremot så känns iphonen starkare, kan möjligtvis sitta i mjukvaran.

Så är det ju, sägs det... Men Legenden jag klämde på led inte alls av nåt lagg, utan reagerade precis lika bra som min iphone. Det bådar ju gott eftersom Desire lär ska vara ungefär dubbelt så snabb.

F.ö. lider jag av svår beslutsångest just nu. Jag har ju bokat en Desire som ligger och väntar. Jag har varit på väg flera gånger på förmiddagen att hämta den. Nu sist kom jag så långt att jag satte mig i bilen och körde några kilometer mot Siba innan jag kom på att jag kanske ska avvakta ett tag. Vände då och åkte hem igen... Får se framåt eftermiddagen om jag kommer längre då.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
F.ö. lider jag av svår beslutsångest just nu. Jag har ju bokat en Desire som ligger och väntar. Jag har varit på väg flera gånger på förmiddagen att hämta den. Nu sist kom jag så långt att jag satte mig i bilen och körde några kilometer mot Siba innan jag kom på att jag kanske ska avvakta ett tag. Vände då och åkte hem igen... Får se framåt eftermiddagen om jag kommer längre då.

Schyst mot affären som lagt undan din telefon...

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Schyst mot affären som lagt undan din telefon...

Jag har 24 timmar på mig att hämta den, så jag kan vela ett tag till. Men det troliga är att jag faktiskt köper den. Jag har just laddat ner utvecklarkitet till Android och sitter och leker med emulatorn.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Så är det ju, sägs det... Men Legenden jag klämde på led inte alls av nåt lagg, utan reagerade precis lika bra som min iphone. Det bådar ju gott eftersom Desire lär ska vara ungefär dubbelt så snabb.

det är inte lagg som är problemet, utan det har hänt när jag har tryckt rakt ner på en ikon så har telefonen tolkat det som en annan gest, det är även svårt att få grepp om statusbaren, vilket möjligtvis kan vara jag som inte är van vid den.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping