iPhone-tråden

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Re: iPhone 3G/3Gs ägare se hit!

Ingen som har hört rykten om vad den nya iPhonen kommer att klara när den släpps till sommaren (förutom att den har OS 4 och är snabbare)?

sportbike

Guest
Säg att det finns ett program som gör att man kan prata in texten på ett sms medan man t.ex kör bil?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Säg att det finns ett program som gör att man kan prata in texten på ett sms medan man t.ex kör bil?

Visst är Iphone värdelös om man vill skriva SMS i synnerhet bakom ratten där man måste ha uppmärksamheten på annat än telefonen?

Iphonen är fantastisk på många sätt och vis, men har också stora nackdelar. Kommer antagligen att återgå till en mer traditionell telefon nästa gång med riktiga knappar. Typ en Nokia E72 eller en helt vanlig basic mobiltelefon.

sportbike

Guest
Visst är Iphone värdelös om man vill skriva SMS i synnerhet bakom ratten där man måste ha uppmärksamheten på annat än telefonen?

Iphonen är fantastisk på många sätt och vis, men har också stora nackdelar. Kommer antagligen att återgå till en mer traditionell telefon nästa gång med riktiga knappar. Typ en Nokia E72 eller en helt vanlig basic mobiltelefon.

En del saker kan ju vara lite irriterande, men i det stora hela så står jag ut med det, den kan en massa andra saker som väger upp.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Igår kunde jag inte hålla mig länge, utan var iväg och köpte Desiren som jag bokat. Det tog ett tag, men nu börjar jag verkligen uppskatta den.
Bara en sån sak som att känsligheten är överlägsen min iphone. 3G, wifi och GPS, allt är bättre. GPS:n får låsning inomhus i mitt vardagsrum, det har jag inte haft sen jag hade en HTC Diamond. Hittar 6 - 7 trådlösa nätverk här hemma där iphonen hittar 3 på sin höjd.
Sen går surfningen 3 gånger snabbare av nån anledning. Sidorna laddar på ett ögonblick jämfört med safari i min iphone. Men det finns det ju youtubevideos som bevisar..
Det enda jag upptäckt hittills är att man måste lägga lite tid på att få till hemskärmarna med mappar och så innan man blir nöjd. Men å andra sidan är det ju det som är en av grejorna med Android, flexibiliteten.

iphonen är ju som den är, där går inte att ändra nåt.

Ser ut som jag behåller den här, och säljer iphonen...:tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Igår kunde jag inte hålla mig länge, utan var iväg och köpte Desiren som jag bokat. Det tog ett tag, men nu börjar jag verkligen uppskatta den.
Bara en sån sak som att känsligheten är överlägsen min iphone. 3G, wifi och GPS, allt är bättre. GPS:n får låsning inomhus i mitt vardagsrum, det har jag inte haft sen jag hade en HTC Diamond. Hittar 6 - 7 trådlösa nätverk här hemma där iphonen hittar 3 på sin höjd.
Sen går surfningen 3 gånger snabbare av nån anledning. Sidorna laddar på ett ögonblick jämfört med safari i min iphone. Men det finns det ju youtubevideos som bevisar..
Det enda jag upptäckt hittills är att man måste lägga lite tid på att få till hemskärmarna med mappar och så innan man blir nöjd. Men å andra sidan är det ju det som är en av grejorna med Android, flexibiliteten.

Jag var på vippen att slå till på en på the phonehouse häromdagen, det visade sig att den hade gått iväg (dom hade fått hem dom som var beställda, men en hade blivit avbeställd)

Lika bra det kanske, teknikmagasinet får in till veckan...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Det kan jag med säkerhet säga att den inte kommer. Apple har skapat hela det här mobilformatet och det är ju minst sagt en fullträff med appstore, mm. Att folk vill ha utskjutbara tangentbord och piss som skramlar förstår jag inte. Det funkar ju kanon att skriva på skärmen.

Det finns alltid en massa rykten, mer eller mindre trovärdiga men jag ser fram mot den.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.309369/videochatt-och-blixt-kommer-i-nasta-iphone

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

sportbike

Guest
Förklara en sak för mig, tack.
Hur får jag ett meddelande om ny e-post på startskärmen utan att behöva låsa upp luren?
Sms och missade samtal funkar ju.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS

Känsligheten på skärmen bättre än iphone??
Fan jag bara snuddar skärmen på min och den reagerar, kan inte tänka mig att det finns bättre. Tex. Samsungs skit måste man ju trycka sönder för att det ska hända något :D

Förresten har ni som har iphones märkt av censur på youtube etc ?
Jag gjorde en sökning på Neil Young på PC:n fick upp en bra video direkt, gjorde samma sak på telefonen och fick inte upp någonting vettigt.
*Jävla nazi-apple!

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Förresten har ni som har iphones märkt av censur på youtube etc ?
Jag gjorde en sökning på Neil Young på PC:n fick upp en bra video direkt, gjorde samma sak på telefonen och fick inte upp någonting vettigt.
*Jävla nazi-apple!

Tror inte det är censur, utan att klippet inte finns i HTML5-format på tuben.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Förklara en sak för mig, tack.
Hur får jag ett meddelande om ny e-post på startskärmen utan att behöva låsa upp luren?
Sms och missade samtal funkar ju.

Ställ in mailen att köra "push" dvs att den kontinuerligt hämtar mail..

Inte alls snygg dock. Hoppas verkligen inte att nästa iPhone ser ut så där, alldeles för mycket Nokia/SonyEricsson över den där.

http://www.idg.se/2.1085/1.312011/apple-bekraftariphone-4g-bilder-akta

Last edited:

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Det finns alltid en massa rykten, mer eller mindre trovärdiga men jag ser fram mot den.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.309369/videochatt-och-blixt-kommer-i-nasta-iphone

Hoho, va kul att iPhone kommer med blixt o videochatt... 5 år gammal teknik till sommaren 2010...:gnissla

Jag kollar efter en telefon åt en vän, som tyvärr vägrar köpa Nokia; (skriker bara högt, GUMMISTÖVEL, när jag nämner Nokia...:D)
Ja till min fråga... funkar iPhonens GPS offline, går det och "på förhand" ladda ned kartorna?

sportbike

Guest
Ställ in mailen att köra "push" dvs att den kontinuerligt hämtar mail..

Det har jag gjort, och den hämtar varje timme, men jag får ju bara en symbol på ikonen att det finns ett nytt, inte på startskärmen med bakgrundsbilden.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning