iPhone-tråden

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Är väl ingen app så sett men några tweaks jag tycker är ett måste för min egen del.

Five column springboard
Five icon dock
Shrink (så det blir snyggare med 5 ikoner)
Categories + CategoriesSB
Backgrounder (såklart)
Proswitcher byta mellan öppna apps o program
Quickreply (svara på sms varsomhelst i appar o program utan att behöva avsluta)
Lockinfo (som redans nämnts härovan)

De flesta hittar du både via Cydia eller Rock your iphone.

EDIT: lägger upp ett par bilder på lockscreen samt springboard
screenshot205r.jpg

Lockinfo hade jag faktiskt inte !! den var ju kanon, men den säger att det är någon trail bara:huvet finns det crackade i cydia eller ska man gå på typ instalous ?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Kikar i eventviewer och ser då följande fel, är dock dålig på att tolka dom.
1.
Faulting application blackra1n.exe, version 0.0.0.0, faulting module unknown, version 0.0.0.0, fault address 0x00000000.

2.
The application, C:\Documents and Settings\v0c0000\Desktop\blackra1n.exe, generated an application error The error occurred on 04/20/2010 @ 14:33:46.085 The exception generated was c0000005 at address 00000000 (<nosymbols>)

:va

EDIT: Man behöver visst ha ITunes på datorn. Annars får man ta hem en massa .dll-filer istället. Jag gjorde både ock ;)

Last edited:

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Kikar i eventviewer och ser då följande fel, är dock dålig på att tolka dom.
1.
Faulting application blackra1n.exe, version 0.0.0.0, faulting module unknown, version 0.0.0.0, fault address 0x00000000.

2.
The application, C:\Documents and Settings\v0c0000\Desktop\blackra1n.exe, generated an application error The error occurred on 04/20/2010 @ 14:33:46.085 The exception generated was c0000005 at address 00000000 (<nosymbols>)

:va

EDIT: Man behöver visst ha ITunes på datorn. Annars får man ta hem en massa .dll-filer istället. Jag gjorde både ock ;)
Har jag förstått det rätt att din lur hamnat i en "recovery boot loop"? Det gjorde min och blackra1n crashade varje gång jag körde det. Det enda som hjälpte var en total återställning via itunes (med FW 3.1.3), som ledde till att jag inte kunde jailbreaka mer. Hade jag däremot sparat min 3.1.2 SHSH fil så hade jag kunnat återställa till den tidigare jailbreakbara 3.1.2... :(

sportbike

Guest
Nån som upplevt att iPhonen tappar kontakten med trådlösa headset?
Har ett Jabra, och det förlorar kontakten stup i kvarten.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Har jag förstått det rätt att din lur hamnat i en "recovery boot loop"? Det gjorde min och blackra1n crashade varje gång jag körde det. Det enda som hjälpte var en total återställning via itunes (med FW 3.1.3), som ledde till att jag inte kunde jailbreaka mer. Hade jag däremot sparat min 3.1.2 SHSH fil så hade jag kunnat återställa till den tidigare jailbreakbara 3.1.2... :(

Nej, nu var det inte så allvarligt. Saknade bara dll-filer.

Hur gör man den där backupen? Låter inte alls kul :(

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Re: iPhone 3G/3Gs ägare se hit!

sportbike skrev:
Nån som upplevt att iPhonen tappar kontakten med trådlösa headset?
Har ett Jabra, och det förlorar kontakten stup i kvarten.
Nop. Inga som helst problem.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Quickreply -Fan vad bra! Tack för tipset!

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Re: iPhone 3G/3Gs ägare se hit!

sportbike skrev:
Navigationsprogram, TomTom eller Navigon?
Åsikter, för/nackdelar?

kör Navigon och är helnöjd, behöver väl hitta en nyare version eg.

Aldrig provat TomTom.

Sent from my iPhone using Tapatalk

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
När jag synkade iPhonen med itunes idag så hette inte iPhonen det namn jag gav den från början utan bara "iPhone", är det så i itunes 9.1 eller har det blivit något fel på min ?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Det fungerar inte att köpa ngt från itunes, det visade sig att det är Swedbank som krånglar, nu måste man ha något annat sätt (inte läst om det närmare) när man ska köpa ifrån "nätet". Ni som har samma problem ...kolla så det inte är eran bank som infört nya rutiner innan ny börjar skälla på itunes..

:brinnerup

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Navigon stänger tydligen ner programmet vid inkommande samtal, funkar TomTom likadant tro?

Har inte upplevt något sådant då jag kör Backgrounder när Navigon är igång. Men kan tänka mig att på en icke JB'ad lur nu innan nya OS släpps så är det väl samma story på TomTom?

sportbike

Guest
Har inte upplevt något sådant då jag kör Backgrounder när Navigon är igång. Men kan tänka mig att på en icke JB'ad lur nu innan nya OS släpps så är det väl samma story på TomTom?

Antagligen, får se vad 4.0 kan komma med för nya lösningar.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Något som slår en när man läser igenom tråden lite är att eftersom alla bara måste ha multitasking och kunna ladda ner alla program gratis i stället för att köpa för 7 spänn och sen kunna ha vilka roliga bilder som helst bakom menyerna så jäjlbräjkar man luren och genast uppstår en massa problem.

Folk är vana vid Microsoft-tänket att man bara ska ha allt man kan få tag på, även om man i ärlighetens namn inte använder något av det.

Apple har alltid fått hård kritik för att inte tillåta, stödja vissa saker samt ha kontroll på mjukvarorna till respektive pjäs. Det är för att Apples prio-1 är att leverera produkter som fungerar till skillnad mot allt annat. Och det fungerar verkligen...tills man jäjlbräjkar för att kunna bunkra upp så mycket skit man bara kan. Då blir ajfan precis som alla andra produkter på marknaden.

Man sitter och läser hur alla laddar in mjukvara (version 3.1.2....) och sedan kan man byta sms-signal tills den låser sig och man får nollställa luren och ladda ner nytt jäjlbräjk. Och jag tänker, vilka problem folk har.

Jag har plockat ner några spel jag lirat men är ingen gamer och spelar därför inte så mycket. sen har jag köpt ett par program som verkligen är sjukt användbara samt plockat ner ett antal gratisprogram som är fantastiska som t.ex. dropbox. I övrigt har jag mest ringt, messat och kollat mailen på luren och under desnart 2 åren jag haft telifånen har jag inte haft ett enda problem. Den har varit i gång sedan jag köpte den och aldrig behövt startas om.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping