Jag har inte haft en enda blåskärm, inte ett enda virus (och ja, jag scannar min dator så jag skulle upptäcka om jag hade fått ett) inte ett enda felmeddelande och inte en enda hängning på min Windowsdator på flera år.
Så det måste vara mactalibanerna som är grymt otekniska/klumpiga.
Och det är konstigt att alla Machatare aldrig varit med om ett enda problem med sina PC på samma sätt som att alla killar från Järfälla som spelar poker på nätet alltid vinner...
Nu kör ju du Linux vilket jag inte har koll på men jag antar att det är annorlunda. Microsoft är jag färdig med. Dessutom kan man inte köra de program jag använder med respektive hårdvara i Win så jag har i alla fall inget val.
Men det är klart, vissa behöver ju någon annan som talar om vad som är bäst för dom och hur saker ska göras, vi andra trivs med valfrihet/öppenhet.
jag kör Linux och windows på mina PC, ni andra får köra MacOS på era hopplöst ihoplåsta PC....
Du syftar på 90-talets hopplösa lådor. Det finns inget ihoplåst med min dator. Jag kan köra alla program som en PC klarar av utan att ha en legion av antivirus, spyware, mm som ligger och snor kräm. Dessutom är den hårdvara vi använder i studion (den som man vill använda om man jobbar med musikproduktion) endast kompatibel med Mac.
Kopplade i övrig in en gammal skrivare för några år sedan jag hade till min senaste PC. då krävdes det en CD med drivrutiner och en massa registrering för att få igång den. När jag kopplade in den i Macen hände inte något men när jag testa en print bara fugerade det på en gång.
Samma sak med mitt Line6 TonPort-ljudkort som till PC kräver dito CD samt registrering för att få tillgång till. I Macen var det bara att ladda ner mjukvaran från Line6 hemsida och sen funkade det. Synkar till och med default till Logic utan att man behöver gå in och ändra.
Nya Macarna är grymma. Dyra men grymma. Saker bara fungerar och det är så jag vill ha det.
Redogör gärna lite för Linux för det har jag ingen aning om vad det är.
Fungerar det så bra som du antyder känns Microsoft fantastiskt onödigt.
Fast jag ogillar fortfarande alla begränsningar som ingår i priset
Det finns två sidor av myntet. Begränsningarna och kontrollen över vilka program som körs på apparaten är anledningen till att den fungerar som man vill att den ska. Det är precis som på Macen vs PC´n innan man löst det på ett säkert sätt.
Så fort folk kringgår det för att få tillgång till multitasking som är så fantastiskt viktigt så sitter man i samma båt som alla andra och har tillgång till allt som man kan tänkas vilja ha men även det man absolut inte vill ha.
Ska du surfa och lyssna på musik berörs du ju knappast av problemet. du kommer få en lur som bara fungerar och inte laggar och bråkar.