iPhone-tråden

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
...Jag har plockat ner några spel jag lirat men är ingen gamer och spelar därför inte så mycket. sen har jag köpt ett par program som verkligen är sjukt användbara samt plockat ner ett antal gratisprogram som är fantastiska som t.ex. dropbox. I övrigt har jag mest ringt, messat och kollat mailen på luren och under desnart 2 åren jag haft telifånen har jag inte haft ett enda problem. Den har varit i gång sedan jag köpte den och aldrig behövt startas om.

Jag håller helt med dig, men måste svara då jag inte hymlar med att jag har JB. Jag tycker det är bra för mig och när jag fått min lur att funka som jag vill delar jag gärna med mig av mina erfarenheter och funderingar. Jag har inte haft några härdsmältor och måst återställa luren, är ingen GeoHot precis, men tycker ändå jag har lite mer koll kanske än genomsnittet. Men det viktigaste av allt, jag vet att jag tar en viss risk då jag meckar med något (oavsett vad) och använder mig av program jag inte kan med 100% säkerhet veta att den som skrivit det vet vad han pysslar med eller är kompatibelt med andra program jag lagt in.

För övrigt så har jag betalat för i princip alla mina JB-apps. Även om man kan ta ner crackade versioner av det mesta.

Men det där är ju något var och en får avgöra själv. :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag håller helt med dig, men måste svara då jag inte hymlar med att jag har JB. Jag tycker det är bra för mig och när jag fått min lur att funka som jag vill delar jag gärna med mig av mina erfarenheter och funderingar.

Och det är ju kanon! Men det är fantastiskt att se hur mycket folk vill offra för att få tillgång till ett fåtal rätt löjliga saker. Det kanske är en principsak till och med.

Efter att ha suttit och gråtit blod sena nätter med min gamla laptop under div virushärjningar så har jag fått nog av krångel och felmeddelanden. När jag konverterade till Mac öppnades en helt ny värld utan "du har utfört en förbjuden åtgärd" och " programmet svarar inte" och jag kände att jag hittat rätt. Mitt blodtryck sjönk och jag svor att aldrig sätta mig i den sitsen igen.

Kanske bara är jag som är så sjukt otolerant när det gäller vardagsbekymmer, eller till och med så att folk gillar att sitta och "hacka" sina saker?

U nerds u!

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Och det är ju kanon! Men det är fantastiskt att se hur mycket folk vill offra för att få tillgång till ett fåtal rätt löjliga saker. Det kanske är en principsak till och med.

Efter att ha suttit och gråtit blod sena nätter med min gamla laptop under div virushärjningar så har jag fått nog av krångel och felmeddelanden. När jag konverterade till Mac öppnades en helt ny värld utan "du har utfört en förbjuden åtgärd" och " programmet svarar inte" och jag kände att jag hittat rätt. Mitt blodtryck sjönk och jag svor att aldrig sätta mig i den sitsen igen.

Kanske bara är jag som är så sjukt otolerant när det gäller vardagsbekymmer, eller till och med så att folk gillar att sitta och "hacka" sina saker?

U nerds u!

Du har fortfarande :D helt rätt. Har man tröttnat på allt krångel så varför utsätta sig för en för tidig död på grund av skitsaker. Det är ju I-landsproblem från början till slut.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Någon som har Gowalla?

En kollega visade mig det precis.

Man kan visst "checka in" sig på en massa olika spots. Som geocashing fast mer "live".
Man kan hålla koll på polare osv.

Tänkte prova och se hur det verkar. Någon med i Gbg som pysslar med det?

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Någon som har Gowalla?

En kollega visade mig det precis.

Man kan visst "checka in" sig på en massa olika spots. Som geocashing fast mer "live".
Man kan hålla koll på polare osv.

Tänkte prova och se hur det verkar. Någon med i Gbg som pysslar med det?

Jag kör det, fast mest hemma i Västervik då. Finns en liknande tjänst som heter Foursquare, rätt rolig den oxå..

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Trot eller ej, men jag har klickat hem en ajfån från halebops webbutik :gnissla

En av de värsta Iphonemotståndarna har själv beställt en :3freak Till mitt försvar så kan jag säga att den kommer användas varvat med jobbmobilen... Mest mobilsurf, sms och som mp3spelare alltså.

Fast jag ogillar fortfarande alla begränsningar som ingår i priset :mattias

Något mer än kanske en sån där plastfilm att lägga på displayen jag ska tänka på när jag får hem den?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag har inte haft en enda blåskärm, inte ett enda virus (och ja, jag scannar min dator så jag skulle upptäcka om jag hade fått ett) inte ett enda felmeddelande och inte en enda hängning på min Windowsdator på flera år.

Så det måste vara mactalibanerna som är grymt otekniska/klumpiga.

Men det är klart, vissa behöver ju någon annan som talar om vad som är bäst för dom och hur saker ska göras, vi andra trivs med valfrihet/öppenhet.

jag kör Linux och windows på mina PC, ni andra får köra MacOS på era hopplöst ihoplåsta PC....

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Verkar som att jag kommer få hämta ut luren idag redan.

Det nya simkortet som jag får med aktiveras inte förens måndag natt pga jag flyttade mitt nummer från tele2 till halebop. Kan jag stoppa i det ändå och börja leka med telefonen?
Vill inte att det skall knasa med registreringen eller nåt för att simkortet inte är aktivt ännu...

Vore ju lite träligt att sitta å titta på den hela helgen utan att pilla :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jag har inte haft en enda blåskärm, inte ett enda virus (och ja, jag scannar min dator så jag skulle upptäcka om jag hade fått ett) inte ett enda felmeddelande och inte en enda hängning på min Windowsdator på flera år.

Så det måste vara mactalibanerna som är grymt otekniska/klumpiga.
Och det är konstigt att alla Machatare aldrig varit med om ett enda problem med sina PC på samma sätt som att alla killar från Järfälla som spelar poker på nätet alltid vinner...

Nu kör ju du Linux vilket jag inte har koll på men jag antar att det är annorlunda. Microsoft är jag färdig med. Dessutom kan man inte köra de program jag använder med respektive hårdvara i Win så jag har i alla fall inget val.

Men det är klart, vissa behöver ju någon annan som talar om vad som är bäst för dom och hur saker ska göras, vi andra trivs med valfrihet/öppenhet.

jag kör Linux och windows på mina PC, ni andra får köra MacOS på era hopplöst ihoplåsta PC....

Du syftar på 90-talets hopplösa lådor. Det finns inget ihoplåst med min dator. Jag kan köra alla program som en PC klarar av utan att ha en legion av antivirus, spyware, mm som ligger och snor kräm. Dessutom är den hårdvara vi använder i studion (den som man vill använda om man jobbar med musikproduktion) endast kompatibel med Mac.

Kopplade i övrig in en gammal skrivare för några år sedan jag hade till min senaste PC. då krävdes det en CD med drivrutiner och en massa registrering för att få igång den. När jag kopplade in den i Macen hände inte något men när jag testa en print bara fugerade det på en gång.
Samma sak med mitt Line6 TonPort-ljudkort som till PC kräver dito CD samt registrering för att få tillgång till. I Macen var det bara att ladda ner mjukvaran från Line6 hemsida och sen funkade det. Synkar till och med default till Logic utan att man behöver gå in och ändra.

Nya Macarna är grymma. Dyra men grymma. Saker bara fungerar och det är så jag vill ha det.

Redogör gärna lite för Linux för det har jag ingen aning om vad det är.
Fungerar det så bra som du antyder känns Microsoft fantastiskt onödigt.

Fast jag ogillar fortfarande alla begränsningar som ingår i priset :mattias

Det finns två sidor av myntet. Begränsningarna och kontrollen över vilka program som körs på apparaten är anledningen till att den fungerar som man vill att den ska. Det är precis som på Macen vs PC´n innan man löst det på ett säkert sätt.

Så fort folk kringgår det för att få tillgång till multitasking som är så fantastiskt viktigt så sitter man i samma båt som alla andra och har tillgång till allt som man kan tänkas vilja ha men även det man absolut inte vill ha.

Ska du surfa och lyssna på musik berörs du ju knappast av problemet. du kommer få en lur som bara fungerar och inte laggar och bråkar.

Last edited:

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Jag upplever inga som helst problem med min JB Iphone.

Sen har jag iofs begränsat mig till att köra SBsettings, Backgrounder, SSH och winterboard. Funkar helt klockrent har aldrig hängt sig.

Gör man det med måtta och tänker efter vad man verkligen behöver innan man fyller luren med dynga funkar det bra.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Det finns två sidor av myntet. Begränsningarna och kontrollen över vilka program som körs på apparaten är anledningen till att den fungerar som man vill att den ska. Det är precis som på Macen vs PC´n innan man löst det på ett säkert sätt.

Så fort folk kringgår det för att få tillgång till multitasking som är så fantastiskt viktigt så sitter man i samma båt som alla andra och har tillgång till allt som man kan tänkas vilja ha men även det man absolut inte vill ha.

Ska du surfa och lyssna på musik berörs du ju knappast av problemet. du kommer få en lur som bara fungerar och inte laggar och bråkar.

Kommer inte köra JB. Om jag upptäcker att jag vill ha någon app så får jag väl betala för just den då. Är övertygad om att den kommer bli kanon för mig och det behovet jag känner just nu :) Utöver det jag nämnt så blir det väl lite facebook och msn på den skulle jag tro, vilket det finns gratis appar för som jag förstått?

Enda multitaskingen jag behöver är att kunna köra musikspelaren samtidigt, vilket ska funka enligt det jag läst mig till :)

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Redogör gärna lite för Linux för det har jag ingen aning om vad det är.
Fungerar det så bra som du antyder känns Microsoft fantastiskt onödigt.

Linux har snart kommit till Windows Me bugstadie för desktop. Det saknas enligt mig bra kontroll för koden som görs, väldigt mycket konstigheter med saker som funkade för 2-3år sedan. För att inte tala om 3d stöd med dualdeskop etc, funkar ibland och ibland inte utan en hel del skruvande. Serversidan exempelvis Debian som kör egna patchar och ligger lite efter i programversioner funkar dock väldigt fint men har då inte de senare applikationerna i repository som exempelvis Ubuntu. Fördelen med Ubuntu överväger med massor av applikationer smidigt i repositories bara att installera för hemanvändare, det kan funka klockrent men när det inte gör det blir det ofta problem och egen kompilering av kod etc.

Medans flertalet linuxdistar senaste åren har satsat på kvantitet har Microsoft, Apple, Unixdistar (freebsd etc)satsat på kvalité vilket jag anser nu visar sig.

Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Jag har ordnat en bra spellista med 720 låtar i iTunes. När jag synkar luren mot den spellistan så visar iphonen bara 322 låtar i telefonen sen...

Vad gör jag för fel?
Måste jag markera alla artisterna i iTunes innan synkningen?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jag har ordnat en bra spellista med 720 låtar i iTunes. När jag synkar luren mot den spellistan så visar iphonen bara 322 låtar i telefonen sen...

Vad gör jag för fel?
Måste jag markera alla artisterna i iTunes innan synkningen?

Ta bort autosynkningen. Den är bara jobbig. Lägg över det du vill ha manuellt i stället.

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Nån mer än jag som har problem med Tapatalks senaste uppdatering? :va

Programet startar sedan hoppar det ur direkt.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Re: iPhone 3G/3Gs ägare se hit!

Prova att stänga av telefonen helt, vänta minst 30 sek och boota upp den rent (Apple-loggan osv. syns då).

sportbike

Guest
Hur raderar jag spellistan "On The Go" från iPhonen?
Hittar den inte i iTunes.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Det var jag som hade hjärnsläpp, tack å lov :D

Låtarna som jag hade i iTunesbibblan låg inte kvar på samma platser på hårddiskarna. Därför det knasade.

Nu lirar allt som det ska :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...