iPhone-tråden

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Om jag vore du så skulle jag nog ändå byta ruta om du kan göra det själv, kostar dig typ 500:- och du kan sedan sälja luren för några tusenlappar...
Det är iofs sant, frågan är vad man får ut för den dock...den är ju "normalt" sliten i övrigt men ändå.

En sånt här, http://www.blocket.se/stockholm/Glas_och_touchscreen_till_iPhone__digitizer__26442045.htm?ca=10&w=3

Lite missvisande för det låter så lätt, behövs väl nått verktyg för att öppna skiten också.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Re: iPhone 3G/3Gs ägare se hit!

powerglide skrev:
Har inte läst hela tråden så jag vet inte om denna varit uppe här ännu.
Strupmikrofon för iPhone
Ok. Öronpluggen SUGER.
Köp inte denna.

Den första brutala överraskningen är att öronpluggen inte har någon högtalare. Den sitter i strupmikrofonen och leds akustikt upp till örat i en j-vla plasslang.
Detta gör att ljudnivån blir oerhört låg och dålig.
Detta är väl iofs en nödvändighet om man inte vill riskera strömstötar i örat om man använder den som det är tänkt - ute i terränglådan i alla väder.

Den andra är den usla passformen på öronpluggen. De trillar ut nästan direkt. Och den finns bara i två storlekar (inte för att det spelar någon roll).

Nu är detta inget superkritiskt för mig då jag ändå tänkt ha separata lurar för att få stereo mha. en splitter.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15

Mittåt på öronsnäckan.
Tydligen gick den att sätta upp o ner :eek:ops

Ska testa den på hojen senare idag.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Nja, jag har jävligt svårt att skeppa iväg stålar för något jag inte kan motivera för mig själv. Jag är jättenöjd med min fån som den är nu, så den får nog bo kvar tills den självdör.

Jag har ju inte ens platt-TV... :gnissla

Ofaan, finns det tjocktvapparater kvar alltså ;-)

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15

powerglide skrev:
Ska testa den på hojen senare idag.
Jodå. Den funkar bra även med fullt gaspådrag på min Custom :)

Musik blir dock förbenat burkigt så för det behövs någon adapter till ett par riktiga in-ear-pluggar.

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    22.6 KB · Visningar: 54

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15

Jag provade uppsättningen med strupmic även med denna App, bluewoki, som Bluetooth Intercom mellan min iPhone och tjejens iPod.

Verkar lovande :)

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    30 KB · Visningar: 46

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada
Verkar också osäkert om 4.0 kommer alls till iPhone 2G men sådana finns väldigt få i Sverige.

:huvet:(

Ska köpa ny iPhone snart ändå, 2G känns sjukligt seg nu.
Kan knappt köra några nya appar alls, iprincip alla spel laggar sönder.
Men den får hänga med ett tag till, är ändå en 16GB och med Spotify i luren och offlinespellistor kopplat till en auxkabel och bilstereon så är den guld värd! :brynad

Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Vilket är det smidigaste konverteringsprogrammet för att göra om tex Avi till nåt som går att spela upp på Iphone?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
:huvet:(

Ska köpa ny iPhone snart ändå, 2G känns sjukligt seg nu.
Kan knappt köra några nya appar alls, iprincip alla spel laggar sönder.
Men den får hänga med ett tag till, är ändå en 16GB och med Spotify i luren och offlinespellistor kopplat till en auxkabel och bilstereon så är den guld värd! :brynad

Nu är det klart, Steve Jobs har sagt att det inte kommer att gå att köra 4.0 alls på iPhone 2G så kommer det inte någon liten uppdatering så är 3.1.3 sista mjukvaran, kan ju i och för sig komma en buggfix eller något.

2G - ingen 4.0
3G - 4.0 men inte multitasking
3GS - 4.0

Vilket är det smidigaste konverteringsprogrammet för att göra om tex Avi till nåt som går att spela upp på Iphone?

http://handbrake.fr/

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nu är det klart, Steve Jobs har sagt att det inte kommer att gå att köra 4.0 alls på iPhone 2G så kommer det inte någon liten uppdatering så är 3.1.3 sista mjukvaran, kan ju i och för sig komma en buggfix eller något.

2G - ingen 4.0
3G - 4.0 men inte multitasking
3GS - 4.0

Något jag verkligen gillar med Apple är att de inte låser fast sig i att alltid vara bakåtkompatibla... iPhone 2G är en tre år gammal telefon med minst lika gammal hårdvara, jag vill inte att nya OS skall bli lidande för att folk inte pallar med att byta upp sig.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

Ja, lite iaf. Vet inte om jag kan bekräfta att det går så mycket snabbare än Safari. Gillar delvis logiken i hur det är uppbyggt, men det börjar med att jag blir lite matt när jag vill importera de bokmärken jag har i Safari, verkar inte gå. Eller så har jag inte hittat det ännu.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Något jag verkligen gillar med Apple är att de inte låser fast sig i att alltid vara bakåtkompatibla... iPhone 2G är en tre år gammal telefon med minst lika gammal hårdvara, jag vill inte att nya OS skall bli lidande för att folk inte pallar med att byta upp sig.

Å andra sidan har ju Apple varit extremt bra på att tillhandahålla uppdateringar till äldre modeller, jämfört med andra telefontillverkare. Många Android-telefoner verkar ju inte ens gå att uppgradera från 1.x till 2.x t.ex.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning