iPhone-tråden

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Sen för att få koll på vem det är som ringer till dig, när du inte har dem i din telefonbok, så heter den appen "WhoIsCalling". Den söker på eniro/hitta.se/vemringde/ osv osv...
:tummenupp

Toppentips :tummenupp

Tack och bock :)

Edit: WhoIsCalling verkar iofs inte vilja spara kontakter. Jag får frågan om den ska spara kontakten, svarar ja men den är då inte med i kontakter iaf!?

Edit2: Aha man måste registrera/köpa för att få till vcardshanteringen.

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Toppentips :tummenupp

Tack och bock :)

Edit: WhoIsCalling verkar iofs inte vilja spara kontakter. Jag får frågan om den ska spara kontakten, svarar ja men den är då inte med i kontakter iaf!?

Edit2: Aha man måste registrera/köpa för att få till vcardshanteringen.

Har hört månadsskiftet juni/juli från en kollega som jobbar med mobilanpassningar för Volvo IT. Det var dock en eller två månader sen som han hade fått den informationen.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Bara jag som mååååååååste ha nya iphonen när den kommer?

När gamla iphones släppts i usa, efter hur lång tid fanns programvara så de går att köra i svea? De är ingen skillnad på telefonerna mellan usa/eu eller?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Bara jag som mååååååååste ha nya iphonen när den kommer?

När gamla iphones släppts i usa, efter hur lång tid fanns programvara så de går att köra i svea? De är ingen skillnad på telefonerna mellan usa/eu eller?

Nope, inte bara du, även jag! :)

Och jag tror att denna kommer släppas world wide så bryr mig inte om att kolla efter diverse jb-program. Så var det med 3G och 3Gs.

Nejdå, jag har bokat en.

Var då?

Last edited:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Har hört månadsskiftet juni/juli från en kollega som jobbar med mobilanpassningar för Volvo IT. Det var dock en eller två månader sen som han hade fått den informationen.

7:de Juni är det väl WWDC. Skulle inte förvåna mig om OS 4.0 lanserades då samtidigt som nya iPhone introduceras. Sen kommer det ta 2-3månader som vanligt innan den kan köpas i Sverige, dvs förmodligen runt September.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hos min lokala Dialect-butik.

Aha, en sån bokning som egentligen inte betyder så mycket. Varit fullt av sådana när det kommer nya versioner men som sedan fått tagits tillbaka av olika anledningar.

7:de Juni är det väl WWDC. Skulle inte förvåna mig om OS 4.0 lanserades då samtidigt som nya iPhone introduceras. Sen kommer det ta 2-3månader som vanligt innan den kan köpas i Sverige, dvs förmodligen runt September.

Stämmer icke... 3G släpptes i Sverige i Juli, 3Gs likaså har jag för mig.

/Krister - som haft iPhone 3G sedan kl11 på premiärdagen i Sverige. :)

sportbike

Guest
Aha, en sån bokning som egentligen inte betyder så mycket. Varit fullt av sådana när det kommer nya versioner men som sedan fått tagits tillbaka av olika anledningar

Ja, egentligen har jag bara bett polarn lägga undan en när dom dyker upp.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Aha, en sån bokning som egentligen inte betyder så mycket. Varit fullt av sådana när det kommer nya versioner men som sedan fått tagits tillbaka av olika anledningar.

Stämmer icke... 3G släpptes i Sverige i Juli, 3Gs likaså har jag för mig.

/Krister - som haft iPhone 3G sedan kl11 på premiärdagen i Sverige. :)

3G introducerades den 8:de Juni och planerades att lanseras den 19de Juni med start USA, Canada samt de ursprungliga 6 länderna i Europa. Vilket datum det blev i Sverige minns jag inte (hittar det inte heller) men jag minns att det var jobbigt att vänta.
Det stämmer dock att det inte alls var lika lång tid som första iPhonen som tog flera månader på sig att komma till Sverige.

Vi får väl hoppas att det går snabbt denna gången...så man kan binda upp sitt abbonemang igen :tummenupp

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
3G introducerades den 8:de Juni och planerades att lanseras den 19de Juni med start USA, Canada samt de ursprungliga 6 länderna i Europa. Vilket datum det blev i Sverige minns jag inte (hittar det inte heller) men jag minns att det var jobbigt att vänta.
Det stämmer dock att det inte alls var lika lång tid som första iPhonen som tog flera månader på sig att komma till Sverige.

Vi får väl hoppas att det går snabbt denna gången...så man kan binda upp sitt abbonemang igen :tummenupp

1) Den kom till Sverige i mitten av Juli (14:e har jag för mig) och det kan stämma att man fick vänta 2 veckor eller så, men i stort sett samtidigt.

2) Den första kom aldrig till Sverige officiellt, det skedde däremot massiv gråimport. Så vi fick snällt vänta 1år till 3G släpptes.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Någon som vet något hur operatörerna (Telia i mitt fall) kommer att göra med oss som har bindningstid kvar?

Jag kommer att ha ungefär 12 månader (från 24 månader) kvar när nya iPhone kommer, kommer man att kunna köpa en med 24 månader då och sälja sin 3G på Blocket eller kommer man att bli nekad?

När det gäller bredband brukar man ju kunna få nykundserbjudanden om man förlänger bindningstiden.

Annars får det nog bli en iPad för skatteåterbäringen.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Någon som vet något hur operatörerna (Telia i mitt fall) kommer att göra med oss som har bindningstid kvar?

Jag kommer att ha ungefär 12 månader (från 24 månader) kvar när nya iPhone kommer, kommer man att kunna köpa en med 24 månader då och sälja sin 3G på Blocket eller kommer man att bli nekad?

När det gäller bredband brukar man ju kunna få nykundserbjudanden om man förlänger bindningstiden.

Har för mig att jag kollade det där och är det mindre än 3 månaders bindningstid kvar kan man binda om det.
Har jag för mig, lättast är ju att ringa 90200 om du har ett par timmar över.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
1)

2) Den första kom aldrig till Sverige officiellt, det skedde däremot massiv gråimport. Så vi fick snällt vänta 1år till 3G släpptes.

Stämmer helt ju. Vi fick aldrig GSM-modellen officiellt!

Telenor tillåter förlängning om du har 6månader kvar eller mindre i.a.f.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...