iPhone-tråden

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Okey vi får väl se då.. Far ska till usa i juli, om de finns jailbreak då så kniper jag väl en, om telen inte finns i svea redan då, men det är väl tvek!

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Ngn som har koll på det här med navigeringsprogrammen?

Jag är på jakt efter ett program som kan göra alla eller de flesta av dessa saker:

*Logga rundorna man kör och sen kunna spara dem.
*Ha röststyrning på svenska.
*Man ska kunna ställa in så att man undviker motorväg.
*Får gärna visa snitthastigheten under rundan.
*Visa hur lång tid det beräknas ta mellan punkt A och punkt B
******Viktigast av allt är att den inte ska kosta lika mkt som en Gps hos valfri elektronikhandlare...:gnissla

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Ngn som har koll på det här med navigeringsprogrammen?

Jag är på jakt efter ett program som kan göra alla eller de flesta av dessa saker:

*Logga rundorna man kör och sen kunna spara dem.
*Ha röststyrning på svenska.
*Man ska kunna ställa in så att man undviker motorväg.
*Får gärna visa snitthastigheten under rundan.
*Visa hur lång tid det beräknas ta mellan punkt A och punkt B
******Viktigast av allt är att den inte ska kosta lika mkt som en Gps hos valfri elektronikhandlare...:gnissla
jag kör MotionX GPS för att logga rundorna när jag joggar eller kör, då den visar allt men den har ingen röststyrning

du får en google map senare med hela rundan, max och snitt hastigheten, du kan göra paus och sen fortsätta rundan och den visar paus som en waypoint osv

http://gps.motionx.com/iphone/overview/

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Gör man bort sig hemskt om man köper en 3gs nu istället för att vänta på nästa modell?

Jag skulle vänta...

Jag köpte en 3gs förra veckan. Orkade inte vänta på 4g, enligt dom få uppgifter som finns från dom som jobbar med det är det inte troligt att 4g kommer komma till Sverige det här året.

Finns bara uppgifter om att den ska visas i usa i Juli, men inte när den släpps där heller.

Enl uppgift från säljaren som väldigt gärna vilje sälja en telefon till dig menar du ;-)

Last edited:

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Jag skulle vänta...

Enl uppgift från säljaren som väldigt gärna vilje sälja en telefon till dig menar du ;-)

Nej, har en antal polare som jobbar som säljare, butikschef annt inom elektronik på olika kjedjor och egna affärer.

Alla har sagt samma sak. Att dom inte tror den kommer komma hit under året. Dom kan ju ha fel, men dom har nog lite mer konkreta uppgifter än oss lekmän.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nej, har en antal polare som jobbar som säljare, butikschef annt inom elektronik på olika kjedjor och egna affärer.

Alla har sagt samma sak. Att dom inte tror den kommer komma hit under året. Dom kan ju ha fel, men dom har nog lite mer konkreta uppgifter än oss lekmän.

Kan säga dig att de har inte mer uppgifter än någon annan, Apple kör sånt här väldigt "close to the chest".

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

De har ingen aning om vad de snackar om. Inte ens Applestore eller Appleåterförsäljare har koll på när produkter släpps. Jag var och ryckte länge efter nya MBP17 med i7 men de visste inget ens dagarna innan den släpptes annat än att den gamla modellen slutat levereras men det visste jag med.

Nya ajfan kommer till Sverige i sommar. Allt annat vore vansinne.

Jag köpte en 3gs förra veckan. Orkade inte vänta på 4g, enligt dom få uppgifter som finns från dom som jobbar med det är det inte troligt att 4g kommer komma till Sverige det här året.

Ja det kallas säljarknep. De rear ut 3Gs för ingen kommer köpa den om en månad. Lite fult av säljaren faktiskt då han inte har någon info som styrker att nya ajfan inte kommer i år. För det gör den.

Men 3Gs är en bra lur så du kommer inte bli besviken. Min gamla 3G håller måttet än.

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Har hittat sjukt billiga prylar till min Iphone här

Ville bara tipsa om den sidan. Det är förmodligen inte Rolls Royce kvalle, men priset gör ju att....Ja, det var inte så svårt att fixa gratis frakt (om man handlar för över 700 kr)

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Vill tipsa om två appar, en som är lite kul att leka med och den andra lite mer praktisk.

Color Splash Ta befintlig bild eller nytt foto och välj vilka delar som skall visa färg och vad som skall vara svartvitt. Blir lite tüffa bilder. Tex svartvit bild där bara ögonfärgen syns. Efter lite pill så blir man rätt fingerfärdig och resultatet blir riktigt snyggt. Enkelt att använda och det finns instruktionsfilmer med i appen.
Kostar 15 spänn i AppStore

DropBox Denna-gratis app som du hittar i AppStore ger dig möjlighet att spara filer/bilder/videos osv på nätet. Du kan ha publika foldrar (skickar en länk för att dela filen) och foldrar som du kan dela med andra (collaborative). Man får 2 gig gratis från början och sen kan man öka upp till 8 gig om du bjuder in andra till tjänsten. Utöver det kan man även köpa utrymme upp till 100 gig (199 USD/år). Det fina är att det syncas, och du kan ha ditt konto på flera datorer (eller bara logga in) och du kommer åt det du lagt där överallt. Slippa USB-stickorna som man ändå alltid glömmer överallt.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vill tipsa om två appar, en som är lite kul att leka med och den andra lite mer praktisk.

Color Splash Ta befintlig bild eller nytt foto och välj vilka delar som skall visa färg och vad som skall vara svartvitt. Blir lite tüffa bilder. Tex svartvit bild där bara ögonfärgen syns. Efter lite pill så blir man rätt fingerfärdig och resultatet blir riktigt snyggt. Enkelt att använda och det finns instruktionsfilmer med i appen.
Kostar 15 spänn i AppStore

DropBox Denna-gratis app som du hittar i AppStore ger dig möjlighet att spara filer/bilder/videos osv på nätet. Du kan ha publika foldrar (skickar en länk för att dela filen) och foldrar som du kan dela med andra (collaborative). Man får 2 gig gratis från början och sen kan man öka upp till 8 gig om du bjuder in andra till tjänsten. Utöver det kan man även köpa utrymme upp till 100 gig (199 USD/år). Det fina är att det syncas, och du kan ha ditt konto på flera datorer (eller bara logga in) och du kommer åt det du lagt där överallt. Slippa USB-stickorna som man ändå alltid glömmer överallt.

Dropbox är skitbra. Följ min länk nedan och signa så får både ni och jag 250Mb extra utrymme gratis:

https://www.dropbox.com/referrals/NTUzNTgxNzY5

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
man kan inte adda varandra om man redan har ett konto för att kunna åtnjuta dessa 250 Mb va? :va

Nä, tyvärr, om det vore så bra..... Tycker det är lite dyrt att köpa till space, men med 2GB klarar man sig om man bara vill dela lite filer. Ska man däremot lagra en massa där lite längre så vill man ju har mer space.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag hoppas nya iphone får en bättre ljudlös-knapp. Min ändrar sig i fickan etc hela tiden till ljudlös

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Skulle vara tacksam om någon kunde tipsa om några bra program att ladda ner till Iphonen.

Fungerar programmen som ska förbättra batteritiden?
Hur är det med program för kameran? 3G har ju t ex inte filmfunktion. Är det något man kan uppdatera?
Några bra förslag på spel eller andra bra att ha program?

Har laddat ner några bil appar som jag tänkte testa i sommar.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
iPhone 3G/3Gs ägare se hit!

är det bara jag som hoppas att den modell som dykt upp i tre exemplar bara är tillverkad för att testa komponenterna och att jobs kommer att presentera den nya telefonen med ett helt annat utseende?

Hur menar du med helt annat utseende? För så mycket går ju inte riktigt att ändra på när det handlar om en skärm och inte så mycket mer.

Nyheter
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende