iPhone-tråden

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Någon som vet något hur operatörerna (Telia i mitt fall) kommer att göra med oss som har bindningstid kvar?

Jag kommer att ha ungefär 12 månader (från 24 månader) kvar när nya iPhone kommer, kommer man att kunna köpa en med 24 månader då och sälja sin 3G på Blocket eller kommer man att bli nekad?

När det gäller bredband brukar man ju kunna få nykundserbjudanden om man förlänger bindningstiden.

Annars får det nog bli en iPad för skatteåterbäringen.

Du kan alltid köpa loss dig från din bindningstid (ex. 299/mån x 12 månader). I många fall kan man även "få" i ditt fall 36 månaders bindning (att dom plussar ihop nya med gamla bindningstiden)

/ Jens

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Gör man bort sig hemskt om man köper en 3gs nu istället för att vänta på nästa modell?

Yes, det skulle jag påstå.
3G blev billig när 3Gs släpptes... kan tänka mig att 3Gs kommer få samma dump när nästa version kommer. Så även om du vill ha en 3Gs så skulle jag rekommendera att vänta tills nästa version kommer.

Stämmer helt ju. Vi fick aldrig GSM-modellen officiellt!

Klart det stämmer... :tummenupp

Last edited:

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Jag köpte en 3gs förra veckan. Orkade inte vänta på 4g, enligt dom få uppgifter som finns från dom som jobbar med det är det inte troligt att 4g kommer komma till Sverige det här året.

Finns bara uppgifter om att den ska visas i usa i Juli, men inte när den släpps där heller.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag köpte en 3gs förra veckan. Orkade inte vänta på 4g, enligt dom få uppgifter som finns från dom som jobbar med det är det inte troligt att 4g kommer komma till Sverige det här året.

Finns bara uppgifter om att den ska visas i usa i Juli, men inte när den släpps där heller.

Klart den kommer till sverige.

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Klart den kommer till sverige.

Jo visst, men ingen vet när. Flera av polarna som jobbar som säljare, chefer inom tele trodde inte den kommer komma hit under 2010.

Men som sagt, ingen vet ju.

Ps. Hur många är det som JB sin nalle ? Är det överlag alla, eller bara ett fåtal ?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jo visst, men ingen vet när. Flera av polarna som jobbar som säljare, chefer inom tele trodde inte den kommer komma hit under 2010.

Ps. Hur många är det som JB sin nalle ? Är det överlag alla, eller bara ett fåtal ?

Nä ingen vet någonsin med Apple men Sverige är en stor marknad då varenda jäkel tjöper ajfan och både 3g och 3gs kom hit strax efter USA-lanseringen så det är helt säkert att den kommer under sommaren.

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000

Men ingen vet "officiellt" att den kommer alls i Juni och klart att ingen vet när den kommer till Sverige.

WWDC är bokad i Juni, men ingen har nån valid information att ny iPhone kommer då.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Såg att telia sänkt sina priser på ifånen samt att det var lägre abg.avgift året ut så jag blev tvungen att slå till på en 3gs nu, 32gig.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Du kan alltid köpa loss dig från din bindningstid (ex. 299/mån x 12 månader). I många fall kan man även "få" i ditt fall 36 månaders bindning (att dom plussar ihop nya med gamla bindningstiden)

/ Jens

Nu förstår jag varför folk får stora skulder på sina mobilabonnemang :näsblod. Visste inte man kunde förlänga abonnemangstiden innan den gått ut för att köpa ytterligare en telefon. Visste sedan tidigare att en del skaffar sig ytterligare ett abonnemang för att köpa den senaste mobilen. Inte klokt egentligen.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Sorry, men det är där är bara kvalificerat bull shit!
De vet inget för att Apple inte avslöjar något förräns de själva har hållt sitt event den 7:e juni, så har det alltid varit och kommer förmodligen vara så länge Steve håller i tyglarna.

Säljare och förståsigpåare som säger annat är bara inte insatta i hur det funkar och vill komma med info ingen annan har. Det har visat sig under hela iPhones livstid att det varit upp åt väggarna fel.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nu förstår jag varför folk får stora skulder på sina mobilabonnemang :näsblod. Visste inte man kunde förlänga abonnemangstiden innan den gått ut för att köpa ytterligare en telefon. Visste sedan tidigare att en del skaffar sig ytterligare ett abonnemang för att köpa den senaste mobilen. Inte klokt egentligen.

Telefonen har ju en kostnad oavsett om det är en HTC eller en iPhone eller vad som helst. I mitt fall så tar Telia 200 kr/mån i 24 månader som en avbetalning på själva telefonen. Den ska ju betalas så jag förstår att de inte vill efterskänka den skulden.

Det jag absolut vill undvika är att behöva teckna ett nytt abonnemang med den nya telefonen. Antar att det lättaste är att casha kvarvarande skulden eller plussa ihop bindningstiden som Zeb säger.

Dock är det inte direkt någon katastrof att ha den ett år till heller. Trots allt första telefonen jag är nöjd med sedan 1993.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det jag absolut vill undvika är att behöva teckna ett nytt abonnemang med den nya telefonen. Antar att det lättaste är att casha kvarvarande skulden eller plussa ihop bindningstiden som Zeb säger.

Dock är det inte direkt någon katastrof att ha den ett år till heller. Trots allt första telefonen jag är nöjd med sedan 1993.

Vore jag dig skulle jag behålla telefonen ytterligare ett år. Det kommer alltid att komma en ny version eller uppdaterad version av något. Lagom till ditt abonnemang går ut kommer den "nya" Iphonen att ha gått ner i pris eller så har det kommit en uppdaterad version som du hellre vill ha.

Löst ut abonnemanget på den gamla telefonen om du tvunget känner att du vill ha det senaste. Väljer du att binda dig på 36 månader kanske den nya telefonen går sönder efter ca 2 år. Det har varit mitt facit ända förutom på två telefoner. En Nokia 8800 och en Ericsson 688. Efter det har jag bara bundit mig på max 12 månader.

Jag tror min första app kommer bli Harry's Laptimer... Den som gjort mig intresserad av ifånen till en början.

Den typen av program tillsammans med GPS programmen var anledningen till att jag startade tråden från början. Har bara haft tillfälle att testa GPS programmen än så länge.

Är Harry´s laptimer det bästa på den fronten?

Om försäkringsbolagen läser tråden så avser jag inte använda den på motorcykeln. Har inget intresse av tidtagning. Nu är det sagt.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...