iPhone-tråden

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
De skulle ju kunna ha en lösning där man likt en gammal Ericsson 688 har ett uttag för antenn. Alltså ett hål där man kan skruva fast en antenn för att förstärka signalen i t ex en bil. Det är knappt att min nuvarande Iphone hittar GPS signal om man inte sätter igång GPS programmet utanför bilen eller med rutan nerdragen och telefonen utstucken. Ett skämt vad dåligt det fungerar egentligen.

Jag har inte behov av GPS ofta, men när man väl behöver den då ska den inte strula. Man kan ju inte sälja GPS program från TomTom och Navigon för närmare 1000 kr som sedan inte går att använda på ett smidigt och problemfritt vis. Hoppas verkligen att Apple tänker till lite annars kommer ingen att vilja betala fullpris. Alla kommer att jailbreaka telefonen och tanka ner programmen gratis. Åtminstone för att testa om de fungerar som utlovat.

Finally, there is Flash on the iPhone, but only on the backside!

Ett klart lyft det IAF, den ser helt klart bra ut, hårdvarumässigt.

Angående GPS'en så brottas dom med samma problem som alla andra mobil-GPS'er, fast kanske i ännu högre grad då iPhonen är så späckad, det finns ingen plats för en GPS antenn.

Helst skulle man ha haft en 3x3cm utfällbar ruta på alla GPS'er som man har kunnat fälla ut i horisontellt läge, men hur snyggt är det.

Den nya GPS'en lär säkert vara bättre, men hur mycket?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sverige är med i den listan japp

Väntade på den :p

De är ju rätt förjävligt .. Då blir det inte den perfekta telefonen trots allt :( Man får väl tanka ner porren då :rolleyes:

Eller köpa en annan telefon för det:

[YOUTUBE-ID]IraQfhlMwi4&feature=player_embedded[/YOUTUBE-ID]

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Vad tror ni Iphone 4 vs. Desire?
Vilken funkar bäst med PC, alltså windows 7 för att förtydliga...
Samsung Galaxy S verkar grym, men kanske lite stor. Ska bli intressant att få klämma lite på den när den kommer iaf, tydligen skulle deras OS inte va lika välbyggt som Sense, än iallafall, så det får mig att fundera lite. Men hårdvaran är grym!!

Stödjer den flash??
Enligt en polare fanns det en app som skriver om flash till html
kommer dock inte ihåg vad den heter men det är väl bara å söka på.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Stackars mig sitter med en gammal 2G :näsblod
Dessutom duktigt tappad tre gånger (alla tre gånger har den landar på on/off-knappen också...)

Du ska se det som att du är lycklig, som inte nyss bytte till en GS, du har ju all rätt att byta nu istället.

Det skulle vara betydligt surare att sitta med en repfri GS med 34månader kvar på bindningstiden :D

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Går alarm igång om mobilen är avstängd (iphone 3g)? Har uberlite batteri och ingen laddare. Stängt av den och vill inte ödsla sista batteriet på att prova

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Enligt en polare fanns det en app som skriver om flash till html
kommer dock inte ihåg vad den heter men det är väl bara å söka på.

Någon App vet jag inte om det finns, men det finns sidor på nätet som gör det, och det lär ska ha fungerat bra på iPaddan i alla fall.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Re: iPhone ägare se hit!

Ljunghusen skrev:
Går alarm igång om mobilen är avstängd (iphone 3g)? Har uberlite batteri och ingen laddare. Stängt av den och vill inte ödsla sista batteriet på att prova

Ja det ska den göra.
Sov så gott :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Alltså, jag gillar Apple, har en MacBook Pro 17", iPhone 2G osv. osv.

Men deras ordval och fokus på iPad tidigare och nu deras fokus för iPhone 4 (samt iOS 4) tycker jag är lite pinsamt...

Så mycket snack om hur Facetime revolutionerar telefonsamtalet och hur nytt och fräscht det är... :va
dubbla kameror "wow...." och multitasking.

Visst, trevliga features, men jag ogillar starkt hur dom överdriver hur underbara dom är och speciellt försöker få det hela låta så nytt och perfekt.

Men med det sagt så tror jag ju ändå (såklart) att det är en jävligt grym mobil, designmässigt, innehållsmässigt, (speciellt) kvalitémässigt, skärmen damn, HD-video, iMovies osv. :näsblod :tummenupp

Good shit som vanligt, men Apple's PR-grupp skulle gärna kunna ta och tagga ner lite :hihi

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Alltså, jag gillar Apple, har en MacBook Pro 17", iPhone 2G osv. osv.

Men deras ordval och fokus på iPad tidigare och nu deras fokus för iPhone 4 (samt iOS 4) tycker jag är lite pinsamt...

Så mycket snack om hur Facetime revolutionerar telefonsamtalet och hur nytt och fräscht det är... :va

Visst, trevliga features, men jag ogillar starkt hur dom överdriver hur underbara dom är och speciellt försöker få det hela låta så nytt och perfekt.

Men med det sagt så tror jag ju ändå (såklart) att det är en jävligt grym mobil, designmässigt, innehållsmässigt, (speciellt) kvalitémässigt, skärmen damn, HD-video, iMovies osv. :näsblod :tummenupp

Good shit som vanligt, men Apple's PR-grupp skulle gärna kunna ta och tagga ner lite :hihi

De är jänkare... "We love this company!" De håller på så.

[YOUTUBE-ID]wvsboPUjrGc[/YOUTUBE-ID]

Tror inte de haft videosamtal i djuvnajted stäjts. Verkar ju vara en riktig nyhet i alla fall...

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Flera av iPhones begränsningar beror tyvärr på deras i USA exklusiva avtal med AT&T som är livrädda för att deras 3G-nät ska överbelastas. Betänk att iPhone står för 60% av all mobildatatrafik i USA.

Ett nytt tecken på deras inflytande är att videosamtal bara fungerar över wifi. Klart att Steve tycker det är häftigt att de äntligen kan erbjuda videosamtal men för oss är det inte så coolt. Jag har det på min sunkiga SE G900 (?) och provade det en gång. No big deal som McD skulle ha sagt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Flera av iPhones begränsningar beror tyvärr på deras i USA exklusiva avtal med AT&T som är livrädda för att deras 3G-nät ska överbelastas. Betänk att iPhone står för 60% av all mobildatatrafik i USA.

Ett nytt tecken på deras inflytande är att videosamtal bara fungerar över wifi. Klart att Steve tycker det är häftigt att de äntligen kan erbjuda videosamtal men för oss är det inte så coolt. Jag har det på min sunkiga SE G900 (?) och provade det en gång. No big deal som McD skulle ha sagt.

Näe, vi diskuterade det där en gång för hundra år sedan när vi såg en döv kille ringa videosamtal.

Samtliga vid bordet hade videosamtalskamera på framsidan, samtliga hade provat den en eller ett fåtal gånger och sedan aldrig använt det igen.

Till och med min 500:- kinestelefon kan ringa videosamtal (dock har den bara kamera på baksidan som äldre iPhones) men jag känner inget behov av det.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
iPhone ägare se hit!

deras ordval och fokus på iPad tidigare och nu deras fokus för iPhone 4 (samt iOS 4) tycker jag är lite pinsamt...

Tja, de inriktar sig ju faktiskt på produkter som inte strular. Det är revolutionerande.
Och genomslaget på marknaden står också i en klass för sig.
Håller dock med om att videochatt är inget för just mig.
Men multitasking som inte suger ut batteriet, de du :tummenupp

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Va? Jag vill minnas att min telefon inte ringde när den var avstängd. Provade en av de första nätterna. Sätter den i flygläget varje natt sedan dess. Drar dessutom mindre ström då.

Provade precis och min alarmklocka ringde faktiskt inte när jag stängt av iPhonen. Stäng av 3g om ni vill att den ska dra mindre batterier, för oss som JB:at så är det väldigt enkelt att stänga av 3g, location och annat som drar ström och bara köra den i "edge" läge.

Bifogat

• bild.jpg
    bild.jpg
    68.5 KB · Visningar: 42
Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...