iPhone-tråden

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
iPhone ägare se hit!

Tjena! Vet inte om detta är rätt forum för en liten efterlysning ;)

Är på jakt efter en iPhone 3G till min fru som fyller på torsdag, måste gå att låsa upp till tele2, Max 2500, nånnstanns runt Stockholm, fint skick(fast nånn repa på baksidan är ju skit samma) pm:a om du har en till salu!

:)

/LB

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Tjena! Vet inte om detta är rätt forum för en liten efterlysning ;)

Är på jakt efter en iPhone 3G till min fru som fyller på torsdag, måste gå att låsa upp till tele2, Max 2500, nånnstanns runt Stockholm, fint skick(fast nånn repa på baksidan är ju skit samma) pm:a om du har en till salu!

:)

/LB

Några veckor tidig... när iPhone 4 släpps i Sverige har jag en vit 3G 16GB till salu... :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Tja, de inriktar sig ju faktiskt på produkter som inte strular. Det är revolutionerande.
Och genomslaget på marknaden står också i en klass för sig.
Håller dock med om att videochatt är inget för just mig.
Men multitasking som inte suger ut batteriet, de du :tummenupp

Jodå, det är bra saker och gör duktiga genomslag på marknaden. Men jag kan ändå inte låta bli att störa mig nåt så otroligt på hur dom höjer antingen intressanta småsaker eller gamla saker till skyarna.
Som videosamtal, hur mailen ser ut på en iPad, kasta in intetsägande ord som "magical" och "revolutionary" utan att syfta på vad eller varför egentligen, och hela eventen visar sig i efterhand inte vara sååå jäkla magical eller revolutionary (dock inte sagt att det inte är bra produkter eller att jag inte är intresserad).

mailen på iPad t.ex... visst, några programmerare på Apple är superstolta över allt arbete dom lagt ner på den, men trots det så för oss slutkunder så lyfter vi knappt på ett ögonbryn för det "aha... jo, mail finns med även i iPaden, va bra..." (osv.)

Men som Teo skrev/länkade till, jänkarna har en lite annan kultur än oss när det kommer till sånt här :hihi

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
ni får radera detta om det inte hör hit.

Jag har hittat en beggad lur (3G) med 3.1.3

Jag har låst upp min egen som då var 3.1.2 men spelar det någon roll vilken baseband det är eller har det att göra med bootloader om man kan låsa upp den i dag? :va är inte så hajj på sånt här :) Har sett på nätet att man kan låsa upp 3.1.3 oavsett baseband fast inte på 3GS, vad är det som gäller egentligen?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jodå, det är bra saker och gör duktiga genomslag på marknaden. Men jag kan ändå inte låta bli att störa mig nåt så otroligt på hur dom höjer antingen intressanta småsaker eller gamla saker till skyarna.

Vi lever i en helt annat värld. Det är bara så. Facetalk i USA är enormt revolutionerande—hos oss är det en axelryckning, vi har haft videosamtal sen 2002 eller nåt och ingen använder det ändå. När det gäller internet och mobiltelefoni ligger vi först i världen överlag, ingen iPhone, Android eller Blackberry kommer vara "revolutionerande" för oss för vi har redan haft det i en form eller annan. Tyvärr är det inte så i resten av världen.

De höjer det till skyarna för att det är så bra—för dem. Vi med Spotify, fri datatrafik via 3G och ett homogent mobilnät är en utopi för större delen av världen. Jag vet folk här i Australien som berättar om "den gången" de var i Hong Kong och fick prova en 100 mbps-lina.

Vi är enormt bortskämda men jag gillart... :D

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag testade en gång att sätta igång larm och stänga av luren och den gick igång, när vaknade fick jag välja snooze eller om den skulle starta luren.

Nu stänger jag inte av luren någonsin och jag sätter aldrig larm så mig rör det inte i ryggen.

Jag vet folk här i Australien som berättar om "den gången" de var i Hong Kong och fick prova en 100 mbps-lina.

Vi är enormt bortskämda men jag gillart... :D

Jag har samma erfarenheter... jobbade tidigare på ett företag med HQ i USA och kontor i diverse länder, när vi pratade internet så var tyligen 2mbps snabbt... jag kontrade ofta med att jag hade 100mbps fiber in i hallen där jag bor. De tyckte även att det var vansinnigt att vi kunde ha 100mbps inkluderat i hyran och misstrodde kopplingen så de köpte in en 2mbps dedikerad lina bara för att.

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag har ingen aning. Om ingen har koll här så sök på något mac forum via Google. Brukar går rätt fort att leta fram info på nätet.

Har själv en 3G version 3.1.2 som jag låst upp utan problem. Om man mot förmodan skulle uppdatera den via Apple är det väl inte så enkelt att låsa upp den igen antar jag. Kan inte heller så mycket om den här typen av frågor och har inte intresserat mig för att fördjupa mig heller.

När jag är klar med min Iphone 3G kommer jag antagligen att ge bort den till någon familjemedlem. Man får nog inte många kronor för den när väl Iphone 4 kommer ut på marknaden.

ni får radera detta om det inte hör hit.

Jag har hittat en beggad lur (3G) med 3.1.3

Jag har låst upp min egen som då var 3.1.2 men spelar det någon roll vilken baseband det är eller har det att göra med bootloader om man kan låsa upp den i dag? :va är inte så hajj på sånt här :) Har sett på nätet att man kan låsa upp 3.1.3 oavsett baseband fast inte på 3GS, vad är det som gäller egentligen?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Skare sladdas så skare sladdas! :D

Lite sådär go-camping-telefon .. Iof alldeles för kass batteritid för sådant

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Iof alldeles för kass batteritid för sådant

Det är väl rätt standard med 300h passningstid på även enklare telefoner. Grejen med iPhone är att man pillar så mycket på den att man aldrig kommer i närheten av det, det är sällan jag kommit över två dygn utan att ladda. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
App-store, helt sinnesjukt stor fördel.
Det finns appar för iprincip allt!

Appar, det är något man behöver eller? :confused:

Ang skärmen så är den ju helt värdelös, vet inte hur många trasiga jag sett. If påstår att de har fler reklamationer på Ipone än på alla andra telefoner sammantaget så man kan ju hoppas kvaliteten på nästa version är någorlunda i linje med klassiska telefoners.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Appar, det är något man behöver eller? :confused:

Ang skärmen så är den ju helt värdelös, vet inte hur många trasiga jag sett. If påstår att de har fler reklamationer på Ipone än på alla andra telefoner sammantaget så man kan ju hoppas kvaliteten på nästa version är någorlunda i linje med klassiska telefoners.
Jag känner säkert ett tjugotal som har I-phone och ingen har reklamerat eller haft problem med skärmen. Vad känner du för trash?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC