iPhone-tråden

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hoppas att det inte är samma "polare" i samma "telebutik" som MrQ snackat om tidigare... ;)

Det spelar faktiskt ingen roll vad din polare säger att han vet eller inte, priserna för Sverige har inte släppts från Apple än så det är ganska omöjligt och din polare spekulerar bara.

Själv tar jag inget pris på riktigt förräns jag ser det på t.ex. Telia.se eller liknande.

Ja antagligen, för cashpris visste dom inte.. De var iaf vad butikschefen sa (telia store)
Antar att dom räknar med hur mkt 3g/3gs kostade.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ouch, men så verkar det vara en riktigt rejäl uppdatering...

men samtidigt:
ju billigare iPhone 4 =
ju fler kan köpa den =
större marknadsandelar =
fler sålda apps =
mer pengar till Apple och utvecklare =
positiv spiral

(fast tydligen så vill ju folk i kina ha betalt för sitt arbete nu också..... *lite låg humor*)

Fast det funkar inte riktigt så. Apple säljer apparater. För att få apparater sålda måste de vara inbjudande, dvs ha ett stort utbud på appstore. För att få till det erbjuds utvecklare 70% av intäkterna (+ nya iAds) för att det ska vara gynnsamt att utveckla appar.

Applest stora intäkter kommer från apparaterna.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ja antagligen, för cashpris visste dom inte.. De var iaf vad butikschefen sa (telia store)
Antar att dom räknar med hur mkt 3g/3gs kostade.

Fast det är inte riktigt vad jag betalade för min 3G om vi säger så... det var 3500:- plus ingenting förutom själva abonnemanget (midi) som kostade 300:- mån eller nåt sånt men som jag fick använda upp också... alltså ingen avbetalning på själva luren som många andra köpt.

Well well, vi får se vad det blir.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Fast det är inte riktigt vad jag betalade för min 3G om vi säger så... det var 3500:- plus ingenting förutom själva abonnemanget (midi) som kostade 300:- mån eller nåt sånt men som jag fick använda upp också... alltså ingen avbetalning på själva luren som många andra köpt.

Well well, vi får se vad det blir.

Ja, och en extra femhunka låter väl rimligt..?
Japp de lär nog säljas oavsett pris .. :p

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Var i Sydafrika i våras och letade efter ett GPS program men hittade inget på Applestore. Varken Navigon eller TomTom hade något då. Börjar komma allt fler kartor att köpa på Applestore nu vilket är bra. Valde att hyra en GPS i landet, vilket troligtvis var rätt klokt med tanke på hur dåligt GPS funktionen fungerar på Iphone.

Nåväl, installerade nyligen "Installius" i min telefon. Sökte igenom sökfunktionen som påminner en hel del om Applestore och såg att det fanns två navigationsprogram över landet i fråga:

NDrive South Africa
CoPilot Live South Africa

Någon som har testat dessa, verkar inte lika etablerade som TomTom och Navigon?

Någon som vet om Installius finns till Iphone 4? Lite tidigt att säga kanske. Det är ju helt sjukt vad mycket det finns där ute till IPhone. Även skitprogram tyvärr.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
NDrive South Africa

Copilot kör jag i min Desire, och det är riktigt trevligt. Lite plottrigt, men massor av inställningar.
Med reservation då för att den kanske är annorlunda till iphone. Navigon t.ex. som är helt godkänt till iphone, suger på Android. Helt avskalat från finesser...

EvilBiker

Bla bla bla
Gick med
17 Apr 2010
Hoj
2006 HayaBusa Turbo Street Fighter

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Copilot kör jag i min Desire, och det är riktigt trevligt. Lite plottrigt, men massor av inställningar.
Med reservation då för att den kanske är annorlunda till iphone. Navigon t.ex. som är helt godkänt till iphone, suger på Android. Helt avskalat från finesser...

Tack för tipset. Får testa själv vid tillfälle.

Låter lite väl tidigt. Någon som vill marknadsföra sig föst eller blåsa någon ivrig person som vill vara först.

Inget jag skulle betala handpenning på så att säga...

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Var i Sydafrika i våras och letade efter ett GPS program men hittade inget på Applestore. Varken Navigon eller TomTom hade något då. Börjar komma allt fler kartor att köpa på Applestore nu vilket är bra. Valde att hyra en GPS i landet, vilket troligtvis var rätt klokt med tanke på hur dåligt GPS funktionen fungerar på Iphone.

Nåväl, installerade nyligen "Installius" i min telefon. Sökte igenom sökfunktionen som påminner en hel del om Applestore och såg att det fanns två navigationsprogram över landet i fråga:

NDrive South Africa

Någon som vet om Installius finns till Iphone 4? Lite tidigt att säga kanske. Det är ju helt sjukt vad mycket det finns där ute till IPhone. Även skitprogram tyvärr.

Om de kan jailbreaka iPhone 4 så kommer väl installous dit också... tyvärr.

Sen antar jag att du menar att Tomtom och Navigon inte fanns med kartor över sydafrika... eller?
För Tomtom och Navigon har ju funnits till iPhone ganska länge nu och de som jag pratat med som använder det säger att det funkar lika bra som en stand alone GPS.

har nya Iphone 4 redan släppts ??

http://www.blocket.se/stockholm/Iphone_4g_32gb_olasta_nyforpackning_28029135.htm?ca=11&w=2

"

Pris: 8 000:- Lån: 199 kr/mån Kungsholmen: Visa var

nya iphone 4g HD 32gb olåsta samt nya i förpackning. Kan skickas eller träffas upp i sthlm.
endast mailkontakt så ringer jag upp.
telefonerna är köpta utomlands

pris: 8000kr /st inkl tillbehör.

"

Nope, det där är fake. Släpps den 24:e i fåtal länder... men i Juli här i Sverige. För de pengarna skulle jag absolut vänta till släppet här i Sverige, svårt att tro att det blir så dyrt.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
NDrive South Africa

Nu är jag ingen GPS-konässör men jag kör CoPilot och tycker det funkar bra, ingen större skillnad mot min billiga bilnavigator.

Har dock hört att folk haft problem med att navigera utomlands med dataroaming avstängt men det gäller nog telefonen snarare än navigatorprogrammvaran.

EvilBiker

Bla bla bla
Gick med
17 Apr 2010
Hoj
2006 HayaBusa Turbo Street Fighter
Nu är jag ingen GPS-konässör men jag kör CoPilot och tycker det funkar bra, ingen större skillnad mot min billiga bilnavigator.

Har dock hört att folk haft problem med att navigera utomlands med dataroaming avstängt men det gäller nog telefonen snarare än navigatorprogrammvaran.

min gamla iphone 3gs som jag hade kopplade ner och tappade helt GPS kontakt när den hoppade mellan 3g nätet och vanliga.
Otroligt iriterande när man skulle bli guidad,hade både navigon och tomtom ( varför vet jag inte ) men båda hade samma bekymmer.

Så på den fronten litade jag mycket mer på min billiga garmin än iphonen.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Det är bl a jag som tagit upp problemet tidigare i tråden. På så vis är jag glad att jag hyrde en GPS i Sydafrika och inte hittade något navigationsprogram innan avresan. Att köra fel där är inget man vill göra. Kör man in i fel område där är det nog lätt hänt att man inte kommer ut levande igen. :näsblod

Hoppas som sagt att den nyare Iphone ska fungera bättre på den punkten.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
dperYrcSB.jpg

gbnuEOSmD.jpg

GUUsDDJpU.jpg

Bilder från kameran

iphone-4-camera-sample-06.jpg

iphone-4-camera-sample-04.jpg

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kom igen nu GuW, köp en du också :banana

När 4'an är Jailbreakad kanske, om den står sig bra prismässigt, men det lutar mot en Android ändå.
För den nya Iphone skärmen är fantastiskt bra, och kameran har blivit användbar, men jag gillar ju androidens öppenhet.

Problemet är bara att flera jag känner redan har köpt HTC Desire, så jag måste hitta något annat, Motorola har några med bra prestanda på gång, eller så hinner det komma något annat.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Jag antar att det var Iphone-appen du ville skryta med, för sidan var nerlusad med Flash, och det funkar ju inte så bra på vissa telefoner :rolleyes:

Men det funkar på riktiga telefoner. Surfade in där med min Desire utan större problem.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Men det funkar på riktiga telefoner. Surfade in där med min Desire utan större problem.

Det funkade på min kinesiska skittelefon som kostade 500:-, då har jag IOFS fått installera Opera själv för den hade inte ens en webbläsare från början :D

Så, ja, man kan faktiskt kräva att nya grejor ska stödja den standarden, även om den är kass.

Nu finns ju dock webbsidor man kan gå via som omvandlar flashsidor till HTML5 som fungerar i Iphonen.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC