iPhone-tråden

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Men så bra att ni kan se flashanimationer i era telifåner. Kan man inte det är det bara att slänga skiten. Att de laggar och har fisigt utbud av appar trots att de efterapat Apple som styrt upp hela konceptet och ändå inte lyckats få till det lika bra är ju sådant man får leva med.

Så, ja, man kan faktiskt kräva att nya grejor ska stödja den standarden, även om den är kass.

Varför? Och det finns gratisappar för den som vill/behöver se skiten.

Stick iväg till ajfanhatartråden eller något i stället för att dra erat tjat här. Det blir bara svårt för oss som är intresserade av att leta info till ajfan att söka i tråden. Vi vet vad ni tycker.

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Problemet är bara att flera jag känner redan har köpt HTC Desire, så jag måste hitta något annat, Motorola har några med bra prestanda på gång, eller så hinner det komma något annat.

Borde det inte dyka upp en drös av konkurrenternas nya generationer iom 4G i höst?

sportbike

Guest
När 4'an är Jailbreakad kanske, om den står sig bra prismässigt, men det lutar mot en Android ändå.
För den nya Iphone skärmen är fantastiskt bra, och kameran har blivit användbar, men jag gillar ju androidens öppenhet.

Problemet är bara att flera jag känner redan har köpt HTC Desire, så jag måste hitta något annat, Motorola har några med bra prestanda på gång, eller så hinner det komma något annat.

Jag undrade också varför ajfånen va så jävla hajpad att alla måste ha en.
Föll till föga och skaffade en i höstas, använde den nån månad och ruttnade.
Efter den blev det ett par SE som glappade och var allmänt tråkiga överlag, skaffade en iPhone igen och har insett att jag aldrig haft en mobil så länge nånsin som funkat så bra och som faktiskt är en plattform för anpassning till vad man vill använda den till.
Mac har i många år varit en mystisk värld av konstiga produkter som bara fanatiker verkat gilla, men till slut var man insyltad i det träsket också.
Jag gillar skiten!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Borde det inte dyka upp en drös av konkurrenternas nya generationer iom 4G i höst?

Jo, det är nog väldigt troligt då det kommer en ny ARM-processor som ska ticka på ungefär dubbelt så snabbt som den i Desiren (så länge var den snabbast)

Men än så länge leder Iphone4/Desire ligan

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
När 4'an är Jailbreakad kanske, om den står sig bra prismässigt, men det lutar mot en Android ändå.
För den nya Iphone skärmen är fantastiskt bra, och kameran har blivit användbar, men jag gillar ju androidens öppenhet.

samsung släpper en som ska bli grym i sommar :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Sen antar jag att du menar att Tomtom och Navigon inte fanns med kartor över sydafrika... eller?
För Tomtom och Navigon har ju funnits till iPhone ganska länge nu och de som jag pratat med som använder det säger att det funkar lika bra som en stand alone GPS.

När jag skulle åka till Sydafrika fanns inte inte kartor över landet med hos varken TomTom eller Navigon. Såg nu att man släppt fler kartor, även den efterlängtade TomTom Europa kartan där en del östländer ingår.

Jag tycker Iphones GPS fungerar OK, men inte mer än så. Mottagningen är inte speciellt bra. Jag får t ex slå på GPS utanför bilen eller hålla den tätt intill rutan för att den ska hitta mottagning. När den väl fått det är den inte lika känslig. Utomlands fungerar inte GPS modulen utan data trafiken aktiverad enligt de som testat. Helt värdelöst att man ska behöva aktivera datatrafik utomlands för att telefonen ska veta var den befinner sig. Kör man däremot bil hela vägen från Sverige via Danmark och vidare utomlands med GPS programmet aktiverat, då vet telefonen var den befinner sig.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Jag tycker Iphones GPS fungerar OK, men inte mer än så. Mottagningen är inte speciellt bra.

Jag har haft två iphone med GPS och båda två har varit usla vad gäller mottagning överhuvudtaget. GPS:n gick inte att använda i bilen, den tappade låsning hela tiden. Det finns ju en anledning till att TomTom tog fram en bilhållare med separat mottagare.
Jag har haft andra telefoner med GPS av andra fabrikat både före och efter iphonetiden, och ingen av dom har haft såna problem.

Märkligt att iphonen är så usel på så många olika sätt trots att apple gör allt dom rår med för att allt ska fungera. Sägs det i alla fall...

Och faktiskt så har jag en iphone kvar, en gammal 2g som fungerar perfekt, så jag klagar hur mycket jag vill på apple och iphone om nån undrar. Det gick bara utför efter första generationen iphone. Undrar hur kass 4:n är?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Och faktiskt så har jag en iphone kvar, en gammal 2g som fungerar perfekt, så jag klagar hur mycket jag vill på apple och iphone om nån undrar. Det gick bara utför efter första generationen iphone. Undrar hur kass 4:n är?

Jag ska fan köpa en gammal sunkig jävel jag med, och sen skriva ett par inlägg om dagen här om hur dålig den är bara för att få tyst på gnället.

Fast ÅAS så går det ju inte en PC tråd utan att någon Mac-taliban ska skriva att med Mac har man minsann aaaaaldrig några problem, mac är såååå mycket bättre, jag har minsann beställt senaste mac book pro med extra allt, så jag tror att Teo får finna sig i att man skriver här ändå.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fast ÅAS så går det ju inte en PC tråd utan att någon Mac-taliban ska skriva att med Mac har man minsann aaaaaldrig några problem, mac är såååå mycket bättre, jag har minsann beställt senaste mac book pro med extra allt, så jag tror att Teo får finna sig i att man skriver här ändå.

Ja My bad, ös på då. Rätt ska vara rätt.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag ska fan köpa en gammal sunkig jävel jag med, och sen skriva ett par inlägg om dagen här om hur dålig den är bara för att få tyst på gnället.

Det är ju du som ÄR gnället.

Du köpt en dator? En ny dator? Ha!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Märkligt att iphonen är så usel på så många olika sätt trots att apple gör allt dom rår med för att allt ska fungera. Sägs det i alla fall...

Vadå det gick utför? De har bara blivit bättre, och 4an kommer vara grym. Gps´mottagningen ska f.ö vara fixad.

De flesta som klagar på Iphonen har inte råd med en ..

Jag tyckte inte heller den va nåt speciellt tills jag plötsligt fick en i present och insåg att de är en jävligt bra produkt.

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
De flesta som klagar på Iphonen har inte råd med en ..

Jag tyckte inte heller den va nåt speciellt tills jag plötsligt fick en i present och insåg att de är en jävligt bra produkt.

Humor.

Förövrigt är den väl inte så dyr? :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hela stålramen är antenn.

Det är ju IOFS inte en optimal lösning när man håller i telefonen då RF energin går förlorad i handen som håller i den.

Är du säker på att ramen inte bara agerar extra jordplan åt antennen?

Då fungerar även kroppen som ett jordplan när man håller i telefonen och även det ger förbättrad mottagning/sändning.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Större antenn låter lovande. Jag har nog missat det. Har inte studerat Iphone närmare än pressmaterialet man släppt hemsidan.

Som Teo sa hela stålbandet runt telefonen är numera antennen

http://www.intomobile.com/2010/06/0...enna-for-wifi-gps-bluetooth-gsm3g-badass.html

Humor.

Förövrigt är den väl inte så dyr? :va

Uhm humor?

Den 1 år gamla 3gs´en kostar ju 6000kr+ nu.. Och den nya kommer kosta 8000+. Rätt dyrt för en telefon?

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...