iPhone-tråden

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Tas kontakter med i backupen mot iCloud eller inte? Jag tog för givet att det man aktiverade under Inställningar\iCloud (exempelvis Kontakter, Kalendrar, Påminnelser och Bokmärken som jag har valt) därmed hamnar i backupen och kan återställas om det behövs (telefonhaveri exempelvis).

Denna guide verkar ju dock hävda att man måste rensa kontakter från iCloud och sedan lägga dit dem igen för att det ska funka. Mycket märkligt i så fall. :confused: :va

http://www.ipad-transfer.com/icloud/sync-contacts-from-iphone-to-icloud.html


/F. Örvirrad
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Tas kontakter med i backupen mot iCloud eller inte? Jag tog för givet att det man aktiverade under Inställningar\iCloud (exempelvis Kontakter, Kalendrar, Påminnelser och Bokmärken som jag har valt) därmed hamnar i backupen och kan återställas om det behövs (telefonhaveri exempelvis).

Denna guide verkar ju dock hävda att man måste rensa kontakter från iCloud och sedan lägga dit dem igen för att det ska funka. Mycket märkligt i så fall. :confused: :va

http://www.ipad-transfer.com/icloud/sync-contacts-from-iphone-to-icloud.html


/F. Örvirrad

Första gången jag la in 5an och aktiverade icloud + .me mailen och markerade allt i telefone för backup har allt bara funnits där. Jag har aldrig lyft ett finger för att göra nåt aktivt och icloud användarpanelen eller vad den nu heter som dök upp i uppdateringar häromdan installerade jag men har inte sett röken av den. Det verkar funka som bäst när man vare sig vet eller bryr sig.


Sent from my telephone using Fingers
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Första gången jag la in 5an och aktiverade icloud + .me mailen och markerade allt i telefone för backup har allt bara funnits där. Jag har aldrig lyft ett finger för att göra nåt aktivt och icloud användarpanelen eller vad den nu heter som dök upp i uppdateringar häromdan installerade jag men har inte sett röken av den. Det verkar funka som bäst när man vare sig vet eller bryr sig.


Sent from my telephone using Fingers
Jo, det verkar ju fungera bra, men vad händer om du rensar telefonen och sedan gör en återställning från backupen i iCloud? Återställer den även kontakterna då?
Inte ens på apple.se lyckas man förklara det fullständigt.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Jo, det verkar ju fungera bra, men vad händer om du rensar telefonen och sedan gör en återställning från backupen i iCloud? Återställer den även kontakterna då?
Inte ens på apple.se lyckas man förklara det fullständigt.

Om man loggar in på sidan så finns ju allt där, minns inte hur jag gjorde men ska kolla nästa gång.


Sent from my telephone using Fingers
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Kände mig tvingad att sälja iPhone 4:an nu när superduper Android släpptes i version 4. Shit vilket grymt operativ!

Hur kunde de ens komma på tanken att ha ett OS som funkar både på telefoner och surfplattor? Helt unikt!

En spell check som kommer med förslag på andra ord om man skriver fel. Jösses!

Man kan se vilka appar som körs! Otroligt!

Ansiktsigenkänningen för att låsa upp telefonen funkade tydligen inte när det demades för den samlade världspressen...

Man kan samla appar i en mapp på hemskärmen! Shit pommes frites!

Jag blir bara helt matt. Känns som att jag sett framtiden!!!

:rolleyes:
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Hej allesamman!

Sist jag skrev i den här tråden lyckades ni effektivt hjälpa mig med att jailbreaka min 3GS från 3.0.1 till 4.0.2.

Nu är jag lite sugen på att jailbreaka till senare (senaste) utgåva.
IOS 5.0 finns ju ute nu (och i jailbreakad form om jag förstått rätt).

Min fråga: Kan jag jailbreaka min lur utan att mina installerade appar från Cydia och Installous försvinner? Vilken utgåva rekomenderar ni? (Sorry för n00b-frågor... :) )


EDIT. En fråga till: Jag fick en Ipad 2 med wifi & 3G av min kära familj i födelsedagspresent idag (Weey!) :) Satt & funderade lite på om jag verkligen behöver en med 3G då jag ju har en jailbreakad Iphone. Då kan jag ju installera "MyWi" och använda luren som hot spot, och min tanke är då att jag slipper skaffa ett extra (mini) SIM-kort samt att de tillfällen då jag lär ha nytta av 3G (Sommarhuset & liknande) så kommer jag ju alltid ha med min Iphone ändå.

Vad tror ni, köra på 3G eller inte?
(Det hänger inte på priset, utan jag är mest lite fundersam i allmänhet).

iOS5 finns bara "unthetherd" JB tror jag vilket innebär att du måste ha en dator tillgänglig om du vill /måste starta om den.

Jag har 3G på min padda och tycker verkligen det är bra dom tillfällen man inte har iPhonen i fickan eller så, kostar ju typ ingen med ett extra kort till ditt vanliga abbonemang :)

Kände mig tvingad att sälja iPhone 4:an nu när superduper Android släpptes i version 4. Shit vilket grymt operativ!

Hur kunde de ens komma på tanken att ha ett OS som funkar både på telefoner och surfplattor? Helt unikt!

En spell check som kommer med förslag på andra ord om man skriver fel. Jösses!

Man kan se vilka appar som körs! Otroligt!

Ansiktsigenkänningen för att låsa upp telefonen funkade tydligen inte när det demades för den samlade världspressen...

Man kan samla appar i en mapp på hemskärmen! Shit pommes frites!

Jag blir bara helt matt. Känns som att jag sett framtiden!!!

:rolleyes:

:tummenupp:tummenupp :D:D
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Kände mig tvingad att sälja iPhone 4:an nu när superduper Android släpptes i version 4. Shit vilket grymt operativ!

Hur kunde de ens komma på tanken att ha ett OS som funkar både på telefoner och surfplattor? Helt unikt!

En spell check som kommer med förslag på andra ord om man skriver fel. Jösses!

Man kan se vilka appar som körs! Otroligt!

Ansiktsigenkänningen för att låsa upp telefonen funkade tydligen inte när det demades för den samlade världspressen...

Man kan samla appar i en mapp på hemskärmen! Shit pommes frites!

Jag blir bara helt matt. Känns som att jag sett framtiden!!!

:rolleyes:

Äkta multitasking :tungan

Varför behöver Ios-appar portning mellan alla olika iApparat?
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Bara jag som fick sms för en timme sedan om att förhandsbokningen av 4S startar på telenor.se nu vid midnatt? :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
iOS5 finns bara "unthetherd" JB tror jag vilket innebär att du måste ha en dator tillgänglig om du vill /måste starta om den.

Är det inte tvärtom, Unthetered betyder ju oansluten, obunden...

Thetered betyder bunden, fjättrad ansluten osv
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Panic on the dancefloor!

Vaknade med en låst telefon, developeraccount saknas:näsblod

Har troligen gått ut (iOS 5 beta installerad).

Hur fan får man in den "riktiga" 5an?

Itunes 10.5 säger att det inte finns någon uppdatering,
hittar inga .psw-filer på nätet?


Hilfe bitte! :gnissla
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Är det inte tvärtom, Unthetered betyder ju oansluten, obunden...

Thetered betyder bunden, fjättrad ansluten osv

Sorry, du har rätt där :tummenupp:tummenupp

Vaknade med en låst telefon, developeraccount saknas:näsblod

Har troligen gått ut (iOS 5 beta installerad).

Hur fan får man in den "riktiga" 5an?

Itunes 10.5 säger att det inte finns någon uppdatering,
hittar inga .psw-filer på nätet?


Hilfe bitte! :gnissla

Läs här: https://www.facebook.com/groups/122775827781037/





Telia ringde och meddelande att jag står först på listan för en vit 16 gb 4S :yoparty:yoparty:banana:banana
 
Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
iOS5 finns bara "unthetherd" JB tror jag vilket innebär att du måste ha en dator tillgänglig om du vill /måste starta om den.
Du menar som sagt tethered, men det är bara nästan sant. Jag kör iOS5 jailbreakat och obundet. Förutsätter dock att man har en 3GS med gamla bootromen.

xibalba skrev:
Vaknade med en låst telefon, developeraccount saknas :näsblod

Har troligen gått ut (iOS 5 beta installerad).

Hur fan får man in den "riktiga" 5an?

Itunes 10.5 säger att det inte finns någon uppdatering,
hittar inga .psw-filer på nätet?


Hilfe bitte! :gnissla
Här finner du ett arkiv. Antar att det är lättast att tanka filen själv, sätta telefonen i DFU-läge och återställa med din egen fil om iTunes tycker att du redan har senaste.
 

falo

Hojen som klädhängare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hade en gammal FZ600, drömmer om en monster när barnen är lite större.
gemensam kalender?

Hej på er iphonegurus!

Jag och min sambo har varsin som vi använder kalenderfunktionen på. Kan vi och i så fall hur, synka dessa så att jag inte behöver bli förbannad när jag inte vet att hon skall bort fastän att hon sagt det tretusen gånger. (med tydlig ap-manual för idioter i så fall)
Är ganska säker på att jag läst det i denna tråden för ett tag sedan men nu efter att ha läst ca 100 sidor om att itunes är skit, när nästa OS / telefon kommer och vad dom kommer att innehålla så gav jag upp och skrev en ny fråga.

Tack på förhand för er som tar er tid!
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Hej på er iphonegurus!

Jag och min sambo har varsin som vi använder kalenderfunktionen på. Kan vi och i så fall hur, synka dessa så att jag inte behöver bli förbannad när jag inte vet att hon skall bort fastän att hon sagt det tretusen gånger. (med tydlig ap-manual för idioter i så fall)
Är ganska säker på att jag läst det i denna tråden för ett tag sedan men nu efter att ha läst ca 100 sidor om att itunes är skit, när nästa OS / telefon kommer och vad dom kommer att innehålla så gav jag upp och skrev en ny fråga.

Tack på förhand för er som tar er tid!

Använder ni gmail som mail ? isåfall är det väldigt enkelt :tummenupp
 

falo

Hojen som klädhängare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hade en gammal FZ600, drömmer om en monster när barnen är lite större.
Använder ni gmail som mail ? isåfall är det väldigt enkelt :tummenupp

Jag har en registrerad, använder dock nästan enbart jobb-mailen.
Sambon har hotmail, tveksam till att jag kan få henne att byta.

Hur skulle gmail hjälpa oss?

Känner mig som gammelfarfar på IT...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top