Helt rätt och mest men inte alltid. Men vanligast naturligtvis då man oftast bara ser vänsterblinkersen.Det borde döpas om till parkeringsblinkers, det är ju vad alla använder det till.
Modärn bilist!I går såg jag en bil på vägkanten utan varningsblinkers, när jag kom fram till den visade det sig att dom i alla fall hade ställt ut varningstriangeln.
Rakt nedanför bilen,
Och den hade blåst omkull för att den inte var ordentligt utvikt
Ja,sunt förnuft har ju gått och blivit olagligt så att.Modärn bilist!
Tragikvärket tror juh inte på information så hur skulle denne, alldeles själv, kunna ta reda på vad som gäller?
Sunt förnuft är väl att köra i rondeller som sunt förnuft kräver!Ja,sunt förnuft har ju gått och blivit olagligt så att.
På lite äldre Mercedes satt varningstriangeln i bakluckan, så några nöjde sig med att låta luckan stå öppen när ett problem skulle lösas.I går såg jag en bil på vägkanten utan varningsblinkers, när jag kom fram till den visade det sig att dom i alla fall hade ställt ut varningstriangeln.
Rakt nedanför bilen,
Och den hade blåst omkull för att den inte var ordentligt utvikt
På lite äldre Mercedes satt varningstriangeln i bakluckan, så några nöjde sig med att låta luckan stå öppen när ett problem skulle lösas.
Även kallad "Östermalms-presenning"Det här med män i dunrock, det är så jävla äckligt.
Du är nåt på spåret...
Ett bygglag jag var del av fick en rejäl utskällning av verkaren när vi 20 sekunder över 07 inte var ute ur byggboden än. Ett par av oss fick akut feber och sjukade ut sig där och då.
20 sekunder tycker inte ens jag är ok att skälla ut ett arbetslag om 6 pers på. Det tyckte inte heller chefen efter att lagbasen ringt honom. Verkaren tvingades ut med en tårta åt oss vid 9-fikat.
Men hursomhelst så är att hålla tiden nästan en död förmåga idag, verkar det som.
Hade en snarlik tanke i vintras när jag och polaren var i St. Anton i Österrike och åkte skidor/snowboard.
Man kallas ju vissa länder för "icke skidåkande nationer", ofta med hänvisning till gängkriminalitet, förnedringsrån, respektlöshet mot äldre, mot polisen osv. osv.
Dessa individer (och nationer) skulle behöva bli skidsemestrande, för i backen måste man förstå och lära sig respekt, ödmjukhet och att visa hänsyn.
Som vän av konsekvenspedagogik blir jag naturligtvis nöjd med att fröna fick en karaktärsdanande uppgift. Kanske minskar det risken för ett framtida förakt för den som utför basala uppgifter, avgörande för allas trivsel. Allt gott så långt!
En sak ungdomar mår bra av är konsekvenser.
Historia från verkligheten: Tre 16-åriga buskillar lever rövare och kladdar med mat i matsalen. Undertecknad hämtar dem i klassrum en timme efteråt och tar dem till matsalen. Städerskor får ledigt en timme, grabbarna skall nämligen skura hela matsalen. ”-Hela matsalen?” Hela matsalen.
45 minuter senare tittar jag till dem, bra fart på skurmoppen. De frågar om de skall skura diskrummet också. Ja för fan.
Efter avslutat och kontrollerat värv får de lämna med rak rygg. Jag gör några diplom där det står ungefär att ”XX har på eget initiativ bidragit till ökad trivsel och förbättrad innermiljö och utnämns härmed till Hederselev”
Officiellt diplomutdelande i klassrum.
Gissa vilka tre som var mest på de yngre eleverna framledes när det gällde ordning och snygghet?
Jag inbillar mig att även unga vuxna på arbetsplatser behöver lite vägledning och en chef bör absolut ta tillfället i akt att statuera ett exempel när det gäller sådana saker. Hur skall de annars förstå varför de griniga gamla kollegorna irriterar sig på dem?
Denna jävla trend, där svennebananfarsor ser ut som tatuerade fullblodsbikergangster. Fast det närmaste en mc dom kommit är en moped och eller deras jävla elsparkcykel. Vad fan är grejen?.
Herregud, du har verkligen inga spärrar.Däremot kan du kika på vilken ungdomsfotbollsplan som helst när träningen är igång, icke skidåkande nationers barn som uppvisar dessa egenskaper i riklig mängd.
I sak håller jag med dig. Men med tanke på att nämnda situation uppstod när man fortfarande hade armbandsur som man själv fick ställa (90-talet) och fröken ur var den man hade att kontakta för rätt tid anser jag att 20 sekunder är inom felmarginal.20 sek efter t är ”sent”, om det sedan är 20 sek eller 10 min före t är det inte sent.
Vad är att missförstå?
Jag brukar säga att det är OK att komma sent, bara man är jäkligt andfådd. Det betyder att man åtminstone försökt minimera skadan.
Om du tycker att liftköande svenskar är sinnebilden för ”respekt, ödmjukhet och hänsyn” så undrar jag om du någonsin åkt skidor i Åre?
Det är väl sådant ledarskap som också fostrar anställda som går hem exakt då "dagen är slut".I sak håller jag med dig. Men med tanke på att nämnda situation uppstod när man fortfarande hade armbandsur som man själv fick ställa (90-talet) och fröken ur var den man hade att kontakta för rätt tid anser jag att 20 sekunder är inom felmarginal.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|