Igår åkte jag med Daniel och hans pappa Peter ner till mc-mässan för att kolla in det nya på sporthojsfronten, provsitta, klämma och känna lite.
Men dagens stora uppgiften var att möta upp Björn i Nordgrenracings monter för att överlämna lite teckningar som Daniel gjort. Och lämna tillbaka viss bronsreplika som Daniel har haft hemma hos sig för att rita av helt enkelt. Kan ha varit så att den åkt fram på någon förfest nångång för beskådning
Jag börja min dag med att gå upp sjukt tidigt för att vara på plats i tid för avfärd mot Gbg. När jag var på plats hemma hos Daniels föräldrar va Daniel långt ifrån klar för att åka, inte helt otippat Han skulle bara fixa håret.. viket kan ta allt från 10 min till en timme för honom Har väntat förut på hans hår så att säga...
efter cirka 30 min va vi i väg i alle fall
Väl på plats på mässan letade vi upp BG och lämnade över bronsreplikan och dem numrerade teckningarna. Daniel eller Björn kan får förklara vad som är tanken med teckningarna lite mer ingående. Kan bara säga: att dom är nästan overkligt bra i verkligheten gör sig inte alls rättvisa på en bildskärm...
View attachment 426922
Björn fick även signera en utav varje modell (finns två) till Daniel.
View attachment 426923
Jag har aldrig pratat med Björn innan, bara träffat honom någon gång på banorna runtom i Sverige och sett honom köra. Men en riktigt trevlig och sympatisk person.
Tror vi nästan stod en timmer och pratade med honom. Trevligt!
Sen fick jag se att jag själv va med och körde på ett utav filmklippen som loopade i deras TV i montern, kommer jag leva på länge Bilden är på mig och min moppe, som jag tyvärr sålde
View attachment 426925
När vi kände oss klara hos BG gick vi över mässan ganska så snabbt. Dissade Suckan, provsatt nya Kawan, Jag satt helt klart bäst på R1:an. Men MV:n är nog helt klart snyggast
Vi va väl klara runt 14 tiden, drog hemmåt och körde det obligatoriska stoppet på Bögens på vägen hem för en burgare
En helt okej Söndag med andra ord // Marcus
Härligt att höra Semper! Då ses vi förhoppningsvis där. Vi planerar vår sommarsemester i mars och Speed Art Design i Mariestad är en av de "icke racingrelaterade" ledigheter som jag prioriterar. /BGSka försöka ta mej till Mariestad i år också, jag var ju där 2013 och lyssnade på BG:s föreläsning om IoM.
Det fanns ju massor med saker att kolla på, så det var ett kanonevenemang.
Jag bugar och bockar för initiativet att stötta min Isle of Man-satsning. Hade det inte varit för sådana som dig så hade jag aldrig gått i land med det här. Om folk förstod hur mycket jag har er att tacka för enligt den gamla devisen "Många bäckar små..."Kul och komma förbi montern och tjöta lite och köpa lite bg merchandise!
Jimmie Guthrie är ju en av 30-talets stora TT-legender (vid sidan om bl.a. Husqvarna-bekante Stanley Woods) med 6 TT-segrar och eget monument längs med "The Mountain Course"-banan i klättringen uppför berget. Coolt att han var en av toppförarna även vid Saxtorps GP. Saxtorps real road racinglopp på 30-talet sägs väl för övrigt vara det svenska motorsportsevenemang som haft störst publik någonsin genom historien. Ganska mäktigt när man betänker hur mycket svårare det var att förflytta sig på den tidens vägnät och med tillgängliga fortskaffningsmedel. Bara att resa från Stockholm till Skåne lär ha varit ett 2-3 dagars projekt på den tiden, även om man råkade vara en av de lyckligt lottade som hade tillgång till motorfordon. /BGInte IoM men...Var å bläddrade i gamla Nerikes Allehanda idag på Örebro Stadsbibliotek. I en tidning från 31/8 1936 fanns ett reportage om TT-tävlingarna i Saxtorp 1936. Det blir 80 år se'n i år! Tog ett litet utsnitt med mobilen. Studera och begrunda! Klicka för större bild!
View attachment 426924
Igår åkte jag med Daniel och hans pappa Peter ner till mc-mässan för att kolla in det nya på sporthojsfronten, provsitta, klämma och känna lite.
Men dagens stora uppgiften var att möta upp Björn i Nordgrenracings monter...
...När vi kände oss klara hos BG gick vi över mässan ganska så snabbt...
En helt okej Söndag med andra ord // Marcus
Fantastiska nyheter!
Hurra! Mer BG till folket!
Nu kanske vi kommer att se mer av dig i depåerna i Sverige i år alltså?
Hörru du, har du möjligen påbrå från "jöttlaborg" eller... /BGBG på en elhoj Trots att du inte ska tävla med elhojen detta år, så slog jag en volt av glädje när jag såg denna nyhet.och jag ser med spänning fram emot utvecklingen inför nästa års TT.
En sådan här grej kan ju generera en hög med dåliga skämt, och jag måste erkänna att jag hade några på lager, men fick kortslutning då jag skulle skriva ner dom. Det var kanske tur för några skulle nog upplevas av vissa som stötande.
Gott att du finns med i supporterskaran som vanligt!Kul att du ska köra Lightweight med samma team som förra året.
Det kommer att att bli så kul att se din framfart på ön även i år.
svenskt stall.
Om du undrar om the TT 2016 så börjar träningen lördagen 28:e maj. http://www.iomtt.com/TT-Info/Qualifying-and-Race-Schedule.aspxNär går detta race av staplen i år och vart kan man kolla på det live (tv/internet) ?
Oj, huvudnumret... Då måste du ha missat Toymans Superbike-monter. Jag gick dit alldeles själv på söndag eftermiddag för en stunds kontemplation när folkströmmen börjat avta. Ett bättre ställe att ladda batterierna på efter fyra intensiva dagar är svårt att hitta...BG var huvudnumret på mässan i år! Grymt intressant och kul att få en pratstund med dig! Hoppas du bjuder på några tips på körningen i Slovakien när vi ses där
PS. Lyckades beställa nytt lösenord till mitt konto här på SH
Det känns tryckt att ha med er därute längs med banan. Jag råkar ju veta att du och "Joe" börjar bli rutinerade Mountain Course Marshalls efter era två tidigare besök med BG supportergänget. Om någon av er har lust att delge oss andra lite erfarenheter här i tråden om vad som skiljer flaggandet på Isle of Man från en vanlig SM-tävling så är vi nog många som är idel öra. Dessutom vet jag ju att det går fort att bygga upp ett förråd av självupplevda anekdoter från denna magiska motorcykel-ö , oavsett om man besöker den i egenskap av förare, funktionär eller publik. Hur var det t.ex. med den där föraren som ni såg blåsa över kanten vid East Mountain Box? Det är väl en upplevelse som man inte behöver hantera så ofta som funkis ut ur esset på Sviestad, eller hur? Det slutade ju lyckligt för honom men en sådan ögonvittnesskildring understyrker lite av utmaningarna man ställ inför på världens svåraste bana. /BGHej på er.
Jag och Joe Dalton har nu anmält oss till att delta i IOMTTMA:s utbildning för funktionärer den 3/6.
Det är en kurs som kallas för IMC (Incident Management Course) hos ST. Johns ambulance service i Douglas.
För er som undrar vad IOMTTMA ståt för så är det som följer Isle Of Man TT Marshals Association
Vi kommer att vara därute......
Ma Dalton
Jag också... /BG...Gillar "gammaldags" svenska ord!...
Som Silja nämner så äger årets TT rum mellan 28 maj till 10 juni. Det kommer med all säkerhet att dyka upp info här i tråden om hur man bäst följer med i vad som händer där borta när det börjar närma sig. Silja och flera andra är för övrigt föredömligt duktiga på att liverapportera här i tråden om mina framgångar och nederlag, baserat på livetiming och iakttagelser på plats. Att logga in på sporthoj.com och leta upp den här tråden på nytt i slutet på maj är alltså ett bra alternativ för den som nyss fått upp ögonen för racingen på Isle of Man. Välkommen in i diskussionerna och kul att du vågade skriva och ställa frågan! /BGNär går detta race av staplen i år och vart kan man kolla på det live (tv/internet) ?
Om du undrar om the TT 2016 så börjar träningen lördagen 28:e maj. http://www.iomtt.com/TT-Info/Qualifying-and-Race-Schedule.aspx
Ingen livesändning på TV. Banan är över 60 km så det går inte att täcka hela sträckan inom rimliga kostnader. Däremot så kan man via ITV4 i England se sammandrag samma kväll som de olika racen och träningen.
Viasat Motor brukar sända ut samma inslag men senare än ITV4.
Men på radio kan du höra direktsändningarna. http://www.manxradio.com/ Manx Radio. KLicka på LISTEN LIVE och sedan på Listen to AM! Lycka till!
Å du...det är bara fartyg som går av stapeln. Men the TT äger rum på den fantastiska ön Isle of Man! Åk dit! På sida 42 inslag 2448 kan du läsa inbjudningen till årets resa till ön. Fullbokat men det kan bli något återbud kanske. Kontakta Peter Karlsson peterportimao@gmail.com om du är intresserad!
Tack för ett bra svar! Synd att det inte täcks bättre utav TV. Får kolla sammandragen och försöka lyssna lite!
I år blir tight, nästa år dock! Hade varit riktigt kul!
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|