ISLE Of MAN - racerapport!

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Du är som vanligt rena uppslagsverket Silja och vi är glada att få ta del av din visdom!:Bugar Glöm bara inte bort att vara lika välkomnande här på tråden mot nya IoM-fantaster som du är "IRL"(=In Real Life)...:)
/Från en som både gillar gammaldags svenska ord OCH gammaldags svenska metaforer...;):krama
http://blog.svd.se/sprak/2011/12/08/”endast-batar-gar-av-stapeln”/

På återhörande!
/Björn

Ähh SvD! Dom har ju varken kultur-eller sportredaktion längre...;-) Hittade ingen blinkning tidigare men det borde kanske ha varit så här ungefär? ;-) Redigerar nu #2534...
 
Last edited:

TOHI

Medlem
Gick med
20 Nov 2012
Ort
Mariestad
Hoj
CRTT
Inte IoM men...Var å bläddrade i gamla Nerikes Allehanda idag på Örebro Stadsbibliotek. I en tidning från 31/8 1936 fanns ett reportage om TT-tävlingarna i Saxtorp 1936. Det blir 80 år se'n i år! Tog ett litet utsnitt med mobilen. Studera och begrunda! Klicka för större bild!
View attachment 426924

Lite "off" kanske men den 1930 års Saxtorps vinnande cykeln finns kvar i Sverige och kommer att visas upp på utställningen i Mariestad 3/9.
TH
 

Raderad medlem 61114

Guest
Oj, huvudnumret...:rodnar Då måste du ha missat Toymans Superbike-monter. Jag gick dit alldeles själv på söndag eftermiddag för en stunds kontemplation när folkströmmen börjat avta. Ett bättre ställe att ladda batterierna på efter fyra intensiva dagar är svårt att hitta...:Bugar

Självklart bjuder jag på tips i Slovakien om det är något jag kan hjälpa till med! Leta bara upp vår camp i depån där nere. Men om jag inte kan placera dig i rätt sammanhang från mässan direkt så passar jag på att be om ursäkt redan nu. Har säkert pratat med 1500 trevliga människor under de 4 mässdagarna.:) /BG


På återhörande!
/Björn

Jodå, missade inte toymans monter :tummenupp
Självklart förstår jag att det är svårt att koppla nya människor bara sådär. Jag själv kan ha svårt att känna igen samma person 2 timmar efter jag pratat med densamme ibland :fakta
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Road Racing News

Nedanstående länkades på BG-racings sida på facebook för någon vecka sedan, men jag har fått påpekande om att det borde läggas upp här också eftersom en del av trådens läsare inte använder sig av fejjan. För övrigt kan jag tipsa om att RoadRacingNews är en förnämlig sida att bevaka för den som är intresserad av IoM och real road racing. Sidan är en av de mer initierade i branschen och ofta snabba med nyheter.

På återhörande!
/Björn

RoadRacingNews.jpg

"Currently Sweden’s only competitor at the Isle of Man TT, Bjorn Gunnarsson has landed a top draw ride for this years lightweight TT, piloting DP Coldplaning/TC Racing ER6 Kawasaki.

It will be second time that Bjorn has competed for the team ran by Mick Charnock, in the lightweight TT.

Last years lightweight race at TT 2015 saw him finish a more than creditable fourteenth, as he finished in front of team mate and now ninth fastest rider in TT history David Johnson.

Monster Energy supersport races would see Bjorn seal series of highly creditable results.

He propelled the Nordgren Racing CBR 600 RR Honda to thirty first place finish in the opening race, whilst the second supersport race showcased his proven pace around the Mountain Course.

As he finished twenty fifth, finishing in front of 2004 senior Manx Grand Prix winner Davy Morgan, TT stalwart Jim Hodson, Hudson Kennaugh, Mark Parrett and rising star Sam West.

Prior to making his TT debut in 2015, Bjorn had enjoyed two hugely productive Manx Grand Prix campaigns.

His trio of twelfth place finishes in the junior and senior Manx GP encounters in 2014, where undoubted proof of his pure road racing talent.

The last time a rider from Sweden sealed a top ten finish at the TT Races was back in 2008, when Mats Nilsson finished an excellent eighth in the opening supersport race.

All set to compete on DP Coldplaning/TC Racing’s proven ER6 Kawasaki, Bjorn Gunnarsson has the machinery, talent and determination to break into the top ten finishing positions.

Words by Stevie Rial"


http://roadracingnews.co.uk/bjorn-gunnarsson-lands-tc-racing-er6-kawasaki-ride/
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Härligt Björn!!! Sr bra ut för 2016!!!! "pure road racing talent" är ju inte ett helt tokigt omdöme att få av folk som begriper!!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Victor Cox blir min teamkompis i TT-16

IMG_9530.jpg
En bild från depåtältet i Team DP Coldplaning/TC racing under Isle of Man TT 2015. Den hoj jag ska tävla med i en uppdaterad version i TT 2016 är den som syns längst bort i bild


Nu är det klart vem som blir min teamkompis och årets rookie i TC racing. Stallchef Mick brukar ha för vana att ta in en förstaårs-förare i teamet varje år och i vår blir det alltså Victor Cox:s tur att begå Mountain Course debut. Jag känner inte till särskilt mycket om honom men tror mig hört hans namn nämnas ihop med vår svenske Filip Backlund när de körde mot varandra i supportklasser till BSB för några år sedan. Cox sägs i alla fall vara en stabil förare som brukar hålla sig på hjulen och det är ju som en bekant en bra egenskap om man har för avsikt att tävla på ön.

På återhörande!
/Björn

Victor Cox is set to make his pure road racing debut at TT 2016, as he competes for Mick Charnock’s DP Coldplaning/TC Racing outfit.

A frequent front runner in the Pirelli national superstock championship, Victor comes to the Isle of Man TT with a hugely impressive CV.

His entry into TT 2016 adds yet another exciting aspect to what are set to be a quite memorable two weeks of pure road racing action.

Piloting the DP Coldplaning/TC Racing CBR 1000 Honda Fireblade Victor is set to compete in the superbike, superstock and senior races, as he targets an eye catching TT Races debut.

Over the years Victor has competed for multiple top teams including Ian Lougher’s ILR Kawasaki outfit, Morello Racing and Quattro Plant Kawasaki.

As he’s a newcomer to the roads, it’s difficult to say how competitive he will be at TT 2016.

He’s more than up to speed though and in DP Coldplaning/TC Racing, he has the ideal team running him for his TT debut.

Victor joins Seamus Elliott recently announced to compete for the peoples bike team, Alex Polita, Ben Wilson, Jochem Van Den Hoek, Michael Booth and Josh Daley as confirmed debutant’s to the Mountain Course for TT 2016.


http://roadracingnews.co.uk/victor-cox-to-take-to-the-mountain-course-with-tc-racing/
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
VÄLKOMMEN PÅ ETT MÖTE I MOTORSPORTENS TECKEN!!!

mc003.jpg
Saxtorpsloppet 1937.

Dags igen att träffas över några öl och något gott att äta. Det finns anledning att tro att det finns en hel del att snacka om också. Observera att alla som är intresserade är välkomna! Tag gärna med vänner och bekanta. Kompisgänget här i Örebro, Peter Karlsson, Jorka Blomberg och jag tycker att det vore kul om du vill komma!

Det blir ett möte på Närke Kulturbryggeri, Beväringsgatan 2B i Örebro http://www.kulturbryggeri.se/
Vi ses där lördagen den 5/3 klockan 18.00. Ta en titt på t.ex. Eniros kartor för en vägbeskrivning.

Programmet består av lite mera än bara samkväm, mat och dryck. Jag kommer att visa några avsnitt ur TV-serien ”Hjulens Hjältar” som sändes i SVT 1986. Varje avsnitt är 30 minuter och det blir ett par med motorcyklar. Serien handlar mest om motorsport från lite äldre tider än idag. Dessutom så blir det några intressanta klipp från YouTube med bilder och fantastiska ljud från motorernas värld och så lite Isle of Man förstås!

Det finns sittplatser för cirka 70 personer. Därför är jag tacksam att få veta hur många som vill komma. Skicka ett mail till jan.siljestrom@bredband.net eller peterportimao@gmail.com senast söndagen den 28/2 med besked om önskat antal platser och om du vill ha mat eller inte. Jag är även tacksam att få veta om du äter vegetariskt eller om du är gluten- eller laktosintolerant. Som vanligt så gäller först till kvar’n!

Vår tanke är att vi beställer gräddstuvad pytt i panna från en cateringfirma. Priset per portion brukar vara runt 180:- inklusive tillbehör. Självklart så är bryggeriets kranar öppna med några av deras många ölsorter hela kvällen. Det blir ingen entréavgift.

OBSERVERA! Bryggeriet tar inte emot kortbetalningar. Ta med cash för betalning av mat och dryck!

Med vänliga hälsningar,

Jan-Åke ”Silja” Siljeström.

PS. Å IDAG ÄR DET 100 DAGAR TILL THE TT STARTAR! DS.
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Å nu då det är 99 dagar kvar till the TT har jag glädjen att meddela att det kommer tvåtaktare till the TT och Isle of Man igen! Suter har fått dispens att vara med i år. De kommer med en V4:a på 576cc. 195 hästar på 127 kg. De' ni! Jisses, en tvåtaktare på nära 200 hk. Det låter extremt svårkört. Hoppas att den håller till mål! Bilder och mera att läsa på engelska här: http://www.ttwebsite.com/forums/showthread.php?tid=21538
 
Last edited:

Ma Dalton

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Solna
Hoj
Yamaha FZS1000 -01, Yamaha XT660X-05
Å nu då det är 99 dagar kvar till the TT har jag glädjen att meddela att det kommer tvåtaktare till the TT och Isle of Man igen! Suter har fått dispens att vara med i år. De kommer med en V4:a på 576cc. 195 hästar på 127 kg. De' ni! Jisses, en tvåtaktare på nära 200 hk. Det låter extremt svårkört. Hoppas att den håller till mål! Bilder och mera att läsa på engelska här: http://www.ttwebsite.com/forums/showthread.php?tid=21538

Helt klart kommer Joe att gå i spinn när han dels får höra, men framför allt dofta på en 500 kubikare som vrålar förbi. Mission att hitta den i depån är redan påtänkt.:tungan
 

Ma Dalton

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Solna
Hoj
Yamaha FZS1000 -01, Yamaha XT660X-05
Det känns tryckt att ha med er därute längs med banan. Jag råkar ju veta att du och "Joe" börjar bli rutinerade Mountain Course Marshalls efter era två tidigare besök med BG supportergänget. Om någon av er har lust att delge oss andra lite erfarenheter här i tråden om vad som skiljer flaggandet på Isle of Man från en vanlig SM-tävling så är vi nog många som är idel öra. Dessutom vet jag ju att det går fort att bygga upp ett förråd av självupplevda anekdoter från denna magiska motorcykel-ö , oavsett om man besöker den i egenskap av förare, funktionär eller publik. Hur var det t.ex. med den där föraren som ni såg blåsa över kanten vid East Mountain Box? Det är väl en upplevelse som man inte behöver hantera så ofta som funkis ut ur esset på Sviestad, eller hur?;) Det slutade ju lyckligt för honom men en sådan ögonvittnesskildring understyrker lite av utmaningarna man ställ inför på världens svåraste bana. /BG

På återhörande!
/Björn

Hej.
En sådan här utmaning kan man helt enkelt inte låta passera. Sporrad av utmaningen slängde jag ihop detta. Skämt åsido så har det har tagit ett par dagar att försöka göra en liten information som skall täcka, om inte allt så, stora delar av skillnaderna mellan vanlig bana och ön. Ha lite tålamod för det här blev kanske lite långt.
Anekdoter finns det gott om men de ventileras förmodligen vid tillfällen då allmänt ljugande och floskler haglar mellan likasinnade. Jag stötte på lite oväntade bekymmer så detta hanteras i två delar.

Innan vi går in på det här med att vara funkis så kan en liten bakgrundshistoria, om hur vi kom att resa med till ön, vara på sin plats.

Som flertalet av medresenärerna känner till så har jag och Joe känt Björn och hans föräldrar i ganska många år. Vi har trivts i varandras sällskap och träffats ute på de banor där Björn tävlat och vi har varit funkisar. Vi lyckades vid ett tillfälle lura med Björn i vår lilla hojklubb i Stockholm.

Våren 2014 var Björn i stan för att arbeta och vi passade då på att ha en gemensam middag och förevisning av klubbstugan. Det blev en hel del ljug och annat den kvällen. Hur som helst berättade Björn att han skulle köra i Manx GP och att det fanns en arrangerad resa för intresserade och supportrar. Eftersom varken jag eller Joe är av rätt årgång eller särskilt intresserade av att lägga ned massvis med tid på att hänga på en massa forum, så hade vi ingen aning om detta. Ingen av oss har konto på Facebook. Jag har visserligen ett twitterkonto men vet knappt hur jag loggar in. De inlägg vi har gjort på SH har varit få och med långt emellan, allt om man undantar Joes byggtråd.
Björn berättade i alla fall att det hade blivit ett par avhopp i resesällskapet och att det fanns ett par platser lediga och han frågade om vi var intresserade. Det är klart att man var intresserad, det handlar ju om ”Mecka” för en hojåkare.

Jo vi kör faktiskt hoj också.

Här är mina brum brum.
101-0184_IMG.JPG20140610_220618.jpg

Det behövdes fixas ledighet med respektive arbetsgivare och finanserna behövde stämmas av. Finanserna var ”överkomliga” då det handlade om ett ”once in a lifetime opportunity”.
Med facit i hand skall vi nu dit för tredje gången.
Det skulle även vara kul att köra ett varv på ön, men då vi flyger står valet mellan funkispackningen eller utstyrsel för motorcykelfärd. Ni som känner oss vet vilket det blir.

Ett stort tack skall riktas till Peter K för all arbete han har lagt, och lägger ned på att fixa dessa resor. Det är även på sin plats med ett stort tack för trevligt bemötande under alla de kontakter som blev före resan. Jag tror bestämt att vi fann varandra under den 48 timmar plågsamma bussresan till ön. Man blir lite sugen på att hänga med på någon annan resa till något race utomlands. Vem vet, ryggsäckarna kan ju kanske åka med.

Funktionär på Isle of Man

Finns det några skillnader mellan att vara funks på ön och vanlig banracing? Jo det är ju förstås en hel del. Bara antalet funktionärer få att få ihop det hela är ca 1500 och det inberäknar alla typer av uppgifter. Det finns ju självklart egenheter som bara kan förekoma på ön.
Bara genom att delta som funktionär innebär att man har lite speciella befogenheter och skyldigheter, men jag tror att jag sparar dem till sist.
Om man jämför mer med banracing så finns det den stora skillnaden att på banor har man normalt ögonkontakt med den postering som finns före och den som finns efter. På ön finns det ett flertal platser där man inte kan se andra posteringar, utan man är helt beroende av att radion fungerar så att det kan flaggas korrekt. Det kan även vara riktigt långt mellan posteringarna, så om någonting händer så gäller det att konditionen inte är urusel. Många mindre posteringar är bara bemannade med en person som skall flagga. Det är då upp till huvudposteringens personal att ta sig fram till olyckan.

En annan ganska stor skillnad, är att man ibland står VÄLDIGT nära banan
DSC00335.JPG

Alla de vanligtförekommande flaggorna finns på alla posteringar. Alltså gul, grön och oljeflaggan (gul och rödrandig). På utvalda posteringar finns röd, vit, blå, apelsinen (svart med orange stor prick) samt de som beskrivs nedan.

När det gäller flaggorna så finns det ett par som inte används vid vanlig banracing i Sverige.

Den första är den så kallade regnflaggan som inte används inom SM tävlingar, men den förekommer i MotoGP. Det är en vit flagga med ett rött kryss diagonalt över flaggan

regn.jpg

Den här betyder Sun alltså sol. Den används då bländande sol kan förekomma. Flaggan kan ha ordet SUN helt skrivet på flaggan

sol.png

Den här heter Visibility och används när sikten kan vara nedsatt på grund av exempelvis dimma

vind.png


Det finns en liten specialitet när det gäller användning av den röda flaggan. Innan fördjupning i detta kan ske måste man känna till lite om banan. Eftersom den är 6 mil lång blir det en jätteapparat att flagga av allting. De posteringar som finns utsatta på diverse kartor över banan beskriver bara en del av sanningen.

Banan är indelad i ett 12 sektorer. Varje sektor, som kan vara flera kilometer lång, innehåller ett antal vad vi kan kalla huvudposteringar på banöversikterna. Huvudposteringarna är i sin tur omgivna av flertalet ”vanliga” flaggposteringar.
Ett exempel är i sektion 9, posteringen ”Mountain Box” som även består av flaggstationerna Bridge och Flag före posteringen och Caseys advance efter posteringen. Huvudposteringarna har ofta byggda stugor där funktionärerna kan gå in och pausa mellan racen eller träningarna.
Det flesta huvudposteringarna är beskrivna med namn och siffrorna är så kallade ”milemarkers” över banan.

mountaincourse1990_Present.gif



För varje sektor finns en ansvarig och flera biträdande chefer. Chief Sector Marshal och flertalet Deputy sector marshals. Vad chief sector marshal är ansvarig för är rätt klart. Han/Hon ansvarar för en hel sektor medan deputyn är ansvarig för huvudposteringen med kringliggande flaggposter.

I arbetet som chief sector marshal har man också ansvaret för att se till att alla posteringar har korrekt bemanning. Det är därför helt naturligt att man blir lite sliten.I pauser är allting tillåtet.

20150612_142650.jpg

Längst ned på totempålen finns då övriga funktionärer.
Flertalet huvudposteringar har även antingen läkare eller ambulanssjukvårdare utstationerade.

För att återgå till den röda flaggan, så är det på det viset att den kan gälla antingen hela banan eller bara en eller ett par sektorer. När röd flagga skall visas så skall den vara rörlig på huvudpostering, skall föregås av rörlig gul på två posteringar och dessutom av en stilla gul före de rörliga.

Förarna skall svänga in och stanna där den rörliga röda visas. Om tävlingen eller träningen blåses av, skall förarna vänta på att en TM (travelling marshal) kommer och leder förarna ned till paddock.
Att flagga rött på en eller ett par posteringar är troligen ett instrument för träningar.Om det blir så att träning skall återupptas skall förarna släppas iväg i den ordning de kom in till posteringen. Att återuppta en tävling efter delvis röd flagga kommer att bli en logistisk mardröm. Jag vet faktiskt inte om man praktiserar detta.


TM är en samling hyfsat snabba personer, f.d. IoM rr förare som susar om kring på sporthojar och har en gul väst på sig. De åker på gatreggade cyklar och håller samma eller snabbare tempo än en del deltagare. Det brukar finnas 6-8 TM runt banan. De skall även assistera på de platser som har en olycka.


Här tar platsen att infoga fler bilder slut, så jag får återkomma med del 2

Ma Dalton
 

Ma Dalton

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Solna
Hoj
Yamaha FZS1000 -01, Yamaha XT660X-05
Hej igen.

Här kommer del 2

När det gäller den stackare som ”blåste” av mellan Mountain Box och Caseys advance, så berodde det helt enkel på att han närmade sig vänsterböjen i fel spår. Det var 4 förare som närmade sig svängen och han hamnade längst ut. Denna dag kan man, inte annat än, beskriva vindarna som friska och förarna kom från att köra i lä, rakt in i stenhård mot/sid vind. Vägen tog helt enkelt slut och ut for han i grönsakerna.

DSC00319.JPG

Att beskriva terrängen som grönsaker är väl kanske det också en överdrift, eftersom det handlar om delvis gräsbeklädda stenbumlingar, myrtorn och taggtrådsstängsel som det gör ont att landa på.

Det gick ett par maskor på motorcykeln och föraren fick lyftas med helikopter för vidare transport in till sjukhus.

DSC00318.JPG

Detta var ingen olycka som förorsakade rödflagg. Man kan bara beskriva att det är mycket arbete att konstant stå med rörlig gul flagg i hård vind i 45 minuter. Så lång tog det innan allt var klart och att alla var tillbaka på plats. En annan sak som man kan notera där det skiljer sig gentemot banracing, är att det är bra mycket längre att springa om någon har oturen att rulla med motorcykeln. Det som liknar banracing är att i stort sett ingen går omkull precis bredvid posteringen.

DSC00154.JPG

För er som undrar över alla stora höbalar som finns vid posteringarna, kan vi informera om att de är till för att skydda personalen, och således inte är höbalar, utan inplastade traktordäck. Se där, ytterligare ett incitament till att hålla sig på hjulen.

Det som däremot är helt speciellt med ön är att alla funktionärer är delegerade med polismans behörighet. Behörigheten har att göra med de avspärrningar och vägavstängningar som behövs för att tävlingar och träningar eller parader skall kunna genomföras. Man behöver inte vara den vassaste kniven i lådan för att inse att 6 mil racerbana med tillhörande tillfartsvägar och i övrigt avstängda områden, kan var lite besvärligt att sköta för öns lokala polismyndighet. Då har man enligt 1982 års Road race act helt enkelt låtit öns Chief Constable (motsvarar polismästare) att förordna funktionärer att upprätthålla ordning och regler under de tider då avstängningarna gäller. Förordnandet finns på baksidan av funkispasset

funkispass baksida.jpg

Bemyndigandet innefattar även, att med viss diskretion, frihetsberöva delinkventer som inte vill efterkomma anmaningar om att lämna banan eller område som är avlyst. Ett par överförfriskade gentlemän som inte ville lämna banan fick vackert ringa chefen och tala om att de hade förhinder mot att infinna sig på arbetet de närmsta åtta veckorna. En annan fåntratt slängde in en ölburk på banan och det kostade nio månader i sinkabirum och 5 års förvisning från ön. För tillresta lämnas ingen respit utan avtjäning påbörjas omedelbart efter domen, vilket brukar handla om första vardagarna efter förseelsen.

Det enda som jag har upplevt som lite trist, är att det förekommer en del ”turister” på en del posteringar. Det är vänner till funkisar som tecknat sig som funktionär, plockar ut väst mm, men som varken har utbildning, erfarenhet eller ambition att delta i arbetet på postering. Man gör detta för att helt enkelt komma nära racingen och kanske få ett par bra bilder. Det belastar för den delen inte arrangören, ekonomiskt då ingen ersättning utgår, mer än det faktum att antalet funkisar på en del posteringar kan vara lite löjligt många speciellt med tanke på hur lite som inträffar på posteringen.

Det är visserligen sant att utan funkisar blir det inga tävlingar, men vi är i alla fall där för att jobba.

Ma Dalton:)
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Nu är det 97 dagar kvar till The TT och det har blivit offentligt vem som skall köra Suters tickande bomb, en tvåtakts V4:a på 195 hästar.
Det blir Ian Lougher, 53 år i sommar. Han hade dragit sig tillbaka från racing men gör come back. Hoppas att allt går väl!
suter-srt-500-factory-v4-track-bike-15.jpg

maxresdefault.jpg

Cirka 14 veckor till träningen börjar. Den här tråden har drygt 3000 besök i veckan. Just nu cirka 492 000 besök genom tiderna vilket betyder att tråden har passerat
500 000 besök med råge då träningen börjar 28/5 2016! Imponerande!

Håll utkik. Vem blir besökare 500 000? Det kommer att ske strax före mitten av mars.
 
Last edited:

Joe Dalton

Kör så de' ryker
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Kungliga Hufvudstaden
Hoj
Moddad RD500LC-84 och RZV500 bygge på G. RGV250M -90, RD350F2 -86, RD250 -80, RD125 -78, TZ350 -80
ÄNTLIGEN en RIKTIG HOJ som kan förse oss 2T entusiaster med" frisk luft"!! :yoparty:D:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top