Det låter bra!
Vilken Zoom-modell har du?
Om jag får lämna in ett önskemål så skulle jag vilja höra ljudklipp på vissa förbifarter. Suter MMX 500 och Honda RC213V-S står överst på listan. Snääällaaa...?
Perfekt! Tack!
Jag har också en H1:a. En Zoom alltså, inte en Kawasaki. Jag är riktigt nöjd med den med tanke på storleken på enheten och på priset. Om du inte har "riktiga" vindmuffar så funkar det att dra dubbla strumpor över den. Det ser inte så proffsigt ut, men det dämpar vindbruset.
Det låter bra!
Vilken Zoom-modell har du?
Om jag får lämna in ett önskemål så skulle jag vilja höra ljudklipp på vissa förbifarter. Suter MMX 500 och Honda RC213V-S står överst på listan. Snääällaaa...?
Har precis fått leverans av tishorna jag beställde.
Jag får ju en till när vi reser iväg.
Börjar få riktig resfeber nu, längtar till Torsdag
View attachment 430951
Trist med kraschen, men skönt att du inte fick värre skadorHej!
Planerad åktur med klubben var det i lördags. 22 mil på mindre vägar ned mot Nyköping och Vagnhärad och lite annat. Nu började det hela inte så bra. Joe fick fel på hojen efter bara ett par hundra meter.Hojen gick helt plötsligt varm, så vi fick stanna på Essingeleden vid Hornsberg. Tack och lov finns de en ny avfart när man kör söder ut, så att man inte står så illa till. Det medhavda vattnet användes till att fylla på och för att få ned tempen på hojen. Det var nu vi blev varma och stressade att hinna till den utsatta tiden för samling. Vi tog oss till Shell Alby där Joe kunde komstatera att ett tändstift gett upp.
Han hade inga verktyg med sig och inga av våra passade. Macken hade i alla fall en polygrip så att det felande tändstiftet kunda avlägsnas. Nu är mackarna inte vad de har varit, så något tändstift kunde inte köpas. Biltema ligger däremot inte allt för långt från macken, så Joe blev i fullt raceställ skjutsad på en ny Tenere' för att göra nödvändiga inköp. Det var en udda syn. Efter att ha ersatt stiftet, så kom vi äntligen iväg på åkturen. Jag säger bara två-takt.
Jag som är åkgeneral och har planerat den lilla åkturen tar förstås spets.
Alldeles innan vi kommer fram till slutet av Vällingevägen får jag uppleva precis hur VR46 m fl känner sig när man helt plötsligt har blivit av med hojen. Helt utan förvarning och på rätt sida av vägen i en vänstersväng, försvann framhjulet och hojen. Jag hör hur den skrapar där den fortsätter mot vägkanten.
Själv dunsar jag i vägen rullar ned i ett litet dike. Det blev en hel del svordomar över det inträffade.
Jag tar mig upp och stänger av tändningen, får hjälp med att resa upp hojen så att jag kan göra en skadedömning. Det mesta är kosmetiska skador och motorkåpan över generatorn håller. Efter att ha kollat de egna blessyrena är det bara att ta tjuren vid hornen och fortsätta åkturen. Jag kände att höger knä fått sig en smäll, men inget så att det inte gick att stödja på benet. Vi fick vara glada att inga fler gick omkull då vi kunde konstatera att det låg väldigt fin sand genom svängen. Det fanns inte en chans att se detta. Farten var ca 50 km/h och jagtillhör inte de som försöker köra med knät i backen.Två meter från där motorcykeln stannade stod en ståtlig talll. Hade hojen landat i den hade det definitivt varit färdigkört för dagen. Det är mest självkänslan som tagit störst skada. Tvåa kommer plånboken. Hur som helst genomfördes åkturen och kvällen avlutades med ett besök hos Rapido MCK på deras vårfest.
Nu sitter man och laddar för den kommande resan till IoM med ett hyfsat svullet knä.
Ma Dalton
Jag fick också en tischa! Fast den klåfingrige brevbäraren hade rivit upp ett stort hål i kuvertet så jag vet inte om det var något mer än tischan i, som en lapp med betalningsinfo till exempel. Men vi kanske betalar samma summa som vanligt till samma konto som vanligt?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|