View attachment 433050
Real Road Racing-säsongen lider mot sitt slut men istället börjar föredrags-säsongen för min del. Ni som följer min rapportering regelbundet vet ju att jag som ett led i att få ihop medel för mina Isle of Man-eskapader tar chansen att komma ut och berätta om mina erfarenheter från min racing i allmänhet och den berömda ön i synnerhet varhelst jag får en inbjudan.
Först ut bland de publika föreställningarna blir i Mariestad nu på lördag 3 september kl 15:00. Min presentation kommer att ske i Gamla Teatern i centrala Mariestad. Det sker i samband med Speed Art Design som arrangeras vart tredje år i Mariestad. Jag var inbjuden som föreläsare även senast arrangemanget hölls 2013 och jag kan varmt rekommendera upplevelsen. Min egen föreläsning kommer visserligen att begränsas tidsmässigt till en knapp timme men timmen före mig håller racerföraren och den gamle Viggen/Gripen-piloten Peter Lindén låda på scenen och efter mig har ökenprinsessan Annie Seel föredrag om sina Dakar-upplevelser. Jag har haft förmånen att få bevittna både Peter och Annie tidigare och jag kan lova att deras berättelser är minst lika spektakulära som min.
Missa inte chansen att besöka Mariestad till helgen med andra ord!
Nedan har jag saxat in Speed Art Designs programförklaring och den som vill veta mer följer med fördel länken till evenemangets hemsida där man kan hitta alla detaljer om tider och platser.
"Syftet med evenemanget är mötet mellan konst i bred bemärkelse och motorsport. Målet är att bredda det publika intresset för konst genom att koppla intresset för motorsport till måleri, grafik, konsthantverk, foto, litteratur, design och modellbygge. Och i sammanhanget visa på sjöstaden Mariestad och sätta kommunen på evenemangskartan.
Genom den unika kopplingen mellan fart, konst och design finns det mycket för alla att upptäcka och inspireras av för såväl gammal som ung. Allt från flyg, sportvagnar, veteranfordon, båtar, motorcyklar till ett stort antal nationellt erkända konstnärer och designer, till för de yngre med b.la musikteatergruppen Mammut, miniracing, virtuell motorsport och bilstyling."
http://speedartdesign.se/
På återhörande!
/Björn
Har du varit här utan att säga hej?
Ser fram emot detta men gissar att jag måste sko om gammel-DR:ens TKC80 då...BG:
Du är ursäktad. Hur skulle jag kunna vara arg eller ledsen på dig? (Men gör inte om det! )
Nästa gång du kommer hit skall jag visa dig de fina asfaltsvägarna vi har här.
Fantastiska nyheter om TT 2017!
Längtar redan till TT:t.
Det är ett fantastiskt arbete som du och Peter har lagt ner för att ännu fler kan få uppleva racen på Ön.
100 personer är ju helt fantastiskt, inte ens toppförarna har ett så stort entourage.
Förutsättningarna finns för att det blir bästa resan ever.
Jag väntar otåligt på att få veta vilka klasser du ska köra nästa år
...
100 personer är ju helt fantastiskt, inte ens toppförarna har ett så stort entourage.
...
Ser fram emot detta men gissar att jag måste sko om gammel-DR:ens TKC80 då...
...
Just det, glömde ju att jag borde ha känt mig kReNGt över Sempers degradering av min superstarstatus... Tack för påminnelsen PeteR1!Vafalls!? Insinuerar du att BG inte är en av toppförarna?
Det finns hojar här som du kan få låna.
Vafalls!? Insinuerar du att BG inte är en av toppförarna?
Nix, det är väl bara Muhammad Ali som kunnat matcha det entouraget!
"Float like a BG-supporter, sting like a beemer" you know...
På återhörande!
/Björn
Just det, glömde ju att jag borde ha känt mig kReNGt över Sempers degradering av min superstarstatus... Tack för påminnelsen PeteR1!
På återhörande!
/Björn
Hej BG,
En fundering jag har svårt att släppa, är hur man förhåller sig till markeringar i vägbanan (övergångsställen, filpilar..) när man kör rrr. Planerar man efter dem, eller håller man stumt med blicken långt fram?
Inte för att jag har privata ambitioner, men när höstfukten sätter in så kommer både hjärnspöken och sådana här funderingar upp till ytan!
Haha...
/Björn
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring