oops164
Smed
Nä han är britternas svar på listerlänningarna
Jo jag har sett den men den går inte att ladda hem därifrån. Jag vill spara en översättning till svenska där Guys snack går att förstå! Så mitt önskemål om att få tillgång till en kopia kvarstår!Finns på SVT play
Inte det bästa jag producerat, men det är iaf en radda med klipp från div på "ön".
Ganska snabbt och enkelt ihop kastat, i väntan på Ulvhamnes långfilmsepos
https://youtu.be/NP1D1mnHHZk
Listerländska: Det sämsta av småländska och skånska på en gång i en och samma förpackning.Nä han är britternas svar på listerlänningarna
Det finns de som har svårt för hur somliga pratar i Göingetrakten och kallar det läte...
Kan uppfattas som nedvärderande när det bara handlar om lite sämre språkförståelse!
Guy gillar inte "Southern softies" men hur det översatts vet jag inte för jag har inte sett den med svensk textning...
Listerländska: Det sämsta av småländska och skånska på en gång i en och samma förpackning.
Och de stackars blekingarna glöms bort som vanligt...
Listerlandet ligger om jag inte missminner mig längst västerut i just Blekinge...eller hur det nu var. Det har iofs tillhört skåne tidigare.
Även Karlskronitiska är vederstygglighet för ovan öron, så att nu även de "vanliga blekingarna" får sig en släng av sleven.
Listerlandet ligger om jag inte missminner mig längst västerut i just Blekinge...eller hur det nu var. Det har iofs tillhört skåne tidigare.
Även Karlskronitiska är vederstygglighet för ovan öron, så att nu även de "vanliga blekingarna" får sig en släng av sleven.
Jag hör personligen ingen skillnad på skånska och blekingska, trots att jag spenderat mycket tid i skåne och har en knippe skånska vänner sedan många år och därtill har bott i Karlskrona i en handfull år. Jag vet däremot att karlskroniterna blir rätt upprörda när man säger att skånska och karlskronitiska låter likadant.
Det krabbar aldrig i skåne och en däka från skåne lär du inte träffa!
Ni tar ju de två absolut värsta dialekterna ifrån Blekinge!
Kom till Karlshamn så får nu höra något vackert och korrekt!
Jo jag har sett den men den går inte att ladda hem därifrån. Jag vill spara en översättning till svenska där Guys snack går att förstå! Så mitt önskemål om att få tillgång till en kopia kvarstår!
Tyvärr inte med svensk textNähä, ingen har den inspelad?
Holjetattare hela högen
Haha, det är en otrolig skillnad på Holje och Karlshamn
Closer to the edge finns med svensk text på Cmore.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |