oops164
Smed
Jag är gärna tvåa eller trea eller 241:a i just den här grenen..!
All välmening åt Björn är toppen helt enkelt
Jag är gärna tvåa eller trea eller 241:a i just den här grenen..!
Klicka för större bild!
View attachment 438012
Foto: Emanuel Gunnarsson.
Gänget utanför Villa Marina före Björns föredrag på Isle of Man 2017!
Vad jag förstår så är resan 2018 från torsdag 31/5 till lördag 9/6!
Hej alla jag söker efter nån bra åkbild från Ön på Björn rätt omgående.
Behöver den helst idag.
Kolla BG:s rejssida på Facebook, där kanske du kan hitta någon bra.
Har inte ansiktsbok plus att jag helt vill ha fotografens tillstånd att få använda bild/ bilder
Då var det ju inte så lätt. Om du inte är med där menar jag. Vid de flesta bilder finns fotografen nämnd så man kan ta kontakt och fråga. Jag menade inte att du skulle stjäla bilder.
View attachment 438394
Till helgen är det dags Europa Mästerskapen i classic road racing på Sveriges mest berömda tävlingsbana, Anderstorp Raceway.
Personligen har jag legat lågt med mitt tävlande efter kraschen på Isle of Man då min kropp inte varit helt kurant som bekant. Nu har rehabiliteringen dock nått så långt att jag till sist vågat mig på att efteranmäla mig till helgens tävlingar. Det handlar om en försiktig comeback i syfte att se hur det känns med hjälm på huvudet igen. Classic racing körs i korta men intensiva heat och eftersom som man sällan är på banan under mer än 15-20 minuter i stöten så betyder det att jag har möjlighet att hoppa över ett pass eller två om kroppen skulle visa sig börja konstra. Förhoppningsvis kommer jag ändå få känna på lite tävlingsnerv igen under helgen.
Precis som de senaste säsongerna kommer jag att deltaga i 500-klassen på Ingmars Seeley G50 (en hoj som ju var privatföraralternativet i Moto GP i den största klassen under slutet av 60-talet för er som minns er RR-historia). Hedrande nog har arrangörerna valt att använda en bild på mig och min kompis Lasse Sandberg på reklamaffischen för årets Swedish TT där vi gränslar varsin Seeley. Utseendet på affischen och begreppet "Swedish TT" är förresten dessutom direkt taget från den epok då Barry Sheene och de andra GP-hjältarna gjorde upp om VM-titeln på mossen i Anderstorp. Riktigt häftigt för en nostalgiker som mig och affischen sitter nu på hedersplats hemma på garageväggen!
Förutom den för mig välbekanta Seeleyn är målsättningen att jag också för första gången kommer att få möjlighet att tävla med en Yamaha TZ250 från sent sjuttiotal. Styrningen har möjliggjorts av Per i Swedish Yamaha Classic Racing Team och det är få motorcykelmodeller som varit så epokgörande inom RR som Yamahas TZ i 250cc och 350cc utförande när de slog ner som en bomb i början på 70-talet. TZrna anses ha gått i bräschen för den totala tvåtaktsdominans som kom att prägla all Grand Prix-racing ända fram till regeländringen 2002 när Moto GP-formeln skapades. Går planerna i lås kommer det så klart en recension av mina körintryck från Yamahan här så småningom.
Som vanligt ser jag och teamet till att bjuda alla besökare som letar upp oss i depån iförda BG-racing-plagg på kaffe. Atmosfären under Classic-helgerna är oftast ganska avslappnad och vi ser fram emot att hälsa på alla som har lust att komma förbi och prata Isle of Man eller motorcyklar i största allmänhet. Som en bonus kommer vi även att kunna visa upp BMW:n i vår depåbox som jag körde i Alternativ1 MC:s regi på Isle of Man för den som är nyfiken. Den är nu återställd i träningsskick inför TT 2018.
Väl mött till helgen! Program finner ni i länken nedan...
http://www.arc.nu/sv/nyheter/170723-swedish-tt/
På återhörande!
/Björn
Jag var också i Linköping och vill tillägga att den gamle grävlingens "Grattis!" beror på att BG körde Seeley-G50:an till seger i lördagens race! Grattis från mig också!!! Dessutom så har det varit 3 462 besökare här på tråden den senaste veckan!Grattis!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|