Hej igen!
Insamlingen och allt arbete med tröjbeställningarna o.dyl sköter ju Kris med den äran och, så vitt jag förstår, med viss hjälp av Scubadiver. Så på den fronten är de bättre lämpade att svara och jag vet att Kris brukar vara snabb med att svara på PM också om någon har särskilda frågor.
Nästa vecka hoppas jag att jag ska ha fått ytterligare lite stillbilder och andra småfilmer från folk som var med på ön och som Kris kan använda i filmen. Det är sånt som filmats med mobilkameror o.dyl. men som behövs för att dryga ut det filmmaterial som vi i teamet hann med att samla på oss där borta. Det tar en stund att sammanställa allt som ni förstår.
Som jag tidigare berättade för Kris vid överlämnandet av onboardmaterialet så måste man avsäga sig rätten till filmen för att få sätta kamera på hojen. Efter kraschen fick jag tillbaka kameran några dagar senare och då hade, enligt vad jag kan förstå, arrangören tagit bort de sista minuterna av filmen. Det var ju schysst att de inte raderade hela Seniorloppet för mig, vilket borde varit enklast för dem att göra genom att ta bort hela filen, men däremot hade jag så klart gärna studerat kraschförloppet för egen del så här i efterhand för att bilda mig en uppfattning om vad som egentligen hände. Därifrån till att lägga ut olyckan på nätet är dock steget långt för mig då det inte bara var jag som var inblandad och att kraschen dessutom var av sådan karaktär att den kunde fått allvarliga konsekvenser. Nu slipper jag ju som sagt ta ställning till det här eftersom jag inte förfogar över materialet. Däremot har jag kommit över en stillbildsserie som visar olycksförloppet tämligen bra utan att ge den där "kvällstidningsjournalistiksäckliga" sensationskänslan. Ska se om vi inte kan få med dessa i filmen på något sätt också. På "Denåterföddes" fråga om omkörningar så kan jag svara att jag aldrig blev omkörd ute på vägen under Juniorracet och under Senior så var det bara Jonathan som tog sig förbi. Jonathans race har jag ingen koll på men med en uppkörning från 48:e startposition till en 2:a så gissar jag att han heller aldrig blev omkörd.
Beträffande foten så har jag träffat läkaren i Sverige ett par gånger. Första gången röntgade vi foten och kunde åtminstone glädjande nog konstatera att den var ihopskruvad på ett bra sätt av kirurgen på Isle of Man. Andra gången tog vi stygnen och gipsade om benet då muskelmassan förtvinar fort i stillhet. Ett för stort gips leder, som alla med en aktiv livsstil vet
, ofelbart till rejäla skavsår som i sin tur riskerar att bli inflammerade. Efter omgipsningen förra veckan gör sig foten oftast bara påmind när jag slarvar med att hålla den i högläge eftersom fot och tår snabbt svullnar upp. Annars funkar det fint. Om en knapp månad ska jag förhoppningsvis få komma igång med sjukgymnastiken och det ser jag fram emot.
På återhörande!
/Björn