oops164
Smed
Jag vet, jag var där. Men jag menade Kallinge/Ronneby IF när jag skrev Krif.
Och jag menade KIK och inte Krif
Jag vet, jag var där. Men jag menade Kallinge/Ronneby IF när jag skrev Krif.
Nedräkningen har börjat. Det är nu 186 dagar kvar tills TT 2015 drar igång och departementet för ekonomisk utveckling under Isle of Mans regering har släppt en förhandsglimt av vad som komma skall...
https://www.youtube.com/watch?v=BchapH4vzq8
Nu kanske vi kan hoppas på att vår nytillträdda regering här hemma i Svea Rike låter sig inspireras och ger SVT i uppdrag att producera en liknande promotion-video för att bättra på populariteten och turistinkomsterna...
Men först borde de börja med att skapa exempelvis ett Gotland TT...
På återhörande!
/Björn
Nedräkningen har börjat. Det är nu 186 dagar kvar tills TT 2015 drar igång och departementet för ekonomisk utveckling under Isle of Mans regering har släppt en förhandsglimt av vad som komma skall...
https://www.youtube.com/watch?v=BchapH4vzq8
Nu kanske vi kan hoppas på att vår nytillträdda regering här hemma i Svea Rike låter sig inspireras och ger SVT i uppdrag att producera en liknande promotion-video för att bättra på populariteten och turistinkomsterna...
På återhörande!
/Björn
På återhörande!
/Björn
Tjusig bild med framskärmen på din Trajja i förgrunden och järnvägsövergången vid Bungalow i bakgrunden!
Hoppas bara att orsaken till ditt stopp på platsen inte föranleddes av den blå/gula bilen på parkeringen...
På återhörande!
/Björn
Satt och surfade på en helt annan grej och hittade denna bild
Är inte de där polisongerna bekanta på något vis?
Haha, kan hålla med (texten ovanför min avatar är tyvärr bara skoj; "aktionsgruppen" bildades över en öl i Visby kvällen innan färd till Gotland Ring en sensommarkväll för några år sedan)!
Har följt din tråd och det har varit väldigt spännande! Du är en duktig skribent (och jag imponeras av ditt förberedelsearbete och engagemang)! Lycka till framöver!
Satt och surfade på en helt annan grej och hittade denna bild
Är inte de där polisongerna bekanta på något vis?
shit va sugen man e på att åka å titta
Tack Peter, det där behövde jag få höra! Jag har fullt av folk i min omgivning som inte definierar min fascination över att fara fram mellan stenmurar och träd i 200 km/h som särskilt normal... Nu är de ju förvisso snälla och artiga nog att uppmuntra och stötta mig ändå i min ambition, men jag kan behöva ta min tillflykt till den här tråden ibland för att få höra att jag är fullständigt normal... Det känns dessutom extra tryggt att få höra det från dig, eftersom jag ju råkar veta att du är läkare och därför borde vara expert på att skilja normalitet från dårskap!..., till synes normale,..
Jo de där pepparkakorna ser intressanta ut. Kakmåttet trodde jag var unikt men nu vet jag att det går att köpa. Men då måste man åka till Isle of Man!
Jag vill passa på att korrigera Björn. Tidigare i tråden har han skrivit att träffen i Örebro är den 15 januari. Det är FEL, träffen är lördagen 10/1 2015 och inget annat. Nu är det få av de 200 platserna lediga. Alltså dags att se till att man får plats på festen. Man anmäler sig till Peter Karlsson med mail eller SMS: (Telefonsamtal endast efter kl. 16.00). peterportimao@gmail.com eller 070-299 79 90.
Jag har varit intresserad av IoM i många år, och har tittat mycket på filmer från tävlingarna
Men i och med den här tråden så har ju intresset vuxit enormt. Jag hade troligtvis aldrig åkt dit om det inte vore för supporterresan.
Dessutom så får man ju mycket "inside" information i tråden, saker som gör allting så mycket mer intressant.
Och precis som PeteR1 skrev, så är det massa trevligt folk här i tråden.
God Jul och Gott Nytt ÅR Vi syns i Örebro
Det är halva grejen med den här tråden. Att bidra till att sprida kunskaper och erfarenheter från något av det absolut häftigaste man kan se och uppleva som motorcyklist.
Det tycker jag att vi lyckats förbannat bra med så här långt, så vi försöker väl köra vidare i samma stil ett tag till!
Jag hoppas inte bara få se dig i Örebro den 10 januarifakta), utan dessutom återigen få stöd från dig på läktarplats på Isle of Man i juni, om nu bara Peter kan få besked om vad saker och ting kommer att kosta från de där, i vissa avseenden, otroligt saktfärdiga Manx-borna.
På återhörande!
/Björn
...Jag tror att träffen i Örebro blir en superhäftig upplevelse....
Whow!
Vi har nyss passerat över en kvarts miljon besök i den här racerapports-tråden sedan jag skapade den för snart två och ett halvt år sedan.
Jo en kvarts miljon är inte dåligt men tråden "TT Course knowledge" på den officiella siten för TT-tävlingarna har just då detta skrivs 859.856 besökare. Det är jag som har administrerat tråden genom åren. Den startade 2007. Numera går det bara att läsa där så besökarantalet kommer att stiga men ny information kan alltså inte tillkomma. Det finns planer på att fortsätta tråden på annan plats och jag återkommer med detaljer då allt beräknas vara klart i slutet av januari 2015. Länk till den gamla siten är: http://www.iomtt.com Håll muspekaren över "TT 2015" uppe till vänster. Då syns en droplist. Längst nere står det "Forum Archive". Klicka där för att komma till forumet där tråden "TT Course knowledge" finns överst vid "TT General". Lite krångligt kanske men så är det ibland här på Internet!
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|