Kanske det, eller rent av boka helgen kring lördagen den 10 januari 2015 för en liten utflykt...
Som jag nämnde avslutningsvis i romanen (läs: inlägget) om TT-starten så tror jag att vi har en riktigt jäkla ball grej på gång för alla er som visat intresse för den här tråden, men det återstår några små redigeringsdetaljer innan vi har ett helt färdigt koncept klart.
Det läggs dock sista handen vid detta i helgen och presenteras därför i sin helhet av mig här på tråden under måndag eller tisdag så jag ska inte gå händelserna i förväg redan nu...
På återhörande!
/Björn
Nej...! Inte på måndag eller tisdag! Jag åker till Löndön på måndag och kommer hem sent på fredag. Kan du inte avslöja vad det här gäller nästa helg istället?
Jag förstår om du inte vill vänta bara för min skull, men kan jag i sådana fall få anmäla mitt intresse för vad det än gäller redan nu? Föredrag, middag, prygling eller stegling, det spelar ingen roll!
På planet till Löndön. Sitter på Mount Everest-höjd någonstans över Nordsjön. Har fixat WiFi. Kollar om något nytt har skrivits. Konstaterar krasst att jag är störd. På riktigt.
detta får ej missas.jag och frugan tar helgen som en julklapp till oss båda.Har.bokat fredag o lördag på hotellet
Strålande kul! Då ses vi där.Har mailat anmälan.
Hmm... briljant idé att ge bort en IoM-afton som julklapp!detta får ej missas.jag och frugan tar helgen som en julklapp till oss båda.Har.bokat fredag o lördag på hotellet
Way to go, PeterR1! Jag pratade med arrangörs-Peter (Karlsson) härom dagen och anmälningarna har redan börjat trilla in i en jämn ström. Glädjande är också att det verkar vara många andra på gästlistan som vi inte känner sedan tidigare, men som tagit chansen att komma till Örebro för att uppleva och låta sig inspireras av Isle of Man-atmosfären när det nu för första gången arrangeras något sådant här på hemmaplan.Jag har fått två vänner att anmäla sig också. Ju fler vi är tillsammans...
Väldans jobbigt att släpa med en plastbit med ett klistermärke men annars hade det bara varit ännu en vanlig bild....
View attachment 412816
Det är dags att berätta lite om den planerade Isle of Man-träffen i Örebro den 10/1 nästa år. Inbjudan finns här på tråden på inslag 1428 skrivet av bg. Anmälningarna strömmar in och man måste nog anmäla sig snart för att vara säker på att få plats. Kontakta Peter Karlsson med mail eller SMS för att anmäla er: (Telefonsamtal endast efter kl. 16.00). peterportimao@gmail.com eller 070-299 79 90.
Vi har hittat flera än 50 svenska förare och "burkslavar" som har tävlat på Isle of Man i The TT eller MGP genom åren och alla blir inbjudna. De flesta har vi koll på men en har visat sig vara lite för knepig för oss att få tag på. Så nu behöver vi hjälp av detektiven allmänheten, alltså ni medlemmar här på tråden och era bekanta.
Vi letar efter en sidvagnsåkare som burkade åt Andres Olt på Isle of Man 1982 och 1983. Han heter Jan Johansson och han har bott i Köping. Om någon har kontaktuppgifter till Jan, e-mail, telefonnummer eller postadress så är vi tacksamma att få dem. Vi skall inte skriva kontaktuppgifter här på tråden så var snälla och maila till mig: silja1942@hotmail.com
Vår planering går bra och vi tror att det blir en intressant lördag här i Örebro i början av januari. Programmet innehåller både racinghistoria och racing idag med massor av bilder, filmer och annat intressant. Jag hoppas att få se ett glatt och intresserat gäng på Elite Stora Hotellet den 10/1 2015! Välkomna!
Silja.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari