Bilder är hittade på MGPs egna facebooksida...från newcomer.
Bra jobbat "maxx" och "Hårding"!
Det verkar som om proffs-fotograferna som smög omkring i buskarna under Manx-veckorna nu så smått börjat sammanställa sina fotoarkiv. Som deltagare har jag nämligen fått en del erbjudanden om att köpa deras bilder under de senaste dagarna. Om det inte ställer till det för mycket med copyrighter eller dyligt så ska jag försöka ladda upp några bilder här i tråden så småningom. Allt för att vi i väntan på Kristoffers DVD ska kunna ha något kul att tänka tillbaka på nu när höstmörkret långsamt drar åt strypsnaran.
På återhörande!
/Björn
Som en av "smygläsarna" i den här tråden tänkte jag ge mig tillkänna och tacka för all spänning vi har fått ta del av.
Har inte följt svensk roadracing alls egentligen senaste 10 åren, men efter att ha följt dina eskapader här i tråden så inser jag att jag under nästa år måste lägga energi på att åka runt och se ett gäng tävlingar i Sverige för att "dra mitt strå" så det kommer in åtminstone ett par biljettintäkter mer per tävling.
Hoppas det inte känns alltför tungt så här med rehab, höst och stundande vinter.
mvh. Fredrik
Skulle du eller någon annan av trådens läsare dessutom råka befinna sig i samma depå som mig under någon bandag, classic-tävling eller SM-tävling så kom gärna fram och snacka lite Isle of Man-racing.
På återhörande!
/Björn
Hej och tack för omtanken Fredrik!
Kul att du vill skriva några rader i tråden och jag skrattade gott när jag nyss upptäckte att den här tråden verkar leva vidare med en hel hög besök dagligen, trots att det snart är ett par månader sen jag kom hem ifrån Isle of Man. När jag kollade räkneverket framför tråden så visade det sig att vi tydligen passerat 50 000 besök! Det finns ju uppenbarligen ett fantastiskt stort intresse för tävlingarna på Isle of Man där ute i stugorna! Det känns riktigt skoj att på detta sätt få dela sin passion med så många andra realroadracing-intresserade!
Eftersom du (och Magnus Moss också för den delen) frågar om foten så kan jag berätta att efter att bara ha kunnat vifta på tårna under närmare sju veckor så blev jag äntligen gipsfri förra veckan. Möjligen en smula överentusiastisk i glädjen över att äntligen få påbörja rehabiliteringen så sprack ett av de decimeterlånga operationsärren upp när jag började med rörlighetsträningen senare samma kväll. Ett nytt besök hos farbror doktorn dagen efter gav beskedet att sprickan i huden tack och lov inte var alltför djup men att den behövde tejpas ihop, och dessutom blev det en sjudagars penicillinkur för att försäkra sig om att inga elaka bakterier letat sig in i såret.
Just nu jobbar jag dock åter med min sjukgymnastik i ett program som innefattar 10 minuters träning en gång varje hel timme. De första tre veckorna kommer det i stort sett enbart att handla om att försöka få tillbaka så mycket som möjligt av rörligheten i leden, för att därefter successivt lägga på belastning med förhoppning om att hämta tillbaka den förlorade muskelmassan. Jag har förlorat löjligt mycket av vadmuskeln under veckorna i gips och något säger mig tyvärr att det inte kommer att gå lika fort att hämta hem igen... (Se bild)
Men det känns gott att i alla fall få röra på benet och att ha sjukgymnastiken att fokusera på. Ju bättre jag utför den, ju bättre förutsättningar har fotleden att läka ihop och det vore ju skönt att slippa den eventuella steloperation av fotleden som läkarna hotat med i framtiden. I månadsskiftet november/december så ska jag göra nästan röntgenundersökning och sen vet jag förhoppningsvis lite mer om hur läkeprocessen går.
Vore kul om du gör slag i saken nästa säsong och kommer ut och kollar på någon tävling Fredrik! Skulle du eller någon annan av trådens läsare dessutom råka befinna sig i samma depå som mig under någon bandag, classic-tävling eller SM-tävling så kom gärna fram och snacka lite Isle of Man-racing. Det är ju alltid kul att träffa likasinnade, eller hur?
På återhörande!
/Björn
Nja... ute i den stora världen, utanför sporthoj.com där vi lever våra liv så här års när snön ligger vit på taken, så imponerar nog varken resultat eller en eventuellt stelopererad fotled på vare sig hovet eller Hailwood... Men det var för all del fyndigt skrivet. Det måste väl föresten vara att leva lite "on the edge" när du vågar sitta mitt i det småländska bibelbältet och författa sådana här hädelser? Passa dig så att du inte slutar som Lasse Vilks... Påtvingad polisiär dygnetruntbevakning skulle kanske riskera att ta udden av nästa sommars hojturer på de småländska krokvägarna menar jag...Nu har jag kollat med Tarras-Wahlberg...
Det finns inte så mycket att göra annat än att titta framåt just nu, eller hur? Att få växelfoten frisk till säsongspremiären är ju hela motivationen bakom rehabiliteringsträningen!Fint att se/höra att du ser framåt!
Vi ses på Torpet i april!!
Mozz
Ska försöka anslå en eventuell framtida satsning på något sätt. Årets tävling genomfördes med minimala resurser från vår sida och det fanns så många osäkerhetsfaktorer som riskerade att stjälpa hela projektet hela vägen fram till avfärd. Det är svårt att föreställa sig alla hinder och fällor som man måste ta sig förbi när man bestämmer sig för att tävla på ön för första gången. Åtminstone om man är typen som inte bara nöjer sig med att vara ett namn i programmet utan faktiskt har ambitionen att göra bra ifrån sig där borta. Jag ville inte vara snubben som under ett år i förväg skrävlade en massa om hur ball man är som vågar anmäla sig till Isle of Man, för att sedan aldrig komma i väg. Sådana gossar finns det ju redan ganska gott om framför varje korvmoj, så det kändes liksom som om den platsen redan var upptagen... Där har du anledningen till varför jag inte slog på stora trumman i förväg. Jag har försökt att kompensera detta i efterhand genom att blogga om äventyret från ön och efter hemkomsten så att ni skulle kunna ta del av äventyret på så vis istället....om du ställer upp i IOM igen hoppas jag man får reda på det i tid så man kan ta sig till platsen...
Som en av "smygläsarna" i den här tråden tänkte jag ge mig tillkänna och tacka för all spänning vi har fått ta del av.
Har inte följt svensk roadracing alls egentligen senaste 10 åren, men efter att ha följt dina eskapader här i tråden så inser jag att jag under nästa år måste lägga energi på att åka runt och se ett gäng tävlingar i Sverige för att "dra mitt strå" så det kommer in åtminstone ett par biljettintäkter mer per tävling.
Hoppas det inte känns alltför tungt så här med rehab, höst och stundande vinter.
mvh. Fredrik
Fredrik och Björn
Många tack för videon. Super kul att se. Vilken season/avsnitt av Fifth Gear är det?
/Kris
Michael Rutter hade erhållit hedersuppdraget som prisutdelare på årets bankett efter supersportracet, eller juniorracet som som det av traditionella skäl kallas på ön. Mr Rutter presenterades som flerfaldig TT-vinnare men har utöver en gedigen roadracing karriär även meiter inom " short circuit racing" som britterna uttrycker det, med starter i både 500 GP-VM och World Superbike.
Statyetten kallas "silver replica" och är en avbildning av segrartrofén. Silverreplikor tilldelas förare som lyckats köra inom en procenttid av de tre första förarnas sammanlagda tid, enligt ett sinnrikt beräkningsystem som enbart sekretariatet verkade ha full koll på. Åtminstone verkade det finnas lika många teorier kring förfarandet som det fanns förare i depån...
Det väsentliga var ju dock att både jag och min vän Tuukka Korhonen (som för övrigt är den snabbaste finländaren runt the Mountain Course genom tiderna om jag inte är helt fel underrättad) erövrade våra första silverreplikor i samband med årets juniorrace.
Det behöver väl knappast heller påpekas att jag med glädje skulle byta bort alla pokaler och medaljer som jag vunnit under mina tidigare tävlingssäsonger, mot en silverreplika från Isle of Man...
På återhörande!
/Björn
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!