bg
"Probably the best Bear in the world"
100 000 besök!
Åter på hemmaplan efter ett par veckors frånvaro. En frånvaro som visserligen inte var föranledd av TT-racingen på ön, men väl av en bilresa till ringen i Eifelbergen, och det är ju inte det sämsta det heller för en motornörd! Åtminstone inte om resan företas i bilvärldens motsvarighet till en 250cc-räser! När kameran är tömd är det inte omöjligt att det rent av smyger sig in någon enstaka bilbild här så småningom.
Annars är det ju kul att komma hem och upptäcka att den här tråden hunnit passera 100 000 besök, så här drygt tio månader efter att jag skapade den. Kan man inte tävla med racerapporteringens okrönte mästare, "magnus_moss" AKA "Mozzberrk", när det gäller att spotta ur sig racerapporter på löpande band så får man väl försöka hålla grenrekorden i avdelningarna "flest antal visningar" och "mest uuuuutdraaaagna racerapporten" istället...
Dave Moffitt, som hjälpt mig och Tuukka med spåren runt banan och som även ingår som mentor i Manx GP-organisationen, lär enligt pressreleasen ha kraschat under varv 4 i den ojämna Glen Tramman-sektionen i samband med det första Superbikeracet. Jag hann återse Dave som hastigast hemma i hans hus i Douglas när jag och Tuukka var över till ön i april. Dave såg fram emot att köra Suzuki 1000 på ön då han framför allt tävlat i Lightweight (=supertwin) på sin Suzuki SV650 tidigare. Turligt nog verkar han dock ha klarat sig utan allvarligare livshotande skador.
Juha Kallio från Finland, den enda nordiska deltagaren i årets TT så vitt jag vet, passade jag och Tuukka också på att träffa när vi var där. Juha tillhör topp 5 i finska supersport-klassen och gjorde sin debut på Isle of Man i år. Han var på ön samma veckoslut som oss för att tillsammans med sin filmande kompis plugga banan. Även Juha hade fått mycket hjälp av Dave då meningen var att de skulle köra för samma team, JHS racing. Klokt nog hade Juha valt att enbart satsa på att ställa upp i Lightweight på en Kawasaki ER6. Enligt träningstiderna uppnådde han 104MPH innan han kraschade eftersom han enligt egen utsago tycks ha gått in i en kurva som borde ha tagits på 3:ans växel, alldeles för snabbt på 4:an istället. Trist att Juha, som var en mycket lugn och trevlig kille, aldrig fick komma till start i sitt första TT. Han var dock inte värre blåslagen efter TT-äventyret än att han blev 3:a i öppningstävlingen i Supersport i Finska Mästerskapen förra helgen.
Du har då alltid ögonen med dig Anders! Kul att de använder en Nordgren-hoj och mina eminenta mekaniker som skolexempel på hur en Isle of Man-hoj ska vara preparerad! Henrik har nämnt att det fanns lite grejjer men inte vad och var... Det drar ju ihop sig till racingpremiär även för mig i slutet på sommaren och till dess får jag fixa en transport av prylarna på något sätt. Vi hörs Anders!
På återhörande!
/Björn
Åter på hemmaplan efter ett par veckors frånvaro. En frånvaro som visserligen inte var föranledd av TT-racingen på ön, men väl av en bilresa till ringen i Eifelbergen, och det är ju inte det sämsta det heller för en motornörd! Åtminstone inte om resan företas i bilvärldens motsvarighet till en 250cc-räser! När kameran är tömd är det inte omöjligt att det rent av smyger sig in någon enstaka bilbild här så småningom.
Annars är det ju kul att komma hem och upptäcka att den här tråden hunnit passera 100 000 besök, så här drygt tio månader efter att jag skapade den. Kan man inte tävla med racerapporteringens okrönte mästare, "magnus_moss" AKA "Mozzberrk", när det gäller att spotta ur sig racerapporter på löpande band så får man väl försöka hålla grenrekorden i avdelningarna "flest antal visningar" och "mest uuuuutdraaaagna racerapporten" istället...
Absolut Kennet! Det gör jag mer än gärna så trevligt som jag hade senast, men skånebesöken har tyvärr inte duggat särskilt tätt på sistone. Däremot kommer du och alla andra som bidragit till IoM-satsningen att få ett litet personligt tack i brevlådan under kommande vecka...Hoppa ni för det skoj på ringen.
Själv blir det ranta runt i skogen imorgon och irra runt, är du i krokarna under sommaren så dyk inom så får jag bjuda på lite grillat och öl, finns ju gäststuga som du vet.
Tack för att du bidrar till att hålla tråden levande! Håller själv som bäst på att uppdatera mig så här i efterhand om hur TT-tävlingarna avlöpte, eftersom jag inte haft möjlighet att bevaka Manx-radion m.m. under min frånvaro. Tyvärr verkar det som om båda de gossar som jag höll tummarna för lite extra i år kraschade på ett tidigt stadium.Live cam från ön. Bättre än ingenting. Tar bort om den finns postad tidigare eller besudlar tråden? http://www.ustream.tv/channel/iom-t...dium=visit-channel&utm_campaign=notifications
Dave Moffitt, som hjälpt mig och Tuukka med spåren runt banan och som även ingår som mentor i Manx GP-organisationen, lär enligt pressreleasen ha kraschat under varv 4 i den ojämna Glen Tramman-sektionen i samband med det första Superbikeracet. Jag hann återse Dave som hastigast hemma i hans hus i Douglas när jag och Tuukka var över till ön i april. Dave såg fram emot att köra Suzuki 1000 på ön då han framför allt tävlat i Lightweight (=supertwin) på sin Suzuki SV650 tidigare. Turligt nog verkar han dock ha klarat sig utan allvarligare livshotande skador.
Juha Kallio från Finland, den enda nordiska deltagaren i årets TT så vitt jag vet, passade jag och Tuukka också på att träffa när vi var där. Juha tillhör topp 5 i finska supersport-klassen och gjorde sin debut på Isle of Man i år. Han var på ön samma veckoslut som oss för att tillsammans med sin filmande kompis plugga banan. Även Juha hade fått mycket hjälp av Dave då meningen var att de skulle köra för samma team, JHS racing. Klokt nog hade Juha valt att enbart satsa på att ställa upp i Lightweight på en Kawasaki ER6. Enligt träningstiderna uppnådde han 104MPH innan han kraschade eftersom han enligt egen utsago tycks ha gått in i en kurva som borde ha tagits på 3:ans växel, alldeles för snabbt på 4:an istället. Trist att Juha, som var en mycket lugn och trevlig kille, aldrig fick komma till start i sitt första TT. Han var dock inte värre blåslagen efter TT-äventyret än att han blev 3:a i öppningstävlingen i Supersport i Finska Mästerskapen förra helgen.
Kolla vilken snygg hoj som pryder manx-klubbens hemsida om noteringar inför besiktningen av hojarna på IoM!
http://www.manxgrandprix.org/Races2013/TechInspec.html
Björn: Vet du om att det ligger nya grejjer som hjälm mm till dig hemma hos mig?
Du har då alltid ögonen med dig Anders! Kul att de använder en Nordgren-hoj och mina eminenta mekaniker som skolexempel på hur en Isle of Man-hoj ska vara preparerad! Henrik har nämnt att det fanns lite grejjer men inte vad och var... Det drar ju ihop sig till racingpremiär även för mig i slutet på sommaren och till dess får jag fixa en transport av prylarna på något sätt. Vi hörs Anders!
På återhörande!
/Björn