oops164
Smed
Snart dyker det upp ett paket i brevlådan
...
Björn Gunnarsson på Monster Energy Supersport TT Race 2 2016.
Tid: 18.46.448. Snittfart: 120.581 m.p.h. = 194.056 km/t på en 600cc Honda / DP Coldplaning / TC racing.
...
Björns bästa varvtid på en Lightweight 650cc/Twin är i Bennetts Lightweight TT 2016.
Tid: 19.49.516. Snittfart: 114.188 m.p.h. = 183.767 km/t på en Kawasaki / DP Coldplaning / TC racing.
...
...
Vi visste även att vi behövde en dB-killer som passade Akrapovic systemet som nu sitter på då vi inte hade någon sådan, så jag fick snitsa ihop en sådan efter arbetstid. Vi får hoppas att den uppskattas av race direction i Anderstorp.
Nu är jag tillbaka på sporthoj efter nästan ett års frånvaro.
Har en del att läsa ikapp i denna tråd.
Har fått 2018 års tischa och den är fräsh som fan och snart är man tillbaka på den förtrollande Ön.
Gajmark är ju vårt senaste nyförvärv till teamet och förutom att vara en finurlig mek och konstruktör, precis som Håkan, Dan och Tomas, så hjälper han mig på ett föredömligt sätt att hålla er uppdaterade om vad som händer i teamet på det tekniska området. Väldigt tacksamt för mig, speciellt när jag i perioder inte hinner med att vistas på social medier.Bra jobbat Gajmark! Roligt med bilder också
Välkommen tillbaka!Du har varit saknad här i tråden Jompa.Nu är jag tillbaka på sporthoj efter nästan ett års frånvaro.
Har en del att läsa ikapp i denna tråd.
Har fått 2018 års tischa och den är fräsh som fan och snart är man tillbaka på den förtrollande Ön.
Hurra! Du är tillbaka!
Välkommen tillbaka!Du har varit saknad här i tråden Jompa.
/BG
View attachment 443225View attachment 443226
Well, dags för ännu en uppdatering kring mina TT-förberedelser. Har varit lite frånvarande här under några veckor sedan hemkomsten från träningslägret i Spanien. Det beror dock inte på att jag legat på sofflocket och pillat mig i naveln, utan snarare på att jag haft för mycket att göra i mitt ordinarie jobb där jag kuskat land och rike runt för att instruera i mc-körning för redan utbildade, respektive blivande MC-poliser. Långa dagar i sadeln och sena kvällar med förberedelser eller transporter mellan olika orter. De alltför korta helgerna har istället för datortid därför fått ägnats åt att bl.a. packa årets BG-supportertröjor som förhoppningsvis ska ha nått alla beställare vid det här laget.
Normalt försöker jag hålla yrkesupplevelserna och min Isle of Man-satsning åtskilda i mitt skrivande, men det finns tillfällen då dessa går hand i hand. Under den senaste månaden har jag suttit i sadeln åtskilliga mil och som bekant är all körning av godo så här i början på säsongen. Finmotoriken och hojkänslan tränas upp efter vinteruppehållet och även om det knappast är några räserhojar vi använder i vår yrkesutövning så kör vi i alla förhållanden och på alla tänkbara underlag vilket många gånger kan vara nog så spännande och krävande.
Emellanåt har vi dessutom tillfälle att lämna verkligheten ute på det allmänna vägnätet för att fila lite extra på körtekniken under kontrollerade former på någon racerbana. Att få månadslön för att köra bana är man ju vanligen inte speciellt bortskämd med. Den här gången delar jag därför med mig av ett par bilder från dessa tillfällen. Den första bilden är tagen veckan efter hemkomsten från Spanien och en viss skillnad i fäste kunde jag inte inte undgå att notera på ett nollgradigt Sviestad i jämförelse de med 28 grader i skuggan som vi hade haft på Valencia. Dessutom blir spårvalen lite annorlunda när apex är dolt under snödrivor... Den andra bilden är tagen under betydligt gynnsammare förutsättningar på Kinnekulle med en av de BMW F800R som vi använder som utbildningscyklar för tillfället.
Idag har jag några timmar över för att hinna packa inför träningslägret i Slovakien som vi är på väg till under kommande veckoslut. Återkommer med rapport så småningom.
På återhörande!
/Björn
Det är osäkert om vissa av toppförarna kommer till start i år. Ian Hutchinson som är den ende hittills som vunnit 5 race samma år, 2010, vurpade i Senior förra året. Han skadade sitt tidigare sargade ben och han vet inte ännu om han kan starta. Vurpan hände i klättringen uppför berget på grund av fälgfel som orsakade punktering. Jag är osäker på om orsaken verkligen är utredd. Nåväl, benet är inte läkt ännu.
John McGuinness som bröt ett ben efter en vurpa på grund av gashäng i North West 200 förra året, kommer troligen inte till start. Skadan har gått upp igen.
Bruce Anstey, den tidigare varvrekordhållaren, kommer inte till start. Han har drabbats av cancer.
Läs mera på engelska här:
http://www.ttwebsite.com/forums/showthread.php?tid=26322
Men va fan Anstey helt jävla bedrövligt ju
Fuck cancer
Trist med både min favorit jämte Björn Hutchy och även McPint
3 färgstarka förare som verkligen sätter färg på TT't.
Krya på er grabbar
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |