silja
Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
- Gick med
- 16 Jan 2006
- Ort
- Örebro
- Hoj
- Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Inte helt rätt Silja. Classic hojen är nog en 500, men lightweighten har en 650 från Kawasaki, samma sorts motor som sitter i ER6 och har väl ca 72 hästar i originalutförande. Det som är synd är att man inte har ca 35 tusen Euros över, för Paton Lightwight finns även att köpa som gathoj.
Är du bergis? Jag är osäker och gissar en aning. Men de som du säger är ER6r låter i alla fall helt annorlunda i alla andra ramar än de som sitter i Patonramar. Jag har svårt att tro att likadana motorer kan låta så olika då några av dem sitter i gröna Patonhojar och om det står Paton på tanken. I så fall så måste ER6rna i Patonramar ha andra kamtider än original Kawasaki tror jag.
Gathojen heter "Paton S1-R Lightweight" och den har Kawasaki ER6-motor, men jag undrar om racermodellen som kördes i Lightweight-TT har en sådan motor?
https://www.motorcyclenews.com/news/first-rides-tests/paton-s1r/
De Patonmaskiner som kördes i Classic TT i augusti i år var i alla fall femhundror. Det står i programmet.
PS.
Har kollat i TT-programmet för i år och där står det "650 Paton" så du har rätt. I alla fall att grundmotorn är ER6. Men jag undrar varför ER6rna låter så olika? Det kan inte bero bara på avgassystemen. DS.
Last edited: