Street Bandit
Sporthojsnörd
- Gick med
- 30 May 2013
- Hoj
- HD Street Bob,Yamaha xtz660,Yamaha SR500,Zundapp KS 125
Sicken idiot! Det händer jue just inga olyckor där ändå.
View attachment 448915
Vy från Isle of Man...
Som bekant för de flesta som följt mig ett tag försöker jag ju vara ganska noga med att skilja på min yrkesroll som polis och mitt "civila" jag som racerförare. I princip allt jag skriver om på nätet är tänkt att ha bäring på mitt intresse för motorcyklar och då i synnerhet road racing och Isle of Man.
Ibland korsas dock rollerna när man minst anar det. För ett tag sedan fick jag i uppdrag av min lokale polischef att ta emot en journalist från Göteborgs Posten som skrev en artikelserie om människor som hanterar döden i jobbet. Jag har ju haft anledning att fundera över livet och döden ganska ingående både yrkesmässigt, men inte minst privat eftersom min passion för real road racing onekligen är förknippat med ganska stora risker. Min syn på just riskerna är också något som brukar komma upp bland frågeställningarna efter mina föredrag om Isle of Man.
I dagens upplaga av GP med underrubriken "Livet nära döden- del 3" har mina tankar kring ämnet fått ett helt uppslag och artikeln finns även att läsa digitalt kostnadsfritt för den som vill. Även om vinklingen inte är mot just racing och Isle of Man så gissar jag att en del av er läsare kanske kan tycka att det vore intressant att ta del av intervjun ändå. Jag tycker hur som helst att journalisten Anna Berglund gjort ett bra jobb med att sammanställa det 1½ timme långa samtalet jag hade med henne...
Jag vill tillägna min medverkan de fem goda vänner och duktiga medtävlare som jag lärt känna och förlorat till landsvägsracingen sedan jag på allvar gav mig in i sporten 2012...
https://www.gp.se/livsstil/det-värsta-är-när-oskyldiga-barn-drabbas-1.14474005
På återhörande!
/Björn
Och lagom till ett race i hemtrakterna så har jag skjutit en kolv i boldåren och kommer ingenstans
Jag drar på mig tischan i alla fall och håller tummarna i garaget
Just nu?
En rostig MTB med punka och ett hästsläp, bilen är på Öland med resten av familjen som har sommarlov.
Bara jag kvar i stan och jobbar en vecka till
Båda flytelementen var fulla med bensin som läckt in genom en bevisligen undermålig plastsvetsning. Vågar man gissa på att någon ekonom på Dellorto försökt att spara några ören i tillverkningsprocessen genom att upphandla detaljen från Kina? Hur som helst verkade den allmäna meningen i depån vara att det där var ett fel som ingen råkat ut för sedan flottörerna slutade tillverkas i mässing någon gång ungefär samtidigt som Husqvarnas Silverpil gick i graven.
Tack! Körmässigt funkade dina hållna tummar fint. Gällande cyklarna var det dock sämre. Rapport kommer om en stund... /BGOch lagom till ett race i hemtrakterna så har jag skjutit en kolv i boldåren och kommer ingenstans
Jag drar på mig tischan i alla fall och håller tummarna i garaget
Jag kör nytillverkade Kinesiska förgasare på gammelhojen. De levereras nya med plastflottörer men dessa är limmade med ett lim som inte tål det som i våra trakter går som bensin och börjar ofelbart läcka inom några dagar. Lösningen är att köpa renoveringskit med mässingsflottörer eller försöka täta med epoxi.
I Ryssland och Kina funkar plastvarianterna däremot fint.
Tack! Körmässigt funkade dina hållna tummar fint.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|